recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undgå DVD skifte under afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndgå DVD skifte under afspilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Undgå DVD skifte under afspilning
    Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:12

Hej alle...

Jeg er så småt begyndt at tænke på at ligge mine film ind på min HTPC og nu har jeg så lige et spørgsmål til dette.

Hvis en film, som Ringenes Herre Extended Version, skal ligges ind på HTPC'en, kan man så gøre det så smart at man ikke skal "skifte DVD" midt i det hele?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:45
Alt er muligt på en PC, men du vil nok bruge mere tid på projektet end de to museklik som det kræver for at starte DVD #2 fra HTPC'en...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 13:01

Okay... jeg tænkte at filerne fra de 2 DVD skiver måske kunne ligge i samme mappe, evt. med et andet filnavn så computeren "bare" tog dem i rækkefølge???

Skal man for i øvrigt benytte et rippe program for at afspille filmen via computeren, eller kan man bare kopiere hele DVD'en over i mappen???

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 18:41

Et rippe program til at ligge filmene ind, f.eks Clone DVD samt et program til at fjerne GCMS og e.v.t. regionskoder f.eks Any DVD, og et program til afspilning, f.eks Power DVD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 07:29

Jeg er helt med på hvordan det virker, jeg tænkte bare på om der var en grund til at installere alle de programmer hvis man bare gerne vil have filmen ned på HTPC'en. Jeg er egentlig ikke interesseret i at fjerne regionskoder eller anden form for beskyttelse.

DVD'en skal bare over på computeren som den er på skiven uden tab.

Så kan man ikke bare kopiere hele skiven over i en mappe og så afspille den fra computeren?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 07:55

Det er KUN muligt, at rippe den hvis kopibeskyttlsen fjernes. Det er jo derfor den har en beskyttelse, så man ikke skulle kunne kopiere den. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 07:57

Nej kopibeskyttelsen forhindre det.

Der ligger en guide et sted på hvordan man kombinerer 2 skiver. Da jeg startede med at kikke på DVD Shrink var guiden bygget over Pirates of the Caribbean som i den første version vist var på en skive 4,5Gb skiver delt på 2 sider (ikke 2 skiver!).

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 08:06
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:35

Tak for links, spændende læsning. Jeg endte op med at bruge DVDfab, gratis udgaven, den virker glimrende indtil videre.

Jeg har ikke brug for at fjerne nået fra filmene, de skal bare ligge på harddisken som de er på skiven og her gør DVDfab free det ganske udemærket.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu