|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:47 |
|||
Så er jeg så småt i gang med at samle mig en HTPC. Den kommer til at bestå af følgende:
PSU: Fordi den har fået gode ord med på vejen. Støjsvag, modulær og effektiv (bedre end Corsair HX) Tastatur: Fordi tråsløst er for dyrt, eller tastaturet er for kleint. Oplyste taster er et stort plus. HDD: Massere af plads. Billig. HDD køler: til hdd. dæmpning og køling via heatpipes og hjemmelavet kasette. Chipset køler: Fordi den ikke bliver kølet out of box? Mvh. |
||||
![]() |
||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||
Er det bare tip top, eller hvoledes skal stilheden tolkes?
![]() |
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Hvad skal man sige? Komponenterne er blevet nævnt mange gange og flere gange om ugen igennem det sidste års tid. Skal man endnu engang give et anerkendende nik?
Jeg ser ingen TV tuner? Forslag til software? Krav til htpc'ens kunnen osv. Hvis du vil have feedback til at bygge en PC er der andre fora som som hardware online, tweak.dk, hvis ikke du kan vente til nogen har tid til at skrive i din tråd... Hvis ikke du er mere ambitiøs end det dit hardware valg viser, kan du ligesågodt købe en popcorn hour.... Redigeret af Patriarken - 19-Marts-2009 kl. 20:56 |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
Jabu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2005 Status: Offline Point: 35 |
![]() |
|||
synes ikke jeg kan se et kabinet på listen?
og sikke mange penge og energi du bruger på køling, når der trods alt kun er 1 harddisk og lille cpu, og jeg forstår ikke brugen af chipset kølere, som alligevel kræver at der er et fornuftigt airflow i kabinettet, det virker som lidt overkill.. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Patriarken Det kan godt være den sammensætning af bundkort og CPU er nævnt mange gange, men det var nu mere om ting såsom HDD og CPU køler som jeg meget gerne vil have feedback på. Green serien skulle være god, men nogle siger at man kan købe samsung hdd som kan det samme hvis ikke mere - altså mht. støjniveau, ydelse og strømforbrug. Køleren er en billig én - der er ikke så mange herinde som vælger den. Er det fordi der er bedre alternativer? Hiper nævnes tit, men det er, såvidt jeg har forstået, kun pga. den er lowprofile, samt at den ikke larmer. Mht. tv-tuner, så har jeg valgt i første omgang at lade være med at købe det - Jeg mister pr. 1. april alle mine ynglingskanaler pga. skiftet over til digitalt signal på mit kollegie, og dermed ser jeg ikke den store interesse i at investere i et kort så jeg kan optage tv. Mht. software, så er jeg lidt på bar bund. Meningen med HTPC'en er, at ligge min samling af film på blu ray over på min harddisk, og så have dem liggende inde i et bibliotek. Den ideele software ville være en som gør det muligt at bladre gennem samlingen ligesom Apples coverflow. Altså, jeg ønsker ikonbaseret navigering. HTPC'en kunnen.. Den skal kunne rippe mine film, da jeg ikke har mulighed for det andetsteds - min ps3 er alt for langsom (skal boote linux, dernæst kopiere filmen ned på harddisken, hvilket tager lang tid med 2x læsehastighed) Den kan af og til også blive brugt til alm. ting såsom skole, og ikke mindst backup af alle mine dokumenter (rapporter, noter mm). Men sidst og ikke mindst skal den afspille mine blu rays fra harddisken. Det kan godt være at en server løsning og en popcornhour ville være et godt alternativ, men 1800 til enheden 700 til hdd. ?? til server, eller andet som ligger mine film over. Min løsning er lidt dyrere, men giver en del mere frihed til opgradering mm. Håber det gav lidt indsigt. PS. Undskyld hvis jeg er utålmodig, men der plejer som regel at være mange som giver deres besyv med, og som regel meget hurtigt. PPS. Kabinettet er et X11 fra Origen AE Redigeret af Anima - 19-Marts-2009 kl. 21:31 |
||||
![]() |
||||
speedbird ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2008 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|||
hejsa Hvad kommer sådan en "fætter" til at koste? Skal selv så småt igang med at lave en liste. Hvad med vandkøling - er det muligt? mvh Carsten |
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Det er jo ikke alle der ønsker en masse af deres HTPC, men i stedet har forholdsvis beskedne krav. Dvs en afspiller for Blu-Ray og måske modtagelse for TV. Og hvad er der i vejen med det? |
||||
![]() |
||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||
Anima
Du behøver vel ikke at gøre noget specielt ud a kølingen som satser på. Anser du ikke kølingen af chipset som ok? Ser ikke noget problem, det kunne det måske være i et meget lavt kabinet. Og din harddisk? En harddisk kører bedst eller i hvert fald længst ved mellem 40 og 50 grader. Så hvorfor bruge køling? Og man kan ikke høre en box køler, specielt ikke i et lukket kabinet, den kører jo ikke ret stærkt, da CPU ikke bliver særlig varm. Måske max 42 grader (c), normalt 30 grader. Skulle du ikke høre først, efter at du har installeret cool2quiet og sikret dig at det virker. (speedfan) Behøver du en så kraftig PSU? (500watt) Du bruger ikke ret meget strøm til dit valg, måske kunne du få noget andet og spare penge samtidigt. Redigeret af Ken_T - 21-Marts-2009 kl. 09:18 |
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Hvor ser du bluray og Tv tuner i nævnte setup? Jeg er fuld af respekt for folk som ikke vil have det ene eller andet. Men i nævnte setup er der jo dybest set tale om at sætte en pc sammen. Jeg har sådan set heller ikke noget i mod dette som sådan, men det har vel ikke direkte noget med HTPC at gøre. |
||||
Mit Setup
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Har selv en HTPC, men efter køb af en popcorn hour og en usb 2,5 harddisk (ingen støj overhovedet). Ja så samler den støv. Det er mange penge at bruge på en HTPC og med blu-ray. Du skal lige tænke over HD lyd, det får du ikke med det bundkort. Hvis du ikke skal have digital tv tuner i, så skal du lige tænke dig om en ekstra gang. Du skal tænke over dit behov. Det er heller ikke bare og samle den, og så kører den bare de næste mange år. Det tager lang tid og sætte den op, så det spiller 100 procent.
det onbord grafikkort er ikke særlig godt. har aldrig kunne få 1080P til at kører helt flydende. Har et ati 4550 til min og den virker bedre, også til dvd. Men ellers held og lykke med dit projekt Redigeret af xcardman - 21-Marts-2009 kl. 09:54 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det er korrekt....Men ikke ift den efterfølgende liste. Hvad folk vil have af heatsinks og andet lir det må de selv om. Det er min mening at enhver kan købe et bundkort og et kabinet og sætte det sammen hvis man gider at læse manualen, så det gider jeg ikke kommentere. Men jeg er enig i at et Media Center uden Tvtuner er mærkeligt, da man må formode at der så Mediedecentraliseres... Mht Software så ville jeg vælge VistaMCE med My Movies, eller Media Browser med ANYDVD og DTpro til ripning/mounting. BTW: Jeg ser iøvrigt heller ikke noget med fjernbetjening i nævnte setup... Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2009 kl. 16:02 |
||||
Mit Setup
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Der er skam blu ray drev i - liteon!
HTPC - Home theater personal computer Jeg tror i misforstår det med et mediecenter - her er der typisk tv-tuner i. Ang. PSU: Udvalget er ikke så stort når den skal være meget lydstille, og samtidig være i god kvalitet - har du et alternativ? Det kan da godt ske at jeg bør overveje en popcorn hour eller lign, men jeg skal af den grund stadig have en måde at ligge mine film over. Mine film skal på en eller anden måde over på harddisken.. Hvis vi siger at PC'en mest af alt skal bruges til at rippe mine film over på en harddisk, backup og små kontoropgaver, hvad vil i da anbefale? Edit: Har fået bundkort, CPU og ram i dag - der var monteret både nord og sydbro køler i anstændig kvalitet, så Zalman blokken skrottes. Hvor har du den påstand fra, at HDD kører bedst ved 40-50 grader? Vandkøling - absolut muligt, men er sindssygt dyrt. Prisen incl. alt ovenstående løber op i små 5 k incl. det hele - også fragt, kabinet osv. Men kan gøres en del billigere ved at vælge et skodkabinet, fravælge blu ray drevet og købe et tastatur som Ultra X fra logitech. Fjernbetjening:med tiden forhåbentlig denne eller en Logitech.. http://cgi.ebay.com/PHILIPS-PRONTO-TSU9600-REMOTE-CONTROL_W0 QQitemZ170313013732QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?has h=item170313013732&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72 %3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294 %3A50 Redigeret af Anima - 21-Marts-2009 kl. 16:16 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |