recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - top 10 krigsfilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettop 10 krigsfilm

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: top 10 krigsfilm
    Sendt: 12-April-2009 kl. 17:48
Heey jeg sidder og ser Band of brothers på blu-ray, og nu har jeg kun 4 afsnit tilbage. og har egentlig ikke lyst til at slippe krigs følelsen, så jeg ville høre hvad jeres top 10 over krigsfilm film er, så jeg måske kunne få et par ide'er til hvad de næste film jeg skal købe er. 
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:15
Black Hawk Down - Pure Action non-stop, med mange kendte skuespillere, blandt andet i form af en dansker.

Saving Private Ryan - Desværre findes den ikke på Blu-Ray, men en fantastisk film. Omaha Beach scenen i begyndelsen af filmen er blandt andet blevet kåret som den bedste krigsscene i nyere tid af et engelsk magasin. Ekstrem realistisk scene, og så virkelighedsfuldt, at man næsten føler man bør søge i dækning, for ikke at blive skudt.

300 - Rigtig mange hæsblæsende krigsscener. Ikke en dyb film, og stærk overdreven, men et mesterværk i visuel stil. Kan måske mere betegnes som Sceince Fiction.

Der er flere andre film, men her er efter min mening nogle af de rigtig gode, men du har sikkert set dem i forvejen. Jeg er dog ikke sikker på, om du kun er interesseret i film fra anden verdenskrig? Black Hawk Down er baseret på en sand historie, men omhandler ikke 2. verdenskrig, imens dele af Saving Private Ryan dog er taget fra den virkelige verden. 300 er en fiktik redegørelse af Slaget ved Thermopylæ.

Redigeret af vasif - 12-April-2009 kl. 18:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:44
Det skal ikke kun være ww2 film må gerne være lidt af det hele.. og Havde da helt glemt Black Hawk Down, den skal jeg da have set igen. og så er den på blu-ray så det kan jo ikke være bedre. 
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Det skal ikke kun være ww2 film må gerne være lidt af det hele.. og Havde da helt glemt Black Hawk Down, den skal jeg da have set igen. og så er den på blu-ray så det kan jo ikke være bedre. 

Black Hawk Down kan du roligt købe på Blu-Ray. Lyden er fænomenal, og billedet er knivskarpt.

Har du set 300? Ellers er her et klip http://www.youtube.com/watch?v=aTXlWYdodnc

Der findes en del gamle klassikere, som er fundet vej til Blu-ray, men af "nyere" kan nævnes:

The Last Samurai
Schindlers List
Flags of our fathers
We were Soldiers.

Ellers kan du se en liste over de bedste krigsfilm: http://www.franksreelreviews.com/shorttakes/reelrant/rantwar .htm

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:01
Ja jeg har selv 300 på HD-DVD dejlig film. :D 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:44

Jeg har bestilt the longest day http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=700&p=720&SCREEN= item&item=177009&department=44  og patton http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=700&p=720&SCREEN= item&item=169467&department=44  og jeg har i forvejen bla battle of britain , A bridge too far , Deer Hunter og Pearl harbor...Jeg glæder mig også til Saving Private Ryan og især Platoon engang kommer på BD....

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 20:32

Her er en meget god samling af lidt af hvert i krigsfilm. Tvivler dog på at der er ret mange der er udkommet på de blå

http://gaveservice.dk/group.asp?group=124&sort=&page =1

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 20:47

Tja...hvilken er den bedste kigsfilm set igennem mine øjne....Band of Brothers er absolut realistisk, og det vægter jeg højt. Saveing Private Ryan mener jeg er lidt overdreven blodig.

Nej...jeg vælger Bands of Brothers, med the Battle of Britain på 2. pladsen og The Longest Day som nummer 3  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 20:55
Ved ikke om jeg kan skrabe en Top10 sammen, men here goes:

Full Metal Jacket
Kelly's Heroes
Deer Hunter
Jarhead
G.I. Jane (totalt udskældt film, men ikke alt skal være højpandet  )
The Hunt for Red October

Ret meget en blandet landhandel, og bestemt ikke 10 styks, men 6 film jeg klart ville eje på bd.

- Sidsel

Til top
beauville Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2006
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 21:12
Kan man finde 'the Battle of Britain' på Bluray herhjemme?
/Christian

'I stick my neck out for nobody'
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 21:33
Min top 11

1. Apocalypse Now - Redux
2. Saving Private Ryan
3. Jarhead
4. A Bridge Too Far
5. Black Hawk Down
6. All Quiet on the Western Front
7. Full Metal jacket
8. The Longest Day
9. Letters From Iwo Jima
10. The Thin Red Line
11. Platoon

Redigeret af Mr. Pioneer - 12-April-2009 kl. 23:04
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 21:36

Absolut bedste krigsfilm er Francis Ford Coppolas Apocalypse Now

Marlon Brando som obersten der er "gone insane" og fører sin egen krig inde midt i Cambodias jungle.

Martin Sheen, med mission om at finde og eliminere ham.

Generalen (Robert Duvall), der rydder en strand med napalm, så gutterne kan surfe.

"I like the smell of Napalm in the morning"

Totalt syret, viser krigens galskab og den meningsløse og forrykte krig i Vietnam.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu