|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
rasmusth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 07-April-2009 kl. 01:00 |
|
Hej allesammen! Jeg er ny herinde, og jeg har oprettet mig som bruger fordi jeg står med et mindre problem ved hænderne. Jeg flyttede sammen med min kæreste i sommers, og i den forbindelse investerede jeg i noget ordentligt gear - i hvert fald i forhold til hvad jeg ellers har været vant til indtil nu. Jeg inkluderer to fotos af mit setup i stuen for at i kan se hvordan det ser ud pt. Mit problem består i at mit gamle surround anlæg, der bestod af en JVC dvdafspiller med tilhørende subwoofer er gået ned med flaget. Det er henholdsvis dvdafspilleren og den computerlign. ting i ser til højre på billederne ovenfor. I sommers erhvervede jeg mig 5 nye satelithøjtalere som jeg har hængt op på væggene, to af dem kan i se på billederne. Jeg har haft brugt dem istedet for de knapt så dekorative satelithøjtalere der fulgte med JVC anlægget. Jeg har læst lidt rundt omkring i trådene og lagt mærke til at mange af jer anbefaler Logitech Z-5500 Digital til folk som ikke har så mange penge på lommen - studerende som jeg selv eksempelvis. Jeg har også selv kigget på Logitech Z-5500 D, fordi den har normale 2way indgange til satelithøjtalerne. Mit problem er nemlig at jeg vil genbruge de Jamo satelithøjtalere jeg købte i sommers, da jeg allerede har hængt dem op på væggene i stuen - kan jeg det? Specifikationerne til Jamo højtalerne kan ses her Håber jeg har givet tilstrækkeligt information. Ellers må i bære over med mig og lade mig specificere yderligere :) /Rasmus |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Virker subben stadig? Hvis ja, er det bedre du køber dig en receiver/dvd løsning, i stedet for den Logitech. Du har jo allerede højttalerne, så hvorfor bruge penge på én løsning, når du kan bruge pengene mere fornuftigt...
|
||
![]() |
||
rasmusth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
|
Subben spiller ikke, det er derfor anlægget ikke virker. Men subben er aktiv, eller hvad det hedder. Forstærkeren sidder i subben, man styrer det bare fra dvd afspilleren. Der går sådan et specielt kabel fra dvdafspilleren til subwooferen som jeg aldrig har set før. Men jeg vil heller ikke have en kæmpestor receiver stående. Jeg synes de ser ud af ******* til :) /Rasmus |
||
![]() |
||
CerealKiller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Jeg må lige se om jeg forstår det korrekt. Det du egentlig gerne vil have, er i princippet en ny sub m. indbygget forstærker, så du kan bruge din dvd-afspiller på samme måde som før samt at dine nye jamo skal også bruges? Er det korrekt? Hvis ja, så kan du evt. se om der findes enkeltstående sub's m. en indbygget forstærker.
|
||
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er for så vidt ikke helt korrekt. DVD-afspilleren er jeg ligeglad med, jeg har alligevel ingen dvd film og den står i virkeligheden bare og ser grim ud på mit tv bord :) /Rasmus |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Så skal du bare have en lille og elegant forstærker/surroundreciever! Dem finder der altså nogle stykker af... Så det er bare at komme igang med at lede...
![]() se. evt. efter panasonic, Arcam og audio pro |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
![]() |
|
Se det var brugbar hjælp :) Jeg har fundet denne her: Det er umiddelbart den eneste der ikke er alt for voldsom og som stadig har surround support. Ser den okay ud? Og jeg skal vel i grunden også købe en subwoofer så, kan du anbefale noget der ikke er for dyrt? |
||
![]() |
||
Gravenslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|
Hmm den ser sku lækker ud, hvad er prisen for sådan en???
|
||
![]() |
||
![]() |
|
2000-3000 alt efter hvor du bestiller fra :) Check på HIFI priser. /Rasmus |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Ja, når det nu skal være småt og fancy så er den sikkert ganske udemærket!
![]() Du skal også have en sub ja, se evt. XTZ, SVS og Earthquake der laver subs i det lavere prisleje. Kig evt. efter noget brugt, der får du MEGET mere for pengene. Velodyne laver nogle små, designvenlige og gode subs - de koster bare lidt mere! ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Gravenslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 230 |
![]() |
|
Thx mate! Vil jeg lige lure lidt på! mangler en surround forstærker m. hdmi og den må gerne være lidt pæn at kigge på. så det ser fornuftigt ud! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Undskyld jeg spørger dumt, men hvad er LCPM (PCM) ? Og hvor vigtigt er det hvis man ikke er audiophile? :) Jeg har søgt efter nogle subs of finder umiddelbart kun Aktive subwoofers(skal det være sådan en?) Jeg har blandt andet fundet denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=314574#ProductTabs De mærker du giver som eksempler er simpelthen for dyre hvis de skal købes fra nye :) Jeg går lige på udkig på brugtmarkedet. /Rasmus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |