|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Energyzhig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() Sendt: 07-April-2009 kl. 15:41 |
Jeg har lige bestilt et Pioneer 5090H til min svigerfar sammen med en BDP51 ... Han har i forvejen et Beosound 3000 anlæg med 2 stk beolab 8000 højttalere... Mit spørgsmål er nu om det kan lade sig gøre at forbinde højttalerne direkte til fjernsynet eller om det kræver en forstærker med preout. I begge tilfælde har jeg også brug til hjælp til at finde de rigtige convertere samt til steder hvor de forhandles. Hvis de kræver en forstærker, så vil jeg også meget gerne have en anbefaling på en pioneer med preout. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at forbinde fjernsynet til beosound anlægget, for så kunne det også være en mulighed. Håber nogen kan hjælpe mig |
|
![]() |
|
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
LX5090 har ikke pre-out, men kun alm. højttalertilslutning. Mit råd vil være at hive lyden ud af TVet med et sæt phono-kabler og tilslutte det til din svigerfars Beosound 3000 via en adapter som denne her: Dit Beosound har én AUX IN bagpå, som du kan sætte dette kabel til. Så mangler du bare et phono-kabel fra TV til anlæg. Det vil være spild af penge at købe en ny forstærker, der essentielt ikke skal gøre andet end at sende signalet videre til højttalerne og styre lydstyrken via pre-out. Jeg tror desuden ikke at Pioneer har et forstæker/receiver der tillader dette. NAD eller Onkyo har, men så er prisen også oppe omkring de 10K. Redigeret af T-Ras - 08-April-2009 kl. 08:58 |
|
![]() |
|
Energyzhig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
![]() |
Det lyder helt klart som den smarteste, nemmeste og ikke mindst billigste løsning. Takker mange gange for hjælpen. |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Lige præsist det der skal til |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |