recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana TH37PV500 eller JVC LT-37S60?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana TH37PV500 eller JVC LT-37S60?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana TH37PV500 eller JVC LT-37S60?
    Sendt: 23-November-2005 kl. 13:03

Hej med jer,

Nu er jeg ved at være træt af den LCD / Plasma jungle !

Jeg har bestluttet mig for enten Panasonics TH37PV500 til ca. 22.000 eller JVC LT-37S60 til ca. 18.500?

Hvad vil i foreslå? Jeg har gransket de to modeller temmelig meget og er klar over prisforskellen, at den ene er LCD den anden Plasma osv.

Jeg får forskellige "dette er den bedste" i butikkerne...nu må det være tid til personlige erfaringer!

Tusinde tak!

/ Freddy

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 13:32

Jeg er selv i samme "problem", dog har jeg ikke begrænset mig til de 2 modeller der.

Men jeg ved at det er en smagssag om du er til LCD eller plasma, så det er kun at samligne de 2 ved eget syn.

LCD har et meget "præcist", hårdt billede, hvor en plasma har et mere blødt og nogen vil mene mere behageligt.

Det er også vigtigt hvilken antenne forhold du har, og om du vil se meget DVD ect. LCD'en er vist mere følsom over for dårlige signal forhold ect.

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 13:49

Hej Freddy.

Jeg var i præcis samme situation som dig, vi skulle have nyt TV men hvilket? Jeg læste i utallige blade og forums for at skaffe mig noget viden om det, det hele snævrede sig så ind til præcis de samme to modeller som også du er kommet frem til, blot var det PV500 i 42 " jeg var intereseret i.

Så det endte op med at jeg tog ud til en forhandler som havde de to modeller og bad om at få dem at se med et analogt signal på, det fik jeg så, så blev resultatet Panasonic PV500-42" det havde syntes jeg det bedste billede med det signal på. Og iøvrigt en rigtig god lyd havde det også, og jeg har ikke fortrudt.

Men det med forskellige anbefalinger, ja det vil du sikkert også møde her i forummet, nogen er til det ene, andre til det andet, så som du selv siger så tag ud og ved selvsyn se hvad du bedst kan li' af de to....

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Bent M Bent M skrev:

Hej Freddy.

Jeg var i præcis samme situation som dig, vi skulle have nyt TV men hvilket? Jeg læste i utallige blade og forums for at skaffe mig noget viden om det, det hele snævrede sig så ind til præcis de samme to modeller som også du er kommet frem til, blot var det PV500 i 42 " jeg var intereseret i.

Så det endte op med at jeg tog ud til en forhandler som havde de to modeller og bad om at få dem at se med et analogt signal på, det fik jeg så, så blev resultatet Panasonic PV500-42" det havde syntes jeg det bedste billede med det signal på. Og iøvrigt en rigtig god lyd havde det også, og jeg har ikke fortrudt.

Men det med forskellige anbefalinger, ja det vil du sikkert også møde her i forummet, nogen er til det ene, andre til det andet, så som du selv siger så tag ud og ved selvsyn se hvad du bedst kan li' af de to....

Det er fint man selv tager ud og ser på produkterne, og det er også helt rigtig at vurdere det analoge signal, man skal bare have for øje, at så snart vi får digital TV, enten du modtager det idag via parabol eller selector-boks, eller senere hen jordbaseret, så vil du få et bedre billede på JVC modellen grundet den højere opløsning. Samtidig vil HD signalet også stå bedre. Dog vil jeg sige at vægter du HD signalet skal det være fordi du har i tankerne at hente det på en PC, eller investere i udstyr til relativt få kanaler de første år.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 07:58

Pana'en giver et rigtigt flot billede, og fungere også rigtigt godt både med digital parabol og specielt hd materiale.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu