|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
gertsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 31-Marts-2009 kl. 11:13 |
|
Jeg har en laptop jeg godt kunne tænke mig at lave til mediacenter, og da jeg har glentevejen som TV-udbyder kan jeg modtage digitalt TV via DVB-C, og så er det jo nærliggende at købe en FloppyDTV, da jeg har hørt den kører godt med Windows 7 Mediacenter.
Men så vidt jeg kan se på billeder af FloppyDTV, har den det store Firewire-stik (Type 1) mens min bærbare har kun USB. Desuden ser det ud til at FloppyDTV skal have strøm via et 4-benet stik der normalt findes inde i en stationær PC, det har min bærbare jo naturligvis ikke. Nogen forslag til hvordan jeg kommer videre, eller er der et andet (bedre?) produkt jeg burde vælge til formålet? ![]() Jeg har fundet FloppyDTV her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=494094&se archArea=products&Soegeord=floppydtv Yderligere: Det ligner at der sidder et hun-stik på FloppyDTV - kan det mon bruges hvis jeg vil tilslutte to af dem (Daisy-chain?), så jeg kan optage på to kanaler samtidig? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du skal have en FireDTV og et FireWirekort (også kaldet et IEEE 1394)kort, enten et PCMCIA eller ExpressCard (kommer an på hvad din Notebook er udstyret ned)
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Og der er også udgangstik på tuneren så du videreføre signalet fra en tuner til den næste. |
||
![]() |
||
gertsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
Jeg har ExpressCard i min bærbare.
(Lenovo R61 14.1" 7735-CTO - ca. disse specs, dog minus firewire) Sådan et kort burde vel være fint så? ![]() Er der nogen fordel ved at tilslutte to FireDTV til hver sin port, frem for Daisy-Chaining? Hvis jeg søger på Edbpriser.dk efter "FireDTV" finder den kun DVB-S2 udgaven - nogen der ved hvor jeg finder en DVB-C FireDTV, gerne til en ordentlig pris? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Også på en FireDTV? Redigeret af MCenterFreak - 31-Marts-2009 kl. 11:57 |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er ingen forskel på om du tilslutter det ene eller det andet sted FireDTV her Edit: link rettet Redigeret af MCenterFreak - 31-Marts-2009 kl. 11:58 |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Det tror jeg, men sørg for at købe med returret. Der er visse FireWire kort der bare ikke dur med FireDTV |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok - det er korrekt opfattet at dette burde virke med DVB-C og Windows 7 Mediacenter, ikke?
Det er jo lidt surt at bruge så mange penge, for at finde ud af det ikke funker :-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal derudover købe det nødvendige antal CAM. Ifølge Patriarken er det kun Smit CAM der dur
|
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har det ikke selv (bruger parabol med FireDTV/Vista, fungerer strålende), men ifølge det jeg har læst fra andre, fungerer det. Du skal dog have fat i Win 7 build 7068 for at være godt kørende (har jeg læst) |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Skal jeg ogs� bruge et CAM-kort til Glentevejens signal? De sender mig bekendt ukodet i MPEG-4? http://forum.glenten.dk/viewtopic.php?t=223 "Signalerne udsendes UKODET i DVB-C formatet" Redigeret af gertsen - 31-Marts-2009 kl. 12:10 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |