recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gir’ fortabt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGir’ fortabt!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Gir’ fortabt!
    Sendt: 17-Marts-2009 kl. 16:34
Hvad er det med de laptopskærme. Købte en HP hvor lysfaldet på skærmen var helt absurd...det udvandede farverne, og man blev nærmest blændet, hvis man sad i mørke og så film i mediaplayer(reducering af gamma hjalp ikke). Derudover var billedet superringe. Hvis der var mørk baggrund i filmen, og der var personer i mørkt tøj...ja så var det helt svært at se personskikkelserne udover hovedet. Læg dertil at grafikken eller pixelsne (jeg ved ikke, hvad man kalder det) var pivringe. Især tøj og møbler - et jakkesæt så helt levende ud!
Vi snakker en Core2 duo 3GB Ram med 256mb dedikeret Geforce grafikkort og WXGA+ 32 bit farver.
Ja men hvad sammenligner jeg med? ...Med min 18 måneder gamle Packard Bell med 1 GB ram, 128mb Geforce grafikkort 16bit farver.
På min Packard bell er der intet irriterende lysfald på skærmen, og billedet er fremragende - sort skiller sig ud fra mørkt og omvendt. Pixelsne giver ikke levende jakkesæt og holder alle linjer....jeg fatter det ikke.

Anyway jeg tilbageleverede HP'en, og nu har jeg købt en ACER 8930g (4gb ram, 512 Geforce grafikkort, Acers nyeste skærmteknologi og 32 bit farver) som er produceret til at være en multimedia computer.
Det farveudvandende lysfald er væk...yes...men en downloaded 800mb film er stadig meget ringe mht. pixels der giver levende tøj og kan få en nattehimmel til at ligne et uvejr!

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan en downloaded film kan være perfekt på min gamle Packard Bell (noget der minder om VHS-kvalitet) - og på de to nye ligner noget, der er løgn...? (jeg har prøvet at downloade præcis den samme videofil, den samme codec-pakke og prøvet andre mediaplayers - samme ringe resultat fra de to nye..hjælp!)

Til top
Fryd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 14:17
Er der slet ikke nogen der ved, om man kan forbedre kvaliteten af afspillede film - altså en typisk 800mb downloadfilm?
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 22:09
Nu skal jeg jo ikke skyde med skarpt men pas på hvor samtalen går hen af. Der er nogle programmer der kan konvertere fx. xvid til dvd. Søg lidt på google. ellers er der en gammel tråd på forummet HER
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Fryd Fryd skrev:

Er der slet ikke nogen der ved, om man kan forbedre kvaliteten af afspillede film - altså en typisk 800mb downloadfilm?

Postprocessing options i ffdshow (og andre ffmpeg-baserede afspillere som mplayer og vlc) kan måske hjælpe...

Redigeret af JesperLund - 24-Marts-2009 kl. 00:21
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu