|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kriller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() Sendt: 14-November-2008 kl. 18:57 |
Har lige fået min Tvix i dag og efter ca 3 timer med at sætte den op fandt jeg endelig ud af hvordan jeg skulle taste ind så den kunn e finde min server. Jeg installedere Netshare på min server for at få det til at virke. Når jeg tænder for den kommer der en skærm frem hvor jeg kan vælge video,foto eller billeder, men uanset hvad jeg går ind i får jeg de samme mapper frem, hvordan får jeg det delt op så billeder kommer under foto, film uunder video osv ? Skal lige nævne at jeg ikkke har HDD i den. |
|
![]() |
|
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
du skal oprette mapperne så det hedder det samme
Audio video pictures - tror jeg det er. Står i brugsadvisningen som er på cden Fed maskine forresten, specielt til HD ;0) |
|
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
|
![]() |
|
kriller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() |
dvs at mine dele mapper på netværket skal omdøbes ? Jeg har læst lidt i brugsanvisningen, det har jeg kun set noget med hvad man skulle klade de mapper man evt ville have på den interne HDD |
|
![]() |
|
Camfor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Jeg har købt en tvix 7000 og streamer fra en nas 207+ og kan godt afspille video filer og se mine billeder men jeg kan ikke få delt det op så jeg via fjernbetjeningen kan komme ind i mapperne på de faste knapper Video/Photo/Audio. Jeg tror jeg har det samme problem som dig Kriller har du fået det løst ??? |
|
![]() |
|
Rudbeck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Guide til TViX-6500A grafisk brugerflade. Jeg har haft TViX-6500A en uges tid nu, og har brugt en del tid på at få skiftet de computeragtige gule foldere og filnavne med fine covers og beskrivelser. Det har haft en positiv indflydelse på WAF J Jeg er ikke ekspert på TViX GUI området, men da manualen og Internettet ikke gav mig præcise svar, så var der sikkert andre begyndere som mig, der manglede hjælp. Derfor denne simple step-by-step guide til at peppe TViX op grafisk. Resourcer: Grafiske ikoner og baggrundsbilleder: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=14798 Filer: folder.jpg (200x200 pixels, skal ligge inde i den folder som ikonet skal vises for) upfolder.jpg (200x200 pixels, skal ligge i den folder som ikonet skal vises for) twix.jpg (1280x720 pixels, baggrundsbilledet for den folder som filen ligger i) filmnavn.mkv (den fil som indeholder filmen/musikken/optagelsen (.mkv er kun eksempel på filtype) filmnavn.jpg (200x200 pixels, laver et ikon for filmnavn.avi) Noter til filformater: - Der kan også benyttes .png filer til transparente ikoner. - Det er ikke et krav at ikoner 200 x 200 pixels, blot pænest. - Navnene på filerne skal være præcist som ovenstående, case sensitive. Step-by-step OBS!: Det første skærmbillede kan kun ændres, hvis man benytter BadEIP firmware. Denne guide tager ikke højde for ændring af første skærmbillede. Manualen anbefaler man navngiver sine foldere Video, Audio, Photo, så man kommer direkte ned i sine underfolder. Et ekstra klik på fjernbetjeningen er til at overkomme, hvis man ønsker at få en mere detaljeret folderstruktur. For at få TViX til at bruge ikonvisning skal man trykke på fjernbetjeningens knap FUNCTION. Sæt til ICON mode. Dette overflødiggør icon.tvix, som er en tom fil man kan ligge i folderen for at få TviX til at vise ikoner uden klik på fjernbetjeningen Function knap). Efter hurtigt at have klikket sig videre fra startup skærmen i TViX, vil en simpel opsætning eksempelvis således ud. Hvis man ønsker at bruge de 3 knapper på fjernbetjeningen skal folderne som nævnt hedde Video, Audio, Photo: Niveau 1: [Film] [Musik] [Foto] [Setup] (folder for firmware/settings) tvix.jpg (indsætter et baggrundsbillede som folderne præsenteres på) For at få disse 4 foldere vist med ikon og baggrundsbillede skal hver folder indeholde følgende filer: Niveau 2: [Film]/tvix.jpg (1280x720, baggrundsbillede) [Film] /folder.jpg (200x200, kan indeholde et grafisk ikon for en filmrulle). [Film] /upfolder.jpg (200x200, ændrer ikonet for pil op) Disse 3 filer skal hedde præcist det samme inde i alle folderne, men indholdet af filen folder.jpg skal være grafik der repræsenterer folderne hhv, film musik, foto og setup. Filen tvix.jpg skal indeholde baggrundsbilledet for de enkelte foldere. Niveau 3: Hvis man går et lag længere ned vil man typisk gerne have sine film inddelt efter for eksempel Blu-ray, DVD, DivX. Man kan naturligvis også inddele film efter genre, fx Action, Komedie, Tegnefilm, Sci-Fi, osv. Nogle vil ligefrem kombinere de 2 kategorier med et ekstra lag. Strukturen vil nu se således ud: [Film] …….[Blu-ray] …….[DVD] …….[DivX] I alle 3 foldere vil der være nogle film, og give denne type folderstruktur: [Film]/[Blu-ray]/[Matrix] (eksempel) [Film]/[Blu-ray]/[Wall-E] (eksempel) [Film]/[Blu-ray]/[JamesBond] (eksempel) [Film]/[Blu-ray]/tvix.jpg (baggrundsbillede for Blu-ray folderen) [Film]/[Blu-ray]/folder.jpg (fx et grafisk ikon for Blu-ray logo) [Film]/[Blu-ray]/upfolder.jpg (et grafisk ikon for pil op) Niveau 4: Nu er man ved selve filmen, hvis man har brugt dette relative simple foldersystem. Her kar man 2 muligheder: 1) forsætte med det samme princip som de foregående foldere, med tilføjelse af et ikon for afspil (se add 1) 2) benytte sig af software (MovieGUI Builder/TViXie), som importerer info og genererer en filmside (se add 2) Add 1: Film]/[Blu-ray]/[Matrix]/tvix.jpg (baggrundsbillede for Matrix folderen) Film]/[Blu-ray]/[Matrix]/folder.jpg (fx et front cover ikon for Matrix filmen) Film]/[Blu-ray]/[Matrix]/upfolder.jpg (et grafisk ikon for pil op) [Film]/[Blu-ray]/[Matrix]/Matrix_filmnavn.mkv (filen der indeholder filmen) [Film]/[Blu-ray]/[Matrix]/Matrix_filmnavn.jpg (omdanner visningen af filnavnet ”Matrix_filmnavn.mkv” til et ikon. Kan fx indeholde grafisk symbol for PLAY, eller cover for filmen) Note: Det smarte ved Matrix_filmnavn.jpg er, når man har flere film eller episoder inde i den samme folder, så kan man lave et ikon for hver film/episode, med præcist det samme filmnavn.jpg som filmen/episoden. Grafikken af ikonet kan man selv modificere, så det repræsenterer netop den film/episode. Add 2: Se denne guide for MovieGUI Builder: ttp://www.mpcclub.com/modules/Club_Area/Documents/Icon_brow sing_on_TViX_M-6500.pdf Der findes også TViXie (http://www.tvixie.com/) software, som kan nogenlunde det samme. Jeg har benyttet MovieGUIBuilder. Rettelser, uddybninger og kommentarer til forbedringer er meget velkomne. Redigeret af Rudbeck - 26-Marts-2009 kl. 23:01 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke fået det til at virke med de forskellige mapper, jeg bruger den dog også kuin til film, så jeg har besluttet mig for ikke at rode mere med det. Rudbeck: lækker guide du har lavet, tak for det. |
|
![]() |
|
smatso ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej rudbeck Det er en udemærket brugsanvisning, der er bare en fejl i den.
For at få vist et baggrundsbilled skal jpg billedet ikke hedde twix som du skrev, men tvix |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |