Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gizmodo
Bruger
Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
|
Emne: Gizmodos hjemmebio 1.0 Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:43 |
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at vise min lille hyggelige hjemmebio frem.
Skærm:Panasonic 42PX80
Lyd:Denon DHT-FS3
Blu-ray afspiller:Sony Playstation 3 60GB
Digital modtager: Samsung SMT-H3126
Kabler:Supra HDMI, QED højtalerkabel/toslink På Vej:Ipod docking station til Denon DHT-FS3 Harmony One fjernbetjening Ekstern harddisk Billede 1: Er rigtig glad for både skærm og højtaler. Specielt højtaleren fylder virkerlig rummet med en dynamisk lyd - du føler virkerlig, at du sidder lige midt i filmen. Højtaleren er overraskende god til at sprede lyden til begge sider, selv om det selvfølgelig er begrænset hvor mange effekter man høre bagved én. Men i forhold til the real deal, så kunne jeg ikke være mere tilfreds. Og så er WAF'en også høj :) Billede 2: Vi har planer om at få skiftet gulvtæppet til et lysegråt eller måske endda et flot trægulv. Jeg har placeret subwooferen under sofaen, som giver en rigtig god effekt, når man ser film. Ved store eksplosioner, så ryster sofaen helt :) Billede 3: Jeg har desuden lavet en DIY ambilight, som også fungere rigtigt godt. Kunne i hvert fald ikke undvære det om aftenen. Lyset er ikke helt så kraftigt som på billedet - langt mere behageligt at se på. Lyset er både hyggeligt og er faktisk med til at 'øge' kontrasten og sortniveauet.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:50 |
Det ser sku meget pænt ud.
|
 |
morteng
Super bruger
Oprettet: 01-April-2008
Point: 376
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:53 |
Nydeligt! Og fed sofa :D
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:57 |
Ser godt ud!
Lækker Lazio sofa. Har præcist den samme, også højrevendt som din. Den er bare lækker!
Hvad er det for et møbel du har? :)
|
 |
Gizmodo
Bruger
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 21:03 |
Tak for de pæne ord :)
TV bordet er et billigt fra IKEA - kan ikke lige huske navnet. Er faktisk på udkig efter et nyt og lidt mere stilrent TV bord - gerne med låger foran - med mulighed for at gemme de 'grimme' ledninger, som ligger under det.
|
 |
Callee
Junior bruger
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 41
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 21:33 |
Lack reol hedder møblet :p
|
/Calle
Panasonic 42pz80
|
 |
Kreatin
Junior bruger
Oprettet: 03-August-2008
Point: 39
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 22:27 |
Super flot hybel! 
Redigeret af Kreatin - 23-Marts-2009 kl. 22:27
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 08:58 |
Ja, det er godt nok en lille hyggelig en :-) WAFen er da helt i top her. Den er da vist så venlig som den overhovedet kan blive.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Gizmodo
Bruger
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 09:39 |
Ja den er helt i top ;)
Dog kan jeg selv godt lide at holde det meget stilrent, og selvom jeg ville få en bedre surround effekt med ægte 5.1/7.1, så er jeg mere end tilfreds med Denon soundbaren, som formår at fylde vores relativ lille stue med en god og klar lyd.
Kunne dog godt tænke mig nogle Anthony Gallo Nucleus Micro højtalere, men det må komme senere hehe.
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:39 |
Må indrømme at jeg syntes de Gallo mangler lidt lyd med sig. Hørte dem hos kf-scanaudio.dk
De vil sikkert være gode nok til film, det tvivler jeg ikke på. Musikken haltede de en del. Måske pga. den musik stil vi hørte derude, men ah.
Det er dog stadig en smagsag jo :) heldigvis. De er dog rigtig flotte.
Har du hørt dem?
|
|
 |
Gizmodo
Bruger
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 18:47 |
Nej jeg har ikke hørt dem. Det er udelukkende ud fra deres design. De er små og flotte. Er ikke så meget til de kæmpe store højtalere. Det kommer til at 'drukne' vores lille stue - eller i hvert fald den vinkel hvor vi ser tv (vinklet rum). Så derfor skal det også passe ind :)
Så hvis jeg skal skifte til ægte 5.1 på et tidspunkt, så skal det være nogle små flotte, men stadig kraftige højtalere.
Redigeret af Gizmodo - 24-Marts-2009 kl. 18:48
|
 |
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 25-Marts-2009 kl. 08:35 |
Selvfølgelig. Kan sagtens følge dig :-) De er super flotte i design, og tror da også de kan lyde fint hvis man får indstillet subben efter dem. Og som sagt, så er det jo en smagsag, og kommer også an på hvilken slags musik man vil høre på dem. Det var en kammerat jeg var ude at høre dem med, og han hører rimelig hård musik. Der manglede toppen af musikken.
Anyhow. Prøv dem da når det kommer dertil. De ville passe fint ind.
|
|
 |