recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - What’s best? SA - DALI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWhat’s best? SA - DALI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: What’s best? SA - DALI
    Sendt: 27-Marts-2009 kl. 11:21

Ja, som overskriften fortæller er mit simple spørgsmål til alle jer eksperter, hvilken af disse to kompakte højttalere vil i mene er bedst?
lige et par links til producenternes websted og der hvor jeg måske har tænkt mig at købe dem.

Dali Concept 1:
http://dali-speakers.com/display_content.php/INT/speakers.ht ml/150/838
og
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/kompakt/dali_ concept_1_hoejttaler_hvid.htm

System Audio Jiffy:
http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/kompakthøjttaler e/SA%20jiffy/SA%20jiffy
og
http://fleggaard.dk/pi/System_Audio_Jiffy_hvid_13850_702.asp x

LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 15:49

Til højttalerne skal jeg selvfølgelig have en aktiv sub.
Såeh hvis der skulle være nogle gode forslag til sådan én, er et bud også meget velkommen!  Prislejet er  2-3 kg, helst ikke over. -jo større og vildere desto bedre (selvom man ikke får meget for så lidt) 

LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
klausjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 15:54
jeg kender ikke så meget til Dali's, men jeg kan klart anbefale SA.

Jeg har haft deres Talent og den spiller sgu godt må jeg indrømme.

http://www.av-oplevelser.dk/product.asp?product=2545

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 16:54

Tak for svaret
Ja, jeg tror også det er en ganske fin højttaler.
Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal hænge den op, da der ikke rigtig er nogle vægbeslag der passer til den inde på SAs hjemmeside?
-der er DALI'en nemlig smart med sådan et "nøglehul" så den er nem at hænge op.

Men flere erfaringer modtages stadig !

Til top
klausjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 17:27
det er blot 2 skruer der skal sættes i væggen og så hænger du bare frækkerten op i dem, så ingen beslag til dem..

Ser i øvrigt pissegodt ud når de hænger på væggen og spiller som sagt også rigtig godt

Redigeret af klausjensen - 27-Marts-2009 kl. 17:28
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 17:48

Snedigt, det er nok hen af det samme som DALI'erne.

Men så må jeg da indrømme at det er dem jeg hælder mest til! Du lyder næsten lige så overbevisende som en sælger  
Ejer du selv sådan et par siden du ved så meget om dem? for jeg har virkelig ikke kunnet opspore det der med ophængningen nogen steder!

Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 17:50
Hej, - synes altså også du skulle tjekke
http://www.axiomaudio.com/

Jeg har selv et par M60 og jeg er meget tilfreds, - velspillende til alt slags musik og også super til film.

vh

Godowsky

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 19:09

Det er de helt sikkert. og tak for linket.
-men nu var det altså kompakthøjttalere, helst i hvide, jeg søger

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 19:29
Jeg har selv DALI og må indrømme at jeg har til dags dato ikke hørt noget spille lige så godt i samme prisklasse.

Jeg har hørt forskellige System Audio højttalere, dog ikke Jiffy'en, men synes ikke de spiller lige så godt.

Godt nok bruger jeg Concept 1'erne som baghøjttalere men har testet dem i stereo med en Denon AVR-3801 med 100Watts udgange og de kan sagtens spille en mellemstor stue op uden at forvrænge lyden.

Mine er oven i købet af den gamle version med en ringere delefilter.

Hvis budgettet er til det kan jeg også varmt anbefale Lektor 1, 2 og 3. (Specielt 2'eren da man får meget lyd for pengene). 

Redigeret af Hessi - 28-Marts-2009 kl. 00:32
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Matshui Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg har selv DALI og må indrømme at jeg har til dags dato ikke hørt noget spille lige så godt i samme prisklasse.

Jeg er så tilgengæld skuffet over de helt små Dali'ere, syntes ikke at de har noget at komme efter - efter mine ører skal man op i en Mentor før at det begynder at lyde af noget (har dog ikke hørt den nye Lektor-serie)...

Til trådstarter, det jeg prøver på at sige er at du må, nej nærmest skal, ud og lytte til så mange højtallere som muligt - måden vi opfatter lyd på er litge så forskelligt som der er mennesker på denne jord, og det er heller ikke samme lyd vi alle foretrækker..
Så ud og lyt, gør dine egne erfaringer - og hvem ved, måske du falder over en helt anden højtaler end en af de 2 du selv nævner..

Og pas på at du ikke bliver bidt af hifi-billen, det kan blive en meget dyr fornøjelse nemlig
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:33

Tak for svarene til jer begge.
Ja, sådan vil der jo altid være delte meninger, men det er også tegn på at begge højttalere sikkert er ganske udmærket.

Men nu har jeg ikke selv specielt sarte ører, så tror godt jeg ville kunne leve med concepterne. Men foretrækker dog SA's jiffy'er, da det er pænere  

Ja, det tør siges, det kan blive en helt dyr affære!

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af Matshui Matshui skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg er så tilgengæld skuffet over de helt små Dali'ere, syntes ikke at de har noget at komme efter - efter mine ører skal man op i en Mentor før at det begynder at lyde af noget (har dog ikke hørt den nye Lektor-serie)...

Til trådstarter, det jeg prøver på at sige er at du må, nej nærmest skal, ud og lytte til så mange højtallere som muligt - måden vi opfatter lyd på er litge så forskelligt som der er mennesker på denne jord, og det er heller ikke samme lyd vi alle foretrækker..
Så ud og lyt, gør dine egne erfaringer - og hvem ved, måske du falder over en helt anden højtaler end en af de 2 du selv nævner..

Og pas på at du ikke bliver bidt af hifi-billen, det kan blive en meget dyr fornøjelse nemlig

Det er rigtigt at der ikke er det helt vilde at komme efter men i den prisklasse synes jeg stadig ikke der er andre der klare det lige så godt. Jeg er til en fyldig og lidt afrundet bas og mellemtone mens jeg gerne vil have at min diskant skal være meget præcis og skarp. Jeg vil gerne have detaljerne i lyden frem uden at gå på kompromis med dynamikken og fyldigheden og helheden. Det kan jeg selvfølgelig finde mange andre højttaler der kan gøre bedre end Concept serien, men slet ikke til en pris der nærmer sig.

Og så kan jeg kun sige enig og enig.
Man SKAL ud og høre en masse selv for at finde ud af hvad man er til og derefter kan man afgøre i samarbejde med sin pung, hvad der skal købes.

Men som sagt hvis budgettet er til det så prøv at lytte til Lektor serien og evt. B&W's 685'er.

Jeg vil sige at du vil nok få et godt billede af hvor forskelligt højttalere kan lyde hvis du går fra B&W til DALI.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu