Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
CoolMLJ
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
|
Emne: Hvad skal jeg vælge Sendt: 26-Marts-2009 kl. 18:31 |
Hey.. så står min gamle Harman Kardon avr-235 for en udskiftning.
Jeg vil gerne have en ny forstærker som understøtter alle de nye HD
formater.
Bruger nemlig ps3 samt blueray meget.
Vil gerne kunne afspille DTS HD, og dolby true HD som min.
Har tænkt på følgende selv
HK AVR 355 HD
DENON AVR- 2309
Hvad kan man ellers få på markedet.? hvad vil folk anbefalde. Begge
forstærkere kan fåes for ca. 6000 så der i ligger mit budget.
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 19:07 |
En DENON AVR- 2309, synes desværre 255 og 355 har haft alt for mange børnesygdomme. bare søg på dette site. der jo også andre muligheder end de 2
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 19:28 |
kontakt alle forhandlere i lokal området, lån det hele med hjem, test dem alle mod hinanden, og du har et svar.
at der er registreret mange børnesygdomme med 255/355 betyder vel reelt bare at der er solgt mange af dem. Sådan er det med biler, og jeg har svært ved at tro at det skulle være anderledes med forbrugerelektronik.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
CoolMLJ
Super bruger
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 21:56 |
Hvilken andre muligheder er der ellers.. har været lidt længe vænge fra
markedet.. så derfor er jeg ikke lige med på hvad der findes
Har hørt noget om en okye eller sådan noget :) den hører jeg mange snakke
om.
|
Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
 |
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 22:09 |
Marantz ville også være et godt bud.. SR5003 for eksempel.
|
An a day...
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 06:10 |
CoolMLJ skrev:
Hvilken andre muligheder er der ellers.. har været lidt længe vænge fra markedet.. så derfor er jeg ikke lige med på hvad der findes
Har hørt noget om en okye eller sådan noget :) den hører jeg mange snakke om. |
Onkyo vil du helt sikkert aldrig fortryde. Top kvalitet til en god pris. Tag en 606'er, så får du alle HD-formaterne og masser af kraft til under 4K.
Der findes et hav af test og info om Onkyos recievere her på Recordere.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 09:06 |
Jeg ville kigge til det svenske hvor man kan få en Maranyz SR-6003 til ca. 6.700,-
Det er kun en smule over dit budget, og hvis nu vi skal være ærlige: Hvor mange af os overholder så vores budget når vi køber hifi
EDIT: Et link ville måske være på sin plads 
Her kan man købe den.
Redigeret af Christian H - 27-Marts-2009 kl. 09:06
|
|
 |
CoolMLJ
Super bruger
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 09:45 |
|
Lykkelig ejer af:
LG OLED B7 65"
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 12:27 |
Husk at de nye lydformater er ligemeget, så længe vi snakker afspilning via PS3, den kan nemlig ikke outputte HD lyd som bit stream, den skal selv afkode lyden. Har selv en PS3 med en Marantz SR4001, og det svinger! ( Sr4001'eren står dog overfor en opgradering, hvis SP pakken vedtages...  )
|
 |
***7***
Bruger
Oprettet: 02-April-2008
Point: 108
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 13:22 |
detlef skrev:
Husk at de nye lydformater er ligemeget, så længe vi snakker afspilning via PS3, den kan nemlig ikke outputte HD lyd som bit stream, den skal selv afkode lyden.
Har selv en PS3 med en Marantz SR4001, og det svinger! ( Sr4001'eren står dog overfor en opgradering, hvis SP pakken vedtages... )
|
Men selvom PS3 afkoder er Receiver uden HD lyd så i stand til at afspille det i HD kvalitet?
|
 |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 13:38 |
***7*** skrev:
detlef skrev:
Husk at de nye lydformater er ligemeget, så længe vi snakker afspilning via PS3, den kan nemlig ikke outputte HD lyd som bit stream, den skal selv afkode lyden.
Har selv en PS3 med en Marantz SR4001, og det svinger! ( Sr4001'eren står dog overfor en opgradering, hvis SP pakken vedtages... )
|
Men selvom PS3 afkoder er Receiver uden HD lyd så i stand til at afspille det i HD kvalitet?
|
Hvis den kan modtage LPCM over HDMI så er det ikke noget problem.
Og har man en afspiller med 5.1/7.1 analog udgang og en reciever med tilsvarende indgange, så kan man også sagtens få fuld udbytte af de nye HD-formater.
Om det er afspiller eller reciever der dekoder formaterne er i bund og grund ligegyldigt.
|
|
 |
***7***
Bruger
Oprettet: 02-April-2008
Point: 108
|
Sendt: 27-Marts-2009 kl. 15:03 |
Christian H skrev:
***7*** skrev:
detlef skrev:
|
|
Hvis den kan modtage LPCM over HDMI så er det ikke noget problem.
Og har man en afspiller med 5.1/7.1 analog udgang og en reciever med tilsvarende indgange, så kan man også sagtens få fuld udbytte af de nye HD-formater.
Om det er afspiller eller reciever der dekoder formaterne er i bund og grund ligegyldigt.
|
Ok det vidste jeg ikke, ved dog ikke hvad LPCM er.
Men så kan praktisk talt alle Receivere bruges hvis man benytter PS3 til afspilning.
Men hvorfor er BluRay afspillere ude af stand til at dekode de lydformater der ligger på BluRay skiven, det giver ingen mening for mig.
|
 |