|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Frank2603 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 21-November-2005 kl. 07:37 |
Da der er lidt uenighed i familien om hvor stor afstand der anbefales i forbindelse med fladskærms-TV, søger jeg hjælp her. Der må være nogle med erfaringer, eller undersøgelser der kan henvises til. Som Victor Borge sagde engang: " Afstanden mellem 2 mennesker, afhænger af hvilket TV de har"! På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
En af tommelfingerreglerne er tv'ets diagonal i tommer x 10 = ca. afstand i centimeter. F.eks. et 42" fjernsyn giver 420 centimeter afstand.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Splifen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
![]() |
jeg har ca. 4,5 m på en 42"...det er jeg ganske tilfreds med
![]() Redigeret af Splifen |
|
Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
|
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Jeg har ca. 3.8 m, virker fint for mig. m.v.h. |
|
![]() |
|
Frank2603 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Tak for svarene til Splifen og Somelle. Hvis I lige gad at skrive hvor store Jeres tv er, ville det øge oplysningsværdien. Undskyld forstyrrelsen |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
hej igen det er et 42 tommer
|
|
![]() |
|
John165 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-April-2004 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Prøv denne link: http://www.dtvcity.com/lcdtv/lcdscreensize.html Jeg skal bruge et 43 tommer med en "kigge" afstand på 3,5 meter. Man kan ikke direkte sammenligne med de gamle CRT TV. /JP |
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Det synes jeg til gengæld er for tæt på, men jeg tror det er meget individuelt. Vi snakkede for få dage siden om det samme i flatpanels forum, og der nåede vi også frem til at Thorvald metode passer til flere personers temperament: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=180 |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
Der er også de der strækker den ene arm frem så håndryggen vender opad, dernæst knyttes hånden. Hvis knytnævens højde ikke kan fylde skærmens højde, skal man tættere på/have mindre skærm.
Det omvendte princip gælder selvfølgelig også. Jeg benytter selv den metode, og skal derfor have en 37"-40"-skærm næste gang... Nej, jeg flytter ikke tættere på skærmen. *S* |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |