|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bette_casper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() Sendt: 27-Marts-2009 kl. 11:21 |
|
Ja, som overskriften fortæller er mit simple spørgsmål til alle jer eksperter, hvilken af disse to kompakte højttalere vil i mene er bedst? Dali Concept 1: System Audio Jiffy: |
||
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
|
||
![]() |
||
bette_casper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|
Til højttalerne skal jeg selvfølgelig have en aktiv sub. |
||
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
|
||
![]() |
||
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|
jeg kender ikke så meget til Dali's, men jeg kan klart anbefale SA.
Jeg har haft deres Talent og den spiller sgu godt må jeg indrømme. http://www.av-oplevelser.dk/product.asp?product=2545 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svaret Men flere erfaringer modtages stadig ! |
||
|
||
![]() |
||
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|
det er blot 2 skruer der skal sættes i væggen og så hænger du bare frækkerten op i dem, så ingen beslag til dem..
Ser i øvrigt pissegodt ud når de hænger på væggen og spiller som sagt også rigtig godt Redigeret af klausjensen - 27-Marts-2009 kl. 17:28 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Snedigt, det er nok hen af det samme som DALI'erne. Men så må jeg da indrømme at det er dem jeg hælder mest til! Du lyder næsten lige så overbevisende som en sælger |
||
|
||
![]() |
||
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() |
|
Hej, - synes altså også du skulle tjekke
http://www.axiomaudio.com/ Jeg har selv et par M60 og jeg er meget tilfreds, - velspillende til alt slags musik og også super til film. vh Godowsky |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er de helt sikkert. og tak for linket. |
||
|
||
![]() |
||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
|
Jeg har selv DALI og må indrømme at jeg har til dags dato ikke hørt noget spille lige så godt i samme prisklasse.
Jeg har hørt forskellige System Audio højttalere, dog ikke Jiffy'en, men synes ikke de spiller lige så godt. Godt nok bruger jeg Concept 1'erne som baghøjttalere men har testet dem i stereo med en Denon AVR-3801 med 100Watts udgange og de kan sagtens spille en mellemstor stue op uden at forvrænge lyden. Mine er oven i købet af den gamle version med en ringere delefilter. Hvis budgettet er til det kan jeg også varmt anbefale Lektor 1, 2 og 3. (Specielt 2'eren da man får meget lyd for pengene). ![]() Redigeret af Hessi - 28-Marts-2009 kl. 00:32 |
||
![]() |
||
Matshui ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Jeg er så tilgengæld skuffet over de helt små Dali'ere, syntes ikke at de har noget at komme efter - efter mine ører skal man op i en Mentor før at det begynder at lyde af noget (har dog ikke hørt den nye Lektor-serie)... Til trådstarter, det jeg prøver på at sige er at du må, nej nærmest skal, ud og lytte til så mange højtallere som muligt - måden vi opfatter lyd på er litge så forskelligt som der er mennesker på denne jord, og det er heller ikke samme lyd vi alle foretrækker.. Så ud og lyt, gør dine egne erfaringer - og hvem ved, måske du falder over en helt anden højtaler end en af de 2 du selv nævner.. Og pas på at du ikke bliver bidt af hifi-billen, det kan blive en meget dyr fornøjelse nemlig ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene til jer begge. Men nu har jeg ikke selv specielt sarte ører, så tror godt jeg ville kunne leve med concepterne. Men foretrækker dog SA's jiffy'er, da det er pænere Ja, det tør siges, det kan blive en helt dyr affære! |
||
|
||
![]() |
||
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() |
|
Det er rigtigt at der ikke er det helt vilde at komme efter men i den prisklasse synes jeg stadig ikke der er andre der klare det lige så godt. Jeg er til en fyldig og lidt afrundet bas og mellemtone mens jeg gerne vil have at min diskant skal være meget præcis og skarp. Jeg vil gerne have detaljerne i lyden frem uden at gå på kompromis med dynamikken og fyldigheden og helheden. Det kan jeg selvfølgelig finde mange andre højttaler der kan gøre bedre end Concept serien, men slet ikke til en pris der nærmer sig. Og så kan jeg kun sige enig og enig. ![]() Man SKAL ud og høre en masse selv for at finde ud af hvad man er til og derefter kan man afgøre i samarbejde med sin pung, hvad der skal købes. Men som sagt hvis budgettet er til det så prøv at lytte til Lektor serien og evt. B&W's 685'er. ![]() Jeg vil sige at du vil nok få et godt billede af hvor forskelligt højttalere kan lyde hvis du går fra B&W til DALI. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |