|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 04-April-2009 kl. 23:08 |
|
Hej Jeg har YouSee fuldpakke og HD-boks. Hvad findes der af alternativer til YouSee HD-boks? Hvad kan med med FloppyDTV? Kan man køre det sammen med MCE? Kan man følgende med FloppyDTV:
Hvis man kan køre FloppyDTV sammen med MCE, kan man så streame tv-signalet til ens extendere?
|
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Forfra: Nej kun hvis du optager
Pause: Jada HD: Ja formodentlig med hacks. Bliver umiddelbart tilgængeligt med W7 2 kanaler: Ja hvis du har to tunere, cams og kort. |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
En HTPC løsning kan alt efter software, der anvendes: pause live og optaget udsendelser.
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
StartForfra et jo en YouSee funktion som gør, at man kan genstarte en aktuel udsendelse (bare så vi ikke misforstår hinanden) : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1752&zoneid=5 Kan man også anvende StartForfra med FloppyDTV? "se/vise flere programmer inden for et Mux, med en enkelt tuner" Kan du uddybe dette? |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Nej, det kan man ikke.
Et Mux er en frekvens på sendenettet. Indenfor hvert Mux (frekvens) sendes der forskellige kanaler. Hvis vi snakker DVB-T (altså antenne) så sendes der lige nu kun et Mux, som indeholder kanalerne DR1, DR2, TV2 og DR Update. Når der skrives at man kan se flere programmer indenfor samme mux, betyder det at du med en enkelt tuner kan se/optage alle 4 kanaler samtidigt - noget der med analog modtagelse ville kræve 4 tunere. Det samme princip gælder også for DVB-C (kabeltv). Her er der bare mange flere Mux og det er ikke umiddelbart logisk hvor de forskellige kanaler ligger og det kan derfor være svært at gennemskue om man kan tage en given kanal samtidigt med an anden. Tag derfor muligheden for dette som en ekstra feature som er rar når det "virker", men lad være med at satse på det. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Nu blev der altså spurgt om man kunne starte forfra med FloppyDTV FloppyDTV er et hardware produkt og det er Softwaren der afgører hvad det kan Med DVBViewer kan man godt starte forfra. Man skal bare hakke af i Autmatisk tidsforskydning, så kan man altide spole tilbage Og resten af spørgsmålene kan man svare ja til med DVBViewer |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() |
|
[/QUOTE] Nu blev der altså spurgt om man kunne starte forfra med FloppyDTV FloppyDTV er et hardware produkt og det er Softwaren der afgører hvad det kan Med DVBViewer kan man godt starte forfra. Man skal bare hakke af i Autmatisk tidsforskydning, så kan man altide spole tilbage Og resten af spørgsmålene kan man svare ja til med DVBViewer [/QUOTE] Nej Man kan ikke benytte sig af den service som yousee har med at starte en udsendelse forfra, og det er det der bliver spurgt om! tidsforskydning kan man jo kun benytte, hvis man er på kanalen inden det pågældende program man vil se er startet. yousee's service går netop ud på at man kan genstarte et program hvis man kommer ind midt i det.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Det er jeg enig i, man skal være tunet ind på kanalen for at den automatiske tidsforskydning virker, og tidsforkydningsfilen forsvinder hvis man tuner væk eller lukker programmet |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Findes der en oversigt over hvilke kanaler som ligger i samme mux?
|
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Ja - Den kan du se her: http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
OK. Hvis man skal øge antallet af tv-kanaler man kan se/optage samtidig, hvad skal man så gøre? Skal man have flere FloppyDTV med tilhørende kort eller findes der andre løsninger?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Skal man købe flere FloppyDTV med tilhørende kort for at se/optage flere tv-programmer stadig? Findes der ikke en løsning, hvor man kun har et kort og har mulighed for at se/optage flere programmer stadig?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |