|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() Sendt: 12-April-2009 kl. 14:22 |
http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm Gad vide, hvad der er bedst? Det nye Samsung plasma tv eller V10? Da, de to tv er i samme prisklasse, kunne det være interessant med en direkte sammenligning, både hvad før kalibrering angår, såvel som efter kalibrering. Redigeret af Firebird - 12-April-2009 kl. 18:59 |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Det må tiden vise. Samsung's gamle Plasma-modeller var ikke langt fra Panasonic, og det bliver sikkert et tæt løb. Som sædvanlig blegner Panasonic på designet. Med Internet-Tv, samt Content Library har Samsung også ummidelbart mere at byde på, udover et lækkert slim design, men kun 3 HDMI? Det er til gengæld ikke godt nok. Hvis ikke billedet er meget bedre på Panasonic, ville jeg personligt gå efter Samsung. Udadtil udstråler Panasonic bare ikke den samme elegance og High-end, som ditto Samsung.
Redigeret af vasif - 12-April-2009 kl. 16:53 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Man kan da så håbe prisen falder hurtigt på samsung. Når jeg gav 12.000
for min brugte 50 tommer af mærket pi...... Men den ser nu godt ud. Ja samsung plasma skærme, skal man ikke undervurdere. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
kommer samsung ikke med en 42 tommer version.
|
|
![]() |
|
Tech2010 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 728 |
![]() |
En af mine gode venner som jeg også fik min første KRP i gennem, har lige fået den nye Samsung LED LCD 7070 hjem på lager. Han får lov til at låne TV'er til privat-hjem i en bestemt tidsbegrænset periode. Så her i den nye uge tager han Panasonic G10 og Samsung LED 7070 hjem, så jeg skal over til ham og teste dem sammen med ham. Jeg glæder mig sygt meget, kan slet IKKE vente. Redigeret af Tech2009 - 12-April-2009 kl. 18:02 |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Desværre nej, man kan kun få deres low-end serie i 42" De rigtige gode, starter først ved 50" |
|
![]() |
|
Tech2010 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 728 |
![]() |
Sorry, jeg havde misforstået ham. Det er kun Samsungs nye LED TV, som han havde fået og ikke deres nye Plasma.
![]() Redigeret af Tech2009 - 12-April-2009 kl. 18:02 |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Det bliver da også spændende at han for det tv med hjem. Kan da være det kommer med rigtig fornuftig billede kvalitet |
|
![]() |
|
![]() |
selvom det er deres LED, må du meget gerne komme med en lille beskrivelse. De er jo sikkert fine nok til HD, men mere hvordan du synes et SD signal står på det. |
|
![]() |
|
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
Jeg vil se nogle TESTS!!!
![]() |
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal nok lave en lille preview af det, bare rolig. |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Det bliver nok svært at få et autoritativt bud på foreløbig. Så vidt jeg ved er der slet ikke leveret nogen PS50B855 i Danmark endnu. Baseret på de udstillede modeller på CES kan jeg i vist godt tillade mig at sige at det i hvert fald er et fantastisk lækkert TV. Der er noget over et 3 cm dybt plasma. Billedkvalitet er rigtig svært at bedømme på messer, men det generelle indtryk var at det var på niveau med eller en smule bedre end Samsungs hidtidige bedste plasmaskærme. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt Samsung er nået op på siden af Panasonic når det gælder sortniveau i de bedste modeller. I det mindste er det med B-modellerne gået op for dem, at det ikke er nok at kunne modtage 24 fps, og så vise dem ved 60 Hz Den helt store åbenbaring i Samsungs plasmaer er dog deres fulde CMS og gamma-presets, som gør at de kan bringes til en bemærkelsesværdig god gengivelse, med farver og gråskala på absolut referenceniveau, og man kan ofte få dem til at levere en bedre gennemgående gamma end tilsvarende Panasonic skærme. Uden en gennemgående kalibrering, og prisen taget i betragtning, tror jeg dog stadig at Panasonic trækker det længste strå out-of-box. Jeg skal se om jeg kan komme med en tilbagemelding om en lille måneds tid, når 50B855 er på markedet.
|
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |