Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kdobm
Junior bruger
Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
|
Emne: PS3 og Logitech Z-5500 Sendt: 01-April-2009 kl. 14:07 |
Hej. 
Jeg har ovenstående kombination. Det fungerer i princippet fint nok. Jeg har koblet dem sammen med et optisk kabel.
Jeg er nu bare i tvivl om hvordan lydindstillingerne skal sættes i PS3. Jeg er med på at jeg skal vælge det optiske kabel, men hvad under Bitstream/PCM? Er der nogen der har et godt råd her.
Hilsen
Morten
|
 |
CerealKiller
Bruger
Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
|
Sendt: 01-April-2009 kl. 14:17 |
Hej
Den skal sættes til bitstram.
Når du gør det, vil den sige at du måske vil "mangle" noget lyd. Det er kun fordi du ikke vil kunne få HD-lyd, men "alm." 5.1 lyd.
Mvh
CK
|
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
|
 |
kdobm
Junior bruger
|
Sendt: 01-April-2009 kl. 14:38 |
CerealKiller skrev:
Hej
Den skal sættes til bitstram.
Når du gør det, vil den sige at du måske vil "mangle" noget lyd. Det er kun fordi du ikke vil kunne få HD-lyd, men "alm." 5.1 lyd.
Mvh
CK
|
Tak for hurtigt svar.
Det var faktisk også det jeg regnede med ef en eller anden grund. Men af ren nysgerrighed, hvad er forskellen?
Morten
|
 |
CerealKiller
Bruger
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 10:47 |
Hmm...
Ja, så må vi have en der ved mere om emnet, til at komme med hvad forskellen er.
|
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 10:54 |
Forskellen er lidt lige som en ZIP fil... Ikke helt men næsten. Når man ligger et lydspor ned på en skive bliver den pakket i et eller andet format - for at den ikke fylder så meget (så vidt jeg husker). Grunden er jo egentlig ligegyldig. Men lydfilen ligges altså ned i et eller andet format, det kan være DTS, DD, div. HD lydformater o.lign. Disse lydformater skal jo pakkes ud, lige som en ZIP fil. Og alle de lydformater bliver pakket ud til samme standart, altså PCM. Det er så at sige det "rene" signal...  På nogle BD'er ligger der i forvejen "det rene" lydspor nemlig PCM (hcilket skulle være det bedste). Hvis du bitstreamer, så sender du lydsporet til din reciever UDEN at pakke det op. Dvs. din PS3 sender f.eks. DTS lydsporet til din reciever - din reciever pakker herefter DTS lydsporet op og konverterer det til PCM som kan "aflæses og afspilles". Hvis du sender lydsporet som PCM, ja så klarer PS3'eren al udpakning og forarbejdning af æydsporet inden afspilning. Den sender PCM til din reciever... Håber der var en ok forklaring...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 10:57 |
Bitstream: sendes lyden videre, så forstærker decoder lyden. PCM: så decoder afspiller og sender lyden videre. HD lyd er kun mellem hdmi eller analog.
|
 |
kdobm
Junior bruger
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 11:49 |
Asklepios skrev:
Forskellen er lidt lige som en ZIP fil... Ikke helt men næsten.
Når man ligger et lydspor ned på en skive bliver den pakket i et eller andet format - for at den ikke fylder så meget (så vidt jeg husker). Grunden er jo egentlig ligegyldig. Men lydfilen ligges altså ned i et eller andet format, det kan være DTS, DD, div. HD lydformater o.lign.
Disse lydformater skal jo pakkes ud, lige som en ZIP fil. Og alle de lydformater bliver pakket ud til samme standart, altså PCM. Det er så at sige det "rene" signal...  På nogle BD'er ligger der i forvejen "det rene" lydspor nemlig PCM (hcilket skulle være det bedste).
Hvis du bitstreamer, så sender du lydsporet til din reciever UDEN at pakke det op. Dvs. din PS3 sender f.eks. DTS lydsporet til din reciever - din reciever pakker herefter DTS lydsporet op og konverterer det til PCM som kan "aflæses og afspilles".
Hvis du sender lydsporet som PCM, ja så klarer PS3'eren al udpakning og forarbejdning af æydsporet inden afspilning. Den sender PCM til din reciever...
Håber der var en ok forklaring...  |
Det var en rigtig god forklaring. Tak fordi i gider bruge tid på det 
Betyder det i praksis, at der for mit vedkommende med Logitech'en, er frit valg mellem bitstream og PCM?
Håber i bærer over med mine nybegynderspørgsmål. 
Hilsen Morten
|
 |
CerealKiller
Bruger
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 11:50 |
Kan man så få HD-lyd ud af sin PS3 når den er tilsluttet en receiver via HDMI der IKKE kan dekode HD-lyd? Altså få PS3 til at dekode HD-lyd?
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 12:01 |
CerealKiller en ps3 kan decode HD lyd og skal sættes til PCM. Forstærkeren skal kunne modtage pcm multi ch over hdmi. hvad er det for en model forstærker?
|
 |
Henrik S-A
Bruger
Oprettet: 05-September-2007
Point: 91
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 23:13 |
Kan en Denon AVR-1906 modtage multichannel PCM via optisk kabel? Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 23:34 |
Henrik S-A skrev:
Kan en Denon AVR-1906 modtage multichannel PCM via optisk kabel? Synes ikke jeg kan finde noget om det i manualen. |
Desværre, nej. Man kan ikke sende multikanals PCM via optisk kabel
|
 |
InSideYou
Junior bruger
Oprettet: 12-Marts-2009
Point: 42
|
Sendt: 04-April-2009 kl. 18:58 |
kunne være fedt med et logitech der minder om 5500 som ku køre dts hd over hdmi :p
|
 |