recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit Onkyo setup driller..måske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit Onkyo setup driller..måske

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit Onkyo setup driller..måske
    Sendt: 19-Marts-2009 kl. 09:54

Hej med jer alle

Jeg har endelig fået sat min "biograf" op, hvilket jo er super, men efter jeg nu har brugt det i ugens løb, kommer der flere og flere spørgsmål.

pt. har jeg tilsluttet en midlertidig Sony BDP300 BD afspiller til Onkyo 706.

BDen har nyeste firmware.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få noget HD lyd igennem systemet. DTS MA understøttes vist ikke af BDP 300, men jeg har heller ikke kunnet få Dolby HD igennem, hvilket den skulle understøtte med nyeste FW.

Den kan være en blanding af forkert opsætning i afspilleren eller Recieveren.

Afspilleren står til AUTO i lydudgang, og ikke PCM, korrekt eller?

Forstærkeren vælger selv formatet har jeg lagt mærke til, og enten står der Dolby Digital eller DTS i displayet når jeg vælger TrueHD eller DTS MA på BD skiven, der står ikke noget om HD, burde der ikke det? Jeg har ikke lavet andre indstillinger på forstærkeren umiddelbart.

Anyways, lyden er sådan set glimrende uanset hvad, MEN jeg har oplevet noget forvrængning i tale i centeren, især ved en stille scene hvor der pludselig bliver råbt, så kan lyden forvrænge. Desuden har jeg oplevet nogle små nistre i lyden, i ved sådan nogle små enkelte knitrer. Umiddelbart kun ved BD afspilning (HDMI). Forvrængningen skyldes ikke volumen, da det er uafhængigt om det er højt eller lavt.

Jeg er glad for systemet, men nu er der desværre lige nogle ting som jeg ikke kan abstrahere fra, så håber nogle kan give nogle råd og vejledning.

Links til opsætning af Onkyo 706 er også velkommen.

Opsætning:

Pioneer 5090 <- HDMI <- Onkyo 706 <- HDMI <- BDP300

Højttalere: Monitor Audio Radius 250 fronter + center, Radius 90 surround, R720 Sub. Kabel: 2,5 kvadrat Vandenberg :-)

Sig endelig til hvis der er spørgsmål eller andet.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:36
Hvor har du købt din Onlyo ? Hvis det er hos Christian er jeg HELT sikker på han vil hjælpe. Han giver super service netop i forhold til setup mv.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:49
Sony BDP-300 kan ikke afkode HD lydformater. That's why. Det har intet med Onkyoen at gøre.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Sony BDP-300 kan ikke afkode HD lydformater. That's why. Det har intet med Onkyoen at gøre.

Den kan afkode Dolby TrueHD de sidste 2 firmware updates, så den skulle den nu kunne.

Den kan ikke decode DTS HD MA, men jeg kan ikke få den til at gøre noget som helst :-p

Spørgsmålet jeg ikke kan få et klart svar på er blandt andet: Skal den køre PCM eller AUTO i menuen. Hvis afspilleren sender et PCM signal til forstærkeren, hvad vil det så betyde?

Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 23:51

Hvis afspilleren sender PCM signal til forstærkeren vil det sige at, afspilleren afkoder signalet og videre sender det.

Kan din afspiller ikke sættes til at bitstreame, for så er det din forstærker som kommer til at afkode signalet.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 17:49

For at din forstærker skal out-putte i HD-formaterne (hvis den modtager Bitstream), så skulle manualt ind og indstille det i Onkyo-menuen. Kan ikke huske den præcise menu, men mener det er noget i retning af 5/6.1. Så udfra Dolby TrueHD osv, trykker du hen så der står det samme. Ellers dekoder Onkyo selv alle signaler.

Det er også helt fint, men hvis du kan sende bitstream, så kan du lige så godt gøre det, da arbejdsprocessen er mindre ved bistream end dekodning.

Så sæt afspilleren til at bitstream (så understøtter du også DTS HD), og gå derefter ind og korrigerer det i menuen, inde i Onkyo's OSD - Så skulle det fungerer for dig.

/Zirio

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 18:02
netop set den til Bitstream, så kan du jo også se hvilken formater du afspiller.
Til top
Buggy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 09:28

Prøv at deaktivere "HDMI TV Audio Out" på din Onkyo receiver.

Jeg havde selv problemer med at få andet end PCM lys fra min dvd-afspiller, selvom den var sat til bitstream - men da jeg deaktiverede "HDMI TV Audio Out", ku' min Onkyo pludselig godt decode lyden rigtigt

Buggy

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu