recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Var sikker på Synology 209+, men....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVar sikker på Synology 209+, men....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Var sikker på Synology 209+, men....
    Sendt: 08-April-2009 kl. 10:37

Har haft en 207+ i et par år, og er meget glad for den. Jeg tænker dog at skifte den ud, da jeg ikke syntes den er helt hurtig nok til at køre SqueezeCenter. Jeg var ret sikker på jeg skulle have en 209+, da den også fik en meget pæn review på smallnetbuilder, men hvad med Qnap TS-219. Den ser jo ret god ud på papiret, men jeg savner nogle erfaringer og gerne en sammenligning. Jeg har ikke kunne finde nogle ordentlige reviews, og slet ikke nogen hvor de har sammenlignet med Synology.

Jeg er lidt i tvivl om hvilken diskcontroller de har og hvad der er bedst. Samtidig er jeg ikke klar over hvilken processor der er hurtigst. En 800MHz PPC eller en 1.2GHz Marvell.

Alle betragtninger er velkomne.

Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 08:10

Jeg vil tro at DS-219 har et noget højere strømforbrug end 209+, da jeg overhovedet ikke kan finde noget omkring power consumption på QNAPs hjemmeside (jeg har kigget i specs og faq).

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 13:26
Læste i et forum, at der også var en TS-239 på vej - hvor længe tør du vente ;-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af PallePro PallePro skrev:

Jeg vil tro at DS-219 har et noget højere strømforbrug end 209+, da jeg overhovedet ikke kan finde noget omkring power consumption på QNAPs hjemmeside (jeg har kigget i specs og faq).

/Palle

Det gør ikke så meget hvis den bruger mere strøm, blot den også yder bedre...:-)

Er der ingen der kan byde ind?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 10:28

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Læste i et forum, at der også var en TS-239 på vej - hvor længe tør du vente ;-)

Nu behøver jeg jo ikke vente på noget ang. 219/209+, da de begge er på markedet. Jeg mangler bare et bud på hvad der er bedst....

Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:28

Hej jblaaberg,

Hvis ikke du får den respons du ønsker hér (på recordere.dk), så prøv evt. i hardwareonline.dk's forum = www.hol.dk

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:44
Ikke helt det du søger, men næsten; På SmallNetBuilder er der en anmeldelse af QNAP TS-119 Turbo og den klarer sig ganske godt. Jeg ved det ikke er en TS-219, men måske performance er tæt på identisk. Tim som har lavet anmeldelsen skriver også at der er dumpet flere QNAP NAS'er ind af brevsprækken og de blot venter på at blive anmeldt - så måske en anmeldelse af TS-219 også er på trapperne!
/Tommy
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu