|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
CoolK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 23-November-2005 kl. 17:38 |
|
I min søgen efter komponenter er jeg nu nået til TV-tunerkortet...
Mine krav: Kompatibelt med WinMCE Min. 1 tuner ![]() Skal indeholde FM tuner Skal virke til TDC kabel-tv (ved ikke om ovenstående kræver noget specielt) - har set noget med DVB-C og DVB-S (sidstnævnte vistnok hvis man har en parabol) Foreløbigt har jeg kigget på følgende: Twinhan CableTV Hauppauge WinTV Nexus-CA Cinergy 1200 DVB-C -men jeg aner ikke om de virker med MCE ![]() |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Hvis du vil have et DVB-C tunerkort der er kompatibel, så er svaret meget enkel, for der findes pt. kun en model det er kompatibel med MCE og det har kun været muligt i en uge. TechnoTrend TT-budget C-1500 Læs her fra det første indlæg med foto af DVB kort, kaldet "Meget vigitg og længe ventet nyhed til MCE i dag!" og læs videre i resten af ement: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30431&P N=1&TPN=4 Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
CoolK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Wauw - det var hurtig respons
![]() Jeg ved ikke om det skal være et DVB-C tunerkort - jeg forstår faktisk ikke forskellen på det og et alm. tunerkort... Jeg får bare TV og radio signalet ind via TDC KabelTV og det skal bare virke hertil - og så i øvrigt være kompatibelt med MCE. -og så gør det jo heller ikke noget at det er rimeligt prissat... |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Et DVB-C tunerkort er et digitalt tunerkort og svarer til en Selector.
Det kræver abonnetment på et Selector smartcard til 75 kr. pr. år. Men hvis du har en fladskærm er det helt sikkert pengen værd. Du undgår en del sne på billedet som man ofte oplever med analoge signaler især på fladskærme. DVB-C bliver sendt direkte i MPEG-2 og kan gemmes på harddisken direkte uden at blive MPEG-2 encodet først. Hvilket TV har du? Du kan selvfølgelig også vente med et digitalt tunerkort indtil de går over til HDTV. Her vil du alligevel ikke kunne bruge nuværene kort. Hvis du bare vil have et analogt tunerkort med FM radio, så bør du købe et af disse to: SAPPHIRE Theatrix Theater 550 PRO: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136727 Hauppauge WinTV PVR-500MCE (dual-tuner): http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171227 Du bør helt klar have to tunere i en MCE maskine, så du kan optage et progam imens du ser et andet, eller optage to programmer samtidig. Hauppauge WinTV PVR-500MCE har to tunere på er kort og fylder derfor mindre og kræver kun at du tilslutter antennesignalet et sted til TV og et sted til FM. Vælger du SAPPHIRE Theatrix Theater 550 PRO, så kræver det to kort for at få to tunere. Det er også ret vigtigt at du vælger det rette grafikkrort til en MCE maskine. Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Hej - nu er jeg blevet nysgerrig: Hvor fås det til den pris? Jeg giver 199 om året. |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sorry det er mig der rodede tingene sammen. Prisen er desværee 199 kr. pr. år. Prisen på 75 kroner er prisen pr. måned for det nye Irdeto smartcard til "det digitale spejl" hos konkurrenten Stofa kabel-TV. Dvs. man skal betale 900 kr. pr. år hos Stofa TV for at få det der svarer til et Selector smartcard hos TDC. Jeg synes endda det er urimeligt man skalbetale 199,- kr. ektra for at få et smartcard til TDC. Men 900 kr. det er lige at strammen den lidt rigeligt. Det virker mest som en pengemaskine. Ga vide om alle skal betale 900 kr. ekstra om året når engang det analoge kabel-TV bliver lukket. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for et godt svar. Mit TV er et Pioneer 436XDE. Mht. grafikkort så kigger jeg pt. på Asus EAX700Silencer m. 256Mb ram. Det skal nemlig også kunne bruges til spil. |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Faldt lige over dette fremragende link: http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html
Det giver da en del af opskriften ![]() Redigeret af CoolK |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det link var i linket jeg gav i mit første svar. Har du ikke læst denne tråd? Men det der står i dette link kan bare ikke bruges med MCE. Som jeg allerede skrev er TechnoTrend C-1500 det eneste DVB-C kort der virker sammen med MCE. Og det er kun en uge siden at de kom med de første drivere der gjorde det muligt af få det til at virke med MCE. Før da har der ikke været et eneste DVB-C, DVB-S eller DVB-T kort der har virket til kodede kanaler i MCE. Redigeret af HTPC |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo, jeg har læst tråden, men så ikke linket... ![]() |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
||
Bølge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
|
Jeg kan ikke byde med så meget vedrørende DVB, men et godt råd er, at du ikke tænker spil sammen med htpc-funktioner. Min erfaring er at grafikkortene ikke er rigtig gode til både tv og spil. Især når begge dele sker samtidig, men generelt er tuner-kortene (med hardware-encodning) bedst - se evt. en af de utallige tråde her på sitet. Problemet med mange grafikkort, der skal bruges som tunerkort er, at de optager alt for mange ressourcer ved at (software-)encode, hvilket nærmest låser maskinen mens der optages. I øvrigt er der mig bekendt heller ikke MCE-kompatibilitet med den slags. Du nævner at du bare får signal fra TDC-kabel, så er det givetvis et analogt, da det ellers som andre er inde på, er et specielt valg du skal have gjort. Derfor er det egentlig ikke DVB du skal have, men som der foreslås Hauppauge eller Theatrix. Der ligger på dette site anmeldelse af Hauppauge, der formentlig er det mest udbredte i DK, og der vil i hvert fald være mange velmente råd og erfaringer at trække på i den retning. Og lige et sidste hip, tunerkortene (hardware) har normalvis ikke ram-angivelser, og hvis du vil have et godt spille-kort, skal du overveje ATI og Nvidia, da det sikrer størst mulig kompatibilitet med spil (det er der sikkert nogen der vil undsige mig i, og de kan have ret; men jeg har til dato ikke oplevet at et nyere baseret på enten ATI eller Nvidia har problemer, mens jeg har set en del af det modsatte). Men overvej om det skal være en totalkonsol, en HTPC, eller en spille computer, for det er lidt forskellige retninger du skal i. /Jesper
|
||
![]() |
||
![]() |
|
@ Bølge aka Jesper
Den eneste grund til at jeg vil ha' spillemuligheden på maskinen er, at jeg synes det kunne være fedt at sidde i stuen sammen med ungerne og spille spil - istedet for inde på deres værelse. Det vil formodentligt også være sjovere for dem og deres kammerater at kunne spille på den store skærm med heftig lyd... (og så er jeg sikker på at jeg også får glæde af det ) Det signal jeg har fra TDC er analogt - men efter at have læst om at en selectorbox forbedrer signalet til plasma og lcd skærme overvejer jeg om jeg skal på den vogn - evt. med et digitalt tunerkort og kortlæsere og hvad der ellers hører til. Jeg ved pt. ikke om mit signal ikke er godt nok, idet min fladskærm er i restordre og sikkert ikke bliver leveret før i starten af næste måned. -men man vil jo gerne være forberedt . Mht. til grafikkortet så er det baseret på ATI's X700 så det skulle kunne klare spillene.. Så summasummarum er at det vel sagtens er en "totalkonsol" der skal laves - mine specs. så vidt er: AMD Athlon64 3200+, 2.0 GHz, 512kb Cache, Venice BW (E6 Stepping) ASUS A8N5X, nVidia nForce4, Socket 939, 8 Channel Audio Asus EAX700Silencer/TD/256MB, Radeon X700, 256MB DDR, TV-Out, DVI, Passive Cooling ELIXIR 512 MB PC3200 DDR400 x 2 NEC ND-3550 DVD±RW, DVD±Rx16, Internal, Dual Layer DVD-R DLx6 Netgear WG311TIS, Wireless PCI Card, 54/108MBIT Samsung 200,0 GB - SATAII-300 - 7200/8196KB, Fluid FDB - SpinPoint P120 ThermalRight XP 120, Heatsink for AMD K8 & Intel Socket 478, 370 gram, Aluminium Udestående er fortsat: TV-Tuner - Ender nok med Hauppauge WinTV PVR-500MCE (dual-tuner): http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171227 Kabinet - Er brændt varm på: Dign x15e PSU - Kigger på: Chill Innovation CP-520A2, ATX 2.2, Low Noise 17-19 db Redigeret af CoolK |
||
HTPC i x15e kabinet
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |