|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() Sendt: 04-April-2009 kl. 10:07 |
|
Hej
Jeg står for at finde en bærbar til max 4000, så jeg ha altså slået op på edbpriser på bærbare til max 4000 og valgt minimum 2GB ram... Her er det så der er en masse bærbare der umildbart ser fine ud. Jeg ved jo at det ikke er i den højeste prisklasse og man derfor ikke kan forvente det bedste. Jeg sidder selv med en bærbar jeg bare købte på specifikationerne og her er byggekvaliteten ikke specielt overbevisende... (hjørner knækker af og hele bærbaren kan vrikkes let og tastatur sætter sig nemt fast af) Så er det samtidigt med ydelsen, hvad man for for pengene og bruger mindst strøm/larmer mindst. Jeg har fx kig på denne Acer: Den ser ud til at have en masse, bla HDMI udgang også... Jeg har på fornemmeren at AMD cpu´en som er en Athlon™ X2 Dual Core QL-62 2.0GHz 25W er god til den grafiske del hvis man fx skal encode fra Firewire til dvd? men jeg er ikke sikker på om det er en mobile processer med de 25W som der står? Så er der også en masse bærbare med Intel Cpu´er Centrino Duo Centrino Core 2 Pentium Dual Core 2 Core 2 Duo Celeron Celeron Dual core Jeg er med på celeron´en er den mindst ydende, men de andre kan jeg ikke lige gennemskue... Her er der ret mange bærbare at vælge imellem.. så der er jeg lidt lost.. Men hvis man kal tage efte hvor gode tastaturet og byggekvalitet er.. Er det så Acer, Toshiba, COmpaq, Fujitsu-Siemens eller HP man skal gå efter? Jeg har på fornemmeren Toshiba er bedst.. Håber i kan hjælpe lidt på vej ![]() |
||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
||
![]() |
||
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Nu ved jeg ikke lige hvad dit brugsmønster skal være, men specielt nede i den prisklasse ville jeg ikke være spec rytter. Mekanisk kvalitet og vægt kan være faktorer som mange overser, men som betyder langt mere i dagligdagen.
Derfor lidt spørgsmål for at hjælpe os på sporet af hvad der ville være godt til dig. Er vægten vigtig? ( transporterer du den tit i andet end en bil ) Skal den bruges til at spille på? Hvad er dens primære arbejds opgave? Er batterilevetiden vigtig eller er der altid strøm hvor du bruger den? Hvor lille en skærm kan du klare dig med? ( blir den evt. koblet op på en større stationer skærm hvor den oftest bruges). Til sidst vil jeg lige pointere at du kommer til at gå på kompromis med nogen ting. Det kan ikke lade sig gøre at få en superlet computer med samme ydelse som en bærbar og som holder strøm i 6 timer. Det gælder uanset pris niveu. Derfor bliver man nødt til at vurdere hvad der er vigtigt for en. |
||
![]() |
||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
|
Jeg vil tro disse 3: Centrino Core 2, Pentium Dual Core 2, Core 2 Duo dækker over samme processor. Og det er den du skal gå efter hvis du går efter ydelse. Den rette betegnelse er Core 2 Duo. Kender ikke rigtigt noget til AMD's processorer. Mht støjsvaghed og materiale kvalitet, tror jeg desværre det er et af de steder der er sparret ift. dyrere laptops. Synes ihvertfald det er min oplevelse med Dell, hvor der er en verden til forskel mellem Inspiron og Latitude, selvom specs. er sammenlignelige. Her er iøvrigt et link til en norsk gruppetest i prisklassen, hvor det sjovt nok er Toshiba som er dårligst: |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Centrino Core 2 og Core 2 Duo er ganske rigtigt samme processor. Mere info kan ses her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_2_microproce ssors Pentium Dual Core er en billigere version som har mindre L2 cache end Core 2 Duo. Pentium Dual Core har som den største forskel fra Celeron CPU'erne beholdt SpeedStep/ EIST - hvilket Celeron CPU'erne ikke har. Mere info her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Pentium_Dual-Core _microprocessors
Hos de fleste producenter af bærbare pc'er er der (ikke overraskende) forskel i kvaliteten de forskellige serier i mellem. I testen du refererer til har de testet en Toshiba Satellite - altså Toshibas entry-level-serie. Toshibas Tecra og Portege-serier er i bedre kvalitet, på samme måde som HP's Pavilion-serie på ingen måde kan sammenlignes med HP's Elitebooks/ Business Notebooks. Så mit bud vil være, hvis du vægter kvalitet frem for features (som fx. HDMI), at finde en brugt IBM/ Lenovo Thinkpad, hvor der stadig er ½-1 års garanti tilbage. For nyligt købte jeg en T60 med 14" SXGA+ skærm med ½-års garanti for 3900,- på DBA. Den blev kæresten vældigt glad... Redigeret af Zulu - 04-April-2009 kl. 20:38 |
||
![]() |
||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
|
Nu er det der forvirrer lidt at trådstarteren har skrevet Pentium Dual Core 2. Altså med 2 tallet på kan det sagtens betyde core 2 duo.
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Det er Core 2 Duo, bør kigge efter. Jeg vil nok anbefale Toshiba, LG, Fujitsu-Siemens og Acer. Ikke nødvendigvis i den rækkefølge. Idag har jeg en Toshiba Satellite P200-14U (17"). Jeg synes absolut ikke den er entry-level. Den er faktisk meget godt bygget og oser af god kvalitet, samt pænt design. Min kone har en LG og de er også meget gode, kvalitetsmæssigt og det samme er Fujitsu-Siemens også. Hvordan Acer helt ligger sammen med disse mærker ved jeg ikke, men jeg mener at Acer også er i den gode ende. Næste gang jeg skulle have en ny ville det måske blive Fujitsu-Siemens (afhængig af tilgængelige specifikationer i forhold til LG, Toshiba). Redigeret af Thorvald - 06-April-2009 kl. 16:46 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |