recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Når stuen er lille
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNår stuen er lille

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Emne: Når stuen er lille
    Sendt: 06-April-2009 kl. 21:34

Hej

Købte først et px 80, så noget yousee digital tv og nu er turen kommet til lyd-delen i min 16 kvm stue (næsten kvadratisk).

Jeg har kig på Jamo A400, dette sæt

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=435185&view=detaile d#ProductTabs

og en Onkyo 706 og håber I vil give lidt indspark.

Er der nogen der har erfaringer med det sæt højttalere ?

Giver det mening at gå efter HD lyd når man "kun" vil have 5 højttalere i sin stue, eller kan man ikke høre forskel i forhold til normal surround ?

Har stort set alle forstækere effekt nok når rummet ikke er større  ?

Forventer om ikke så længe at købe en Bluray afspiller, hvis ikke det bliver en popcorn eller lign først...

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 22:53

Når du køber en onkyo 706 og en Blu-ray afspiller følger hd-lyden så at sige "med i købet"... Hvis du med HD lyd mener 7.1 så er der alligevel ikke ret mange film der har det. I hvert fald så vidt jeg ved

Jamo plejer at gøre det ganske godt..

Ning
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:10
Jeg mener, kan man høre forskel på eks. dolby dts og rigtig HD surround når man "kun" har 5 højttalere ?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:21

Mht. højttalervalg ville jeg personligt kigge efter lidt større højttalere, men hvis det skal være små højttalere,så er det en anden sag.

Kig evt. lidt på Dali Ikon 5 sættet som er rigtigt godt og som også kan findes brugt af og til (selv om der ikke er mange der vil af med sættet når de først har haft det inden for dørene)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _ikon_5_hoejttalersystem_.htm

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:25

Alt for stort for mig-jeg ved godt jeg går på kompromis men sådan er det, jeg satser på gode små højttalere og en god sub.

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:27
JA! Forskellen er enorm... HD lyden er meget mere intens, og effekterne er meget præcise.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Alt for stort for mig-jeg ved godt jeg går på kompromis men sådan er det, jeg satser på gode små højttalere og en god sub.

Det er jo et valg man tager og det kan jeg sagtens forstå, men nu ER Ikon 5 serien ikke særlig stor,om end større end det Jamo du kigger på, men kan godt se at design vinder over lyd her  

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:43

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

JA! Forskellen er enorm... HD lyden er meget mere intens, og effekterne er meget præcise.

Ok så er der jo ingen vej udenom

Mht. til Jamo'erne ser de rappe ud og jeg har hørt et ældre sæt jamo surround højttalere gøre det rimeligt overbevisende så det...

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Ok så er der jo ingen vej udenom

Mht. til Jamo'erne ser de rappe ud og jeg har hørt et ældre sæt jamo surround højttalere gøre det rimeligt overbevisende så det...

Ja men det vigtigste er at DU er tilfreds, så er det jo ligegyldigt at du kan købe noget der evt. har bedre lyd. Det vil ALTID være muligt at finde noget der lyder bedre, så hold du dig til  det du synes lyder godt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu