recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-Ray afspiller 1200-2000 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-Ray afspiller 1200-2000 kr?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-Ray afspiller 1200-2000 kr?
    Sendt: 07-April-2009 kl. 23:01
Jeg søger en blu-ray afspiller der er stabil og med fornuftig billedkvalitet.  Gerne med 24p.
Jeg kan få samsung bdp1500 eex til 1180 Dkr i malmø. Reperation og lignende bliver besværlig, men ikke umulig dog. Men er det et godt køb til pengene. Jeg har alligevel ikke hverken surround højttalere sæt, eller en forstærker der med hdmi eller for den sags skyld en forstærker der kan afkode hd formaterne. Så den står på dolby digital :D. Eller tilsvarende.
Er den ikke fornuftig til prisen? Sælger den vel alligevel om 5-7 måneder hvis jeg har opgraderet til et bedre lydsystem.

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 08:31
jeg ville helle kigge lidt på sony BDP-S350 som man ogå kan finde til under 2000,- i danmark incl. 2 blu-tay film.....
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 08:48
Ja, hvis afspilning med Surround Sound alligevel ikke er aktuel, så vil SONY BDP-S350 være en fin kandidat. Blu-ray billedegengivelsen på denne afspiller kan man i al fald ikke klage over. Og prisen er vel også ganske fornuftig. 

Redigeret af musicus - 10-April-2009 kl. 10:00
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 09:26

Hej Musius

Jeg vil lige præsicere, at Sony BDP-S350 dekode som standard kan afspille både Dolby og DTS 5.1 surround lyd, samt DTS HD lyd fra en blu-ray så der er ingen "ko på isen" med hensyn til lydsiden....

Problemerne opstår først såfremt han får fingerne i en blu-ray som kun indeholder et Dolby TrueHD lydspor....men det er heldigvis sådan at de fleste blu-ray som sælges i Danmark indeholder DTS HD som lydspor og ikke DolbyTrue HD 

Ønsker trådstarterne på sigt, at udvide hans setup i fremtiden. Skal han blot huske at købe en receiver som kan dekode Dolby TrueHD så opfylder  anlægget den "nyeste" standard.....Ved at han blot lader BDP-S350 sende lyden som bitstream til hans "nye" receiver.

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 21:08

For mig ser det ud som om trådstarters forstærker IKKE har hdmi!

Har den TOSLINK?

Redigeret af FNørd - 08-April-2009 kl. 21:09
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 481
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 05:45
Lol den har spdif og optisk indgang. Men det er en surroundforstærker, som jeg alligevel skal af med snart når jeg opgraderer. Så lyden betyder ikke så meget. Men okay må lige kigge efter blu-ray film der kun har HD lydformat, da man åbenbart ikke kan downmixe eller sende et andet signal ud via afspilleren.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Lol den har spdif og optisk indgang. Men det er en surroundforstærker, som jeg alligevel skal af med snart når jeg opgraderer. Så lyden betyder ikke så meget. Men okay må lige kigge efter blu-ray film der kun har HD lydformat, da man åbenbart ikke kan downmixe eller sende et andet signal ud via afspilleren.

Det har de fleste blu-ray! Enten hedder det PCM eller DTS HD (MA) eller TrueHD. Enkelte ældre film har så kun DD eller DTS

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 13:47

hvis du alligevel ,skal opgradere senere og gerne spare lidt så kan du være ganske tilfreds med en bdp1500 ,komplett.dk har vist til kr.1500 ,og er desuden en ganske god dvdafspiller!!!! 

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 09:47
Jeg ville nok satse på at lave en trinvis opgradering netop ved, at købe den rigtige blu-ray afspiller nu og lade den være tilsluttet via eks. optisk kabel for så på, at sigt købe en ny receiver med HDMI inggange, hvilket vil give en besparelse frem for at købe en "billig" løsning på blu-ray afspiller som så skal kasseres ifm. indkøb af ny receiver....Det lyder ikke særligt fornuftigt

Redigeret af Puma - 10-April-2009 kl. 09:49
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Musius

Jeg vil lige præsicere, at Sony BDP-S350 dekode som standard kan afspille både Dolby og DTS 5.1 surround lyd, samt DTS HD lyd fra en blu-ray så der er ingen "ko på isen" med hensyn til lydsiden....

Problemerne opstår først såfremt han får fingerne i en blu-ray som kun indeholder et Dolby TrueHD lydspor....men det er heldigvis sådan at de fleste blu-ray som sælges i Danmark indeholder DTS HD som lydspor og ikke DolbyTrue HD 

S350 har ingen problemer med Dolby TrueHD - det er DTS HD MA den ikke kan dekode og kun bitstreame.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 10:09

Jeg har lige købt både en samsun BD-2500 og en Sony BDP-S550 og lad mig slå fast, - efter min subjektive overbevisning er samsung afspilleren altså noget crap!!! Bare at holde den i den ene hånd og sony'en i den anden er totalt følelsen af crap mht. Samsungen og kram mht. Sony'en.

Min personlige mening er også at samsungs menu-system er crap i forhold til sony's, det virker efter min mening bare tøvende og ustabilt langsomt, og den larmer en del. Sony'ens kører altså bare på alle måder, eneste ankepunkt på den er at den ikke er særlig dyb i fysisk mål...

Jeg har ikke haft afspillerne lang tid, men mit råd er at skrotte samsung!

Redigeret af mos-eisley - 10-April-2009 kl. 10:10
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2009 kl. 10:35

Hej Lunddal

Jeg ved ikke hvad der er sket på Sony´s hjemmeside men deres informationer vedr. dekodning er ikke de samme som dem som står skrevet i den betjeningsvejledning som følger med produktet.....

BDP-S350 kan ikke dekode DolbyTrue HD men kan dekode DTS HD men den kan selvfølgelig bitstreame begge formater....tro mig jeg har prøvet.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu