recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MediaPortal - "Unable to start graph"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaPortal - "Unable to start graph"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: MediaPortal - "Unable to start graph"
    Sendt: 28-Marts-2009 kl. 15:03

Hej

Når jeg starter en HD kanal i MediaPortal (1.0.0.0), får jeg fejlbeskeden´: "Unable to start timeshift" "Unable to start graph".

Hvis jeg starter en SD kanal først, kan jeg godt efterfølgende skifte til en HD kanal.

Er der nogen der har en løsning på problemet?

Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:13
Jeg er desværre ikke inde i Mediaportal, men har du prøvet at kigge på deres forum? Fx denne tråd?
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 18:29
"Unable to start graph" problemet kan skyldes en masse
forskellige ting.
De gange jeg har oplevet det har det enten løst sig ved
opdatering af drivere, reinstall af MP eller reinstall
af windows.
Er det en nyinstalleret windows du har installeret på?
Er det et problem med en ny installation af MP eller er
det noget som pludseligt er opstået på en fungerende MP-
installaion?

Udover det tror jeg mere vi er ovre i en tråd som fx
denne http://forum.team-mediaportal.com/get-support-
90/unable-start-timeshifting-unable-start-graph-52710/
hvor konklusionen vist er en opdatering af drivere.

En anden ting du kan prøve er at starte kanalen i
MediaPortal Configuration istedet for i selve MP (hvis
du ikke allerede har prøvet dette). Det giver nogen
gange nogle bedre error-messages.
Åbn "TVserver COnfiguration". Gå ned til "Manual
COntrol". I dropdown boksen vælger du en af kanalerne
med problemer (HD kanaler). Tryk herefter "start
timeshift". Kanalen bliver nu tunet, uden at den vises.
Du isolerer hermed tuneren, og kan dermed udelukke om
det evt er et codec problem. Hvis du stadig får samme
fejl, så er det nok et problem som beskrevet ovenfor
(drivere, geninstallation).
Får du istedet en bedre error message, så prøv at se om
det kan hjælpe, ellers post det her.
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 09:43
Jeg havde samme problem, som skyldes at jeg kørte med en "TinyXP" udgave.
 Det endte med at jeg installerede en plain vanilla Win XP...
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 16:15

Tak for forslagene. Jeg prøvede at starte en HD kanal via TV-Server, men fik lignende fejl: "Unable to create/start graph".

Her kan jeg også se en HD kanal, hvis jeg først har startet en SD kanal.
Det er en næsten ny Vista Home Premium SP1 installation - der er kun installeret PowerDVD 8, DVBViewer og AC3Filter. Bruger FloppyDTV S2, "SMIT-klon" CAM og Hfx Imon til at fjernstyre det hele. Grafikkort er indbygget ATI HD3200 i et MSI Diva Live motherboard.
Der er installeret nyeste drivere og bios over hele linjen.

Redigeret af audio - 29-Marts-2009 kl. 16:17
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:09

Hejsa

Der skulle være rettet en del ang. afkodning af kanler både SD og HD
Prøv nyeste SVN version, eller vær tolmodig og vendt på MP 1.01 :)

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 11:53

Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Bruger FloppyDTV S2, "SMIT-klon" CAM

Hvad betyder et "SMIT-Klon" CAM? Er det ikke ægte SMIT? Min erfaring er at CAMs ofte kan have indvirkning på ret mange af de fejl som folk oplever, så dette kunne måske også være tilfældet hos dig. Dermed ikke sagt at du skal gå ud og købe et nyt CAM, for det kan sagtens være noget andet - men CAM kan sagtens have indflydelse.

Har du installeret og benytter du "CommonInterface.exe" fra FloppyDTV driver installationen? Dette utility har det med at kunne afhjælpe en del CAM relaterede problemer, så hvis dit problem er med dit CAM, så kunne dette måske hjælpe.

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:35

Det er et "Edison", men det skulle være samme kort som SMIT, bare med et andet navn påklistret. Jeg købte det her:

http://www.electrola.dk/shop/ca-moduler-23c1.html

...og der står faktisk at det er et SMIT kort.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 23:56
Det lyder som om at det så bare er et rebranded SMIT,
men med samme hardware. Så er det nok ikke CAM'et der
skaber problemer - ikke rent hardwaremæssigt ihvertfald.
Har du prøvet "commoninterface.exe"?
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 22:44
Prøvede commoninterface.exe, men der var ingen  forskel at mærke.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 01:04

Jeg kan altså ikke fortstå (undskyld Jonas) at så mange gider kæmpe med MediaPortal. Der er næsten ingen der har problemer med DVBViewer, men der er masser der har problemer med MediaPortal. Den kan selvfølgelig skyldes at der er flere der bruger MediaPortal, eller tager jeg fejl?

Jeg må altså sige et mit DVBViewer med Canal Digital bare funker. Alle 11 HD kanaler spiller, totalt uden så meget som et hak, med perfekt lyd. Optager jeg, fungerer det bare (det er bare noget lort at en film fylder 13 gbyte)

Det fungerer perfekt med dvale etc. Har et godt interface til min MCE fjernbetjening

Så summa summarum: Hvorfor kæmpe med MediaPortal, hvis man for 15$ kan få en fungerende løsning

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg kan altså ikke fortstå (undskyld Jonas) at så mange gider kæmpe med MediaPortal. Der er næsten ingen der har problemer med DVBViewer, men der er masser der har problemer med MediaPortal. Den kan selvfølgelig skyldes at der er flere der bruger MediaPortal, eller tager jeg fejl?

Jeg må altså sige et mit DVBViewer med Canal Digital bare funker. Alle 11 HD kanaler spiller, totalt uden så meget som et hak, med perfekt lyd. Optager jeg, fungerer det bare (det er bare noget lort at en film fylder 13 gbyte)

Det fungerer perfekt med dvale etc. Har et godt interface til min MCE fjernbetjening

Så summa summarum: Hvorfor kæmpe med MediaPortal, hvis man for 15$ kan få en fungerende løsning

None taken. Det er jo derfor vi er her - for at debattere de forskellige løsninger og muligheder .

Grunden til at jeg bruger det og anbefaler det er at jeg siden deres RC2 release tilbage for snart et år siden ikke har haft et eneste problem med MediaPortal, der ikke direkte relaterede til at jeg selv havde været inde og rode med et eller andet (og så er jeg jo selv ude om det).

Jeg kan sagtens forstå hvis folk render ind i problemer at de opgiver og synes det er rigtigt surt og at MediaPortal er noget værre skod - men min opfattelse er at det efterhånden er begrænset hvad der er af problemer som folk ikke selv kunne løse (problemet i denne tråd ikke medtaget). Grunden til at folk måske ikke kan løse problemerne skyldes nok også at der mangler rigtigt meget på dokumentationen omkring MediaPortal - de har simpelthen ikke haft (eller taget sig...) tid til endnu at lave en gennemarbejdet manual der kunne hjælpe på mange af de problemer som folk har - og det er simpelthen ikke godtnok hvis man vil have fat i nye brugere, det indrømmer jeg blankt.

MediaPortal er (desværre) stadig nogen gange for folk der har noget computerkendskab og selv kan/vil søge efter løsninger når der går noget galt. Jeg kan også sagtens være farvet fordi jeg efterhånden ved hvordan MediaPortal fungerer og derfor kan klare en gen-installation inkl. opsætning på 20-30 min. Jeg lever derfor heller ikke i troen om at MediaPortal er perfekt for alle (for det er det langtfra), men jeg håber på at folk der er interesserede afprøver det med et åbent sind og forventningen om at det kan tage lidt tid at få op at køre den første gang - lykkes det så ikke, har jeg fuld respekt for at folk opgiver.

Jeg har en drøm om at jeg på et tidspunkt får færdiggjort en installationsguide som kan hjælpe nye brugere, men tiden har bare ikke været der endnu...

Redigeret af jonaskp - 03-April-2009 kl. 11:46
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu