recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS går ikke i standby?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS går ikke i standby?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS går ikke i standby?
    Sendt: 09-April-2009 kl. 11:42
Min QNAP TS-119 har netop fået installeret SSOTS/Slimserver og nu kan jeg ikke få standby funktionen til at træde ikraft?! Jeg har indstillet NAS'en under HARDWARE SETTINGS til at gå på standby efter 5 minutter inaktivitet. Er der nogle power settings der skal stilles under SSOTS?

Redigeret af Nicoleif - 09-April-2009 kl. 11:53
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 13:11
Vi kan starte med at bekræfte at det er SqueezeCenter (SC) som er problemet. I SSODS kan man stoppe og starte SC - antager det samme er muligt i SSOTS. Prøv at stoppe SC og se om boksen derefter kan finde ud af at gå i standby - hvis det er SC som volder problemer burde dvale virke fint, hvis processen er stoppet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 18:32
Når har jeg prøvet at slukke for SC via SSOTS men QNAP går stadig ikke på standby!? Kan det være noget med SqueezeCenter Flags under Settings i SSOTS som skal ændres???
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 20:19
Tipsen - kan det være de forskellige servere der er enable'd via NETWORK SETTINGS der gør at QNAP ikke går i standby? Her tænker jeg på Microsoft Networking, FTP Service, Multimedia Station, Download Station?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 21:25
Nu har jeg kun erfaring med Synology NAS, men der er sikkert mange fællesnævnere. Hvis du vil afgøre om det (kun) er SC der giver problemer, kan du genstarte din NAS, stoppe SqueezeCenter, tage netværksforbindelsen (pil kablet ud) og vent på om den går i standby. Hvis ikke den gør det, har du givetvis andre services kørende som giver problemer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 00:10
Jeg fandt faktisk ud af at det var min PopcornHour der forårsagede problemet. Qnap laver default web foldere som jeg mappede i PopcornHour. Det er disse mappede foldere der forhindre nas'en i at gå i standby.

Redigeret af Nicoleif - 10-April-2009 kl. 07:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 23:36
Problem løst
Til top