|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||||||||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() Sendt: 03-Marts-2009 kl. 14:57 |
||||||||
Så kom den længe efterlyste Mac Mini LINK
|
|||||||||
Den Ben
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
||||||||
Det er simpelthen genialt :-)
Har sgu ventet på den i laaaaaaaaaaaang tid. Og det ser ud til at den mindste mini (!!!) til 4600,- ville være alle tiders til et mediacenter. Smuuuuuukt. Så skal der sgu hæves lidt SP-bidrag :-) Bare en skam det først kan gøres efter d. 01.06.2009 |
|||||||||
![]() |
|||||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
||||||||
I modsætning til de ATOM baserede som er på markedet i øjeblikket, så burde denne kunne afvikle FullHD.
|
|||||||||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
||||||||
Apples egne minimums krav under quicktime er såleds for 1080p: Syntes dog at kunne huske at den gl. model også kunne klare det med apples egne HD trailer som typisk har en bitrate på 10-12 Mbit "1080p" For 1920x1080 (1080p) video at 24 frames per second:(Macintosh)
(Windows)
|
|||||||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
||||||||
Jeg ser i hvert fald helt klart frem til at ansakffe mig en af de nye minier som mediacenter.
Jeg påtænker også at købe den lille model og så eventuelt sætte lidt mere ram i den.Det burde kunne gøres nemt og smertefrit, evt ved hjælp a ifixit.com Så kommer vi til diskussionen af hvilken software der skal bruges. Jeg må sige jeg har lidt forbehold imod Frontrow, synes det har lidt mangler på supportsiden af filtyper. Ved ikke om de har ændret det siden sidst jeg kiggede på det. Jeg påtænker at lægge PLEX på maskinen og benytte iphonen som remote Hvad siger folk til sådan en sammensætning |
|||||||||
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|||||||||
![]() |
|||||||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||||||||
plex og mac mini er generelt et formidabelt setup. Jeg er dog dybt skuffet da min gamle 1,6ghz mini allerede er opgraderet til 2gb ram og har en 160gb hitachi 7k200 disk i sig, så det vil desværre næsten være at nedgradere hvis jeg skulle købe den nye mini blot for at få fuld hd. Vær opmrksom på at fuld hd dekodning af h.264 hovedsageligt kun foregår i gpu'en, så det er mange penge for at få en maskine med mulighed for det, især hvis man allerede har en lille maskine i forvejen. jeg ville nok bygge en pc udgave med xbmc i stedet det kan gøre for næsten den halve pris, sandsynligvis baseret på en linux distro (eller live udgaven!) hvis det endelig skulle være. Der skal dog ikke herske nogne tvivl om at den store udgave er en seriøs fed ting at have stående ved siden af tv'et for at kunne surfe lidt på nettet og vise lidt hd. :D
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
||||||||
Hvordan opgraderer man ram og HDD i en mac mini ? |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||||||||
Der skulle værre et kable ud på market der går fra Apples mini skærme udgang til HDMI, ved så bare ikke om de så kan overføre lyd (hd).
Har kan du se den skildt af http://www.macminicolo.net/macmini2009.html |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
||||||||
I og med at det er dvi så er der ingen lyd. Det skal du køre ved siden af
|
|||||||||
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|||||||||
![]() |
|||||||||
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
||||||||
Nogen der ved om det er muligt at få lyd gennem Mini DisplayPort porten? Google er ikke min ven
![]() BTW: her bliver den lille ny skilt ad: http://www.macminicolo.net/macmini2009.html |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
||||||||
Displayport er ment som afløser for VGA og som det fremgår af navnet så er der ikke en lydudgang indbygget - rigtig skidt af Apple ikke at få en HDMI udgang indbygget så man kan få lyd med ud, det ville gøre markedet lidt større.
|
|||||||||
Den Ben
|
|||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |