|
Yousee digital kortlæser Samsung LE32A465 |
Besvar |
Forfatter | |
Claushm
Ny bruger Oprettet: 02-April-2009 Status: Offline Point: 13 |
Emne: Yousee digital kortlæser Samsung LE32A465 Sendt: 02-April-2009 kl. 08:44 |
Hej alle, Står overfor at købe et nyt fjernsyn og har i den forbindelse kig på et Samsung LE32A465. Jeg er ikke særlig godt inde i alt det her med CAM kort og digital tv/HDTV. Jeg vil defor høre om der er nogen der ved hvorvidt man kan bruge en digital kortlæser fra yousee i dette TV og derved få kanaler i digital kvalitet samt se de HD kanaler der udbydes uden at skulle have en selector boks. Min egen opfattelse ud fra specifikationerne er, at det kan man godt, da det har indgang til indstikskort til digital kabeltv da det har en DVB-C tuner og at det også bør være muligt at se kanaler i HD kvalitet da fjernsynet kan decode MPEG4. Er jeg helt galt på den?? Yderligere har jeg læst mig til, at selvom at et tv på papiret skulle kunne modtage yousee digital tv, så er det ikke altid tilfældet for enkelte modeller. Nogen der har erfaringer med Yousee og Samsung LE32A465? Vil sætte stor pris på alt input da jeg er temmelig grøn på det her område. TAK!! |
|
vasif
Guld medlem Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Sendt: 02-April-2009 kl. 11:58 |
Du skal købe en kortlæser, og hvis det købes via Yousee, er du samtidig sikker på, at kortlæseren opfylder dé krav, som den skal, i forhold til udbyderen. Du kan dog sikkert finde billigere kortlæsere på markedet, som kan det samme.
Dernæst skal du have fat i et digitalt programkort fra Yousee, som koster 199 Kr hver halve år, samtidig med, at du selvfølgelig betaler en abonnements-pris, alt afhængig af, hvilke programmer og pakker du har valgt. Hvis du vil se HD-kanalerne, kræver det typisk en tillægspris. Det kan du dog se mere af, inde på hjemmesiden. Efterfølgende er det bare at sætte det digitale programkort i kortlæseren, og kortlæseren i indstikskortet på siden, så er du kørende. |
|
Claushm
Sendt: 02-April-2009 kl. 12:55 |
Tak for svar Vasif. Er det muligt at se de kanaler der udbydes i HD da fjernsynet har MPEG4 dekoder eller har det ikke noget med det at gøre?
|
|
vasif
Guld medlem Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Sendt: 02-April-2009 kl. 13:05 |
Ja du kan sagtens se HD-kanalerne, for de er jo nemlig kodet i MPEG4:)
De almindelige digitale kanaler, er kodet i MPEG2, hvilket tv'et selvfølgelig også understøtter. |
|
Claushm
Sendt: 02-April-2009 kl. 19:54 |
Super, endnu engang tak for svar!! Til sidst skal jeg lige høre om der er nogen der har erfaringer med dette fjernesyn? Både som en generel betragtning af hvor godt fjernsynet er, men også hvis nogen har erfaring med digital kortlæser til dette fjernsyn. Kunne være fedt hvis man slipper for at købe Yousee's dyre kortlæser. Den koster jo ca. 1000 kr. hvis man ikke samtidig abonnerer på en af deres digitale pakker. PS: Det er et kanon forum det her, har ofte brugt det til at søge info, men virkelig positivt så hurtigt at folk svarer herinde - hatten af for det |
|
vasif
Sendt: 02-April-2009 kl. 22:07 |
Jeg kan fortælle dig, at jeg netop idag har købt selvsamme fjernsyn, som erstatning for Le32A455 i soveværelset, som ikke havde MPEG4, hvilket jeg havde behov for. Jeg vil klart anbefale dig skærmen, og lige nu kører Fona tilbud på den til 3999 Kr, hvilket er en formidabel pris, og klart den billigste pris i Dk , men den har eftersigende være meget eftertragtet, så du skal være hurtig. Nu ved jeg ikke præcist hvor i landet du bor, men her i Storkøbenhavn var den meget svær at opdrive, og de fleste Fona-butikker havde udsolgt af den. Men måske kan du bare bestille den over deres hjemmeside, og slippe udenom butikkerne. http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 0609561250 Selv kører jeg primært digitalt tv over antennen, samt Blu-Ray-film og spil over PS3 . Analogt er fornuftigt, men husk, at korrekt indstilling af dette tv betyder rigtig meget. Samsung har 3 standardindstillinger, hvilket er Dynamisk, Standard samt Film-mode, og sidstenævnte er klart at foretrække, simpelthen fordi den er tættest på det korrekte, samt naturlige billede, og i sidste ende det mest behagelige at se på. Men der er dog stadigvæk lang vej til det optimale, i forhold til skærmens perfomance, men den kan man jo tage på et andet tidspunkt. Du kan blandt andet se billeder af mit netop solgte Tv (LE32A455) her i min tråd. Selve billed-perfomancen er stort set identisk med LE32A465. Billedet er kalibreret efter bedste evne, og du kan få et meget flot billede. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58117& PN=1&TPN=1 Hvis du vil modtage digitale kanaler, og gøre brug af tv'ets indbyggede tunere, slipper du ikke udenom en kortlæser. Der findes dog flere forskellige kortlæsere på markedet, og de kan fåes til omkring 5-600 Kr. http://www.befro.dk/shop/viaccess-ca-modul-3610p.html Redigeret af vasif - 02-April-2009 kl. 22:09 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |