recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MPEG 4 udgang til TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMPEG 4 udgang til TV?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hjortskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: MPEG 4 udgang til TV?
    Sendt: 21-Marts-2009 kl. 11:22

Er der nogen herinde som ikke benytter software til at vise DVB signaler på TV'et, men derimod benytter et TV-kort eller et grafikkort med en TV udgang med MPEG-4? Hvilken slags hardware bruger du så?

Eks. Hauppauge PVR-350 er et TV kort med MPEG-2 TV udgang (set fra softwarens synspunkt af).

Redigeret af Hjortskov - 21-Marts-2009 kl. 19:52
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 11:40

MPEG4 er i forbindelse med modtagelse af DVB en transmissions standard, så for at modtage MPEG4, så skal Tuneren kunne håndtere det.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Hjortskov Hjortskov skrev:

Er der nogen herinde som ikke benytter software til at vise DVB signaler på TV'et, men derimod benytter et TV-kort eller et grafikkort med en TV udgang med MPEG-4? Hvilken slags hardware bruger du så?

Eks. Hauppauge PVR-350 er et TV kort med MPEG-2 TV udgang.

Man sender ikke MPEG4 til en tv udgang....MPEG4 og alle mulige andre  komprimerede videoformater sendes i et ukomprimeret format(Fx NV12, RGB) efter de har været igennem en hard/software decoder...

Et grafikkort kan håndtere decodningen fuldt ud i hardware såfremt det software man anvender til fx MPEG4 kan kalde de rette API'ere..

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10619
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:01

Udgangen på ovennævnte kort er en ganske almindelig analog composite udgang. Der er ikke noget der hedder MPEG2 eller MPEG4 udgang.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Udgangen på ovennævnte kort er en ganske almindelig analog composite udgang. Der er ikke noget der hedder MPEG2 eller MPEG4 udgang.

Flemming

Du har ret, med den undtagelse af hvor du står når du kigger. Jeg antog at det ses fra synspunktet softwaren, hvor ovenstående Hauppauge kort er repræsenteret som file descriptors i Linux.

Med softwarens øjne modtages og sendes der således MPEG-2 til disse. Og det er netop dette jeg leder efter en løsning på, blot med MPEG-4. Enten som tv kort eller grafik kort eller hvad der nu har lignende egenskaber.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Jeg er software mand og antog at du så kortet fra softwarens synspunkt af, hvor der sendes og modtages MPEG-2 på kortets file descriptors i Linux.

Flemming, mener at have set at du har Linux kendskab. Kender du til grafik- eller tv-kort, som kan det samme med MPEG-4?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10619
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:41

Flemming, mener at have set at du har Linux kendskab. Kender du til grafik- eller tv-kort, som kan det samme med MPEG-4?

Så har du set forkert. Jeg har intet kendskab til Linux, men generelt kan jeg sige, at ethvert moderne grafikkort med TV out kan afspille MPEG4 filer via denne udgang i analog kvalitet.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

MPEG4 er i forbindelse med modtagelse af DVB en transmissions standard, så for at modtage MPEG4, så skal Tuneren kunne håndtere det.

Netop derfor er jeg interesseret i at høre om hardware lig Hauppauge som kan dette, blot  med MPEG-4 kodning, da jeg ikke synes at kunne finde noget de steder jeg har kigget.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:02

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Netop derfor er jeg interesseret i at høre om hardware lig Hauppauge som kan dette, blot  med MPEG-4 kodning, da jeg ikke synes at kunne finde noget de steder jeg har kigget.

Det findes ikke....Hvad vil du også bruge det til? Et moderne grafikkort kan jo det hele med 100% CPU offload på MPEG4 h.264 AVC.Disse kort kan fåes ned til 300kr.  ATI har svjv frigivet sourcen til deres drivere til linux, og jeg ved Nvidia har.

Hauppauge's pvr-350 er og var et lousykort specielt pga den onboard MPEG2 Decoder.

Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2009 kl. 20:03
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:03
Ved du i øvrigt godt at et Digitalt tvkort essentielt er et netværkskort der modtager en netværksstrøm?

Det er ikke helt rigtigt eller i bedste fald unuanceret hvad radiomanden skriver mht MPEG4.... Alle DVB-C-T-S tunere kan modtage h.264 MPEG4....Men det hardware de er koblet til kan eller kan måske ikke dekode det....Men det har INTET med tuneren at gøre...

Redigeret af Patriarken - 21-Marts-2009 kl. 20:08
Mit Setup
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:13

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Ved du i øvrigt godt at et Digitalt tvkort essentielt er et netværkskort der modtager en netværksstrøm?

Det er ikke helt rigtigt eller i bedste fald unuanceret hvad radiomanden skriver mht MPEG4.... Alle DVB-C-T-S tunere kan modtage h.264 MPEG4....Men det hardware de er koblet til kan eller kan måske ikke dekode det....Men det har INTET med tuneren at gøre...

God pointe. Derfor har jeg også kigget på følgende produkt http://www.netgear.com/Products/PowerlineNetworking/Coax/MCA B1001.aspx

Er blot i tvivl om jeg ville kunne streame MPEG over computerens netkort til dette produkt som sender mine data videre direkte til TV'et.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 20:20

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

....Hvad vil du også bruge det til? Et moderne grafikkort kan jo det hele med 100% CPU offload på MPEG4 h.264 AVC.Disse kort kan fåes ned til 300kr.  ATI har svjv frigivet sourcen til deres drivere til linux, og jeg ved Nvidia har.

Hauppauge's pvr-350 er og var et lousykort specielt pga den onboard MPEG2 Decoder.

Har nu været ret glad for mit Hauppauge kort i mange år, har virket upåklageligt i min hjemmestrikket HTPC i nogle år nu.

Jeg har et ASUS AH3650 SILENT-HTDI (512 MB) kort som jeg har sat i en linux boks. Desværre kan jeg ikke finde en fil descriptor hvor jeg kan sende min MPEG datastrøm til...

Så hvordan får jeg mit DVB-T signal over på grafikkortet uden at skulle benytte pc'ens cpu på at afkode MPEG data strømmen ved at vise det i f.eks. kaffeine, xine, mplayer mv?

Redigeret af Hjortskov - 21-Marts-2009 kl. 20:22
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu