recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende MCE lyd + forkert skærmopløsnin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketManglende MCE lyd + forkert skærmopløsnin

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende MCE lyd + forkert skærmopløsnin
    Sendt: 02-April-2009 kl. 23:50

Jeg har en Aopen MIniPC med Vista MCE og har 3 problemer:

1. Jeg har aldrig kunnet for lyden til at virke.
    • Lyddrivere ser ud til at være installere korrekt og under lydkort ses både analog og digital (HD audio) som valgmuligheder. Uanset hvilken af disse to jer vælger som aktiv så er den tavs.
    • På MCE er flg indstillet :
      • højttalere: Realtek High Def. Audio (status: virker!)
      • Realtek Digital Output: Realtek High Def. Audio (status: virker!)
      • Realtek driver 6.0.1.5443
    • Jeg har prøvet med hovedtelefoner for at udelukke det ikke er en fejl i en tilsluttede surround forstærker, men hovedtlf er også tavs.
    • MUTE er off
    • Volume er skruet helt op
    • hvad der er galt….er det noget med en HD audio update?
  2. Billedeformat på TV
    • Billedet er forvansket (strukket på langs) så cirkler forekommer ovale og fotos ser unaturlig ud.
    • Pioneer TV input er sat til 1024 x 768 (eneste mulighed når TV’ets PC indgang benyttes)
    • PC skærmindstilling er også sat til 1024 x 768
    • PC'ens DVI udgang via HQ kabel med DVI/VGA adapter forbundet til TV'ets VGA.
    • Forstår ikke hvad der skulle være galt
  3. Standby funktion
    1. Er det ikke muligt at opnå en "fuld" standby funktion som der findes på alm. video/audio udstyr (recordere og lign.), hvor apparatet i princrippet er slukket og kan tænde igen meget hurtigt. jeg kan kun opnå det alm. PC standby, hvor der jo ikke er nogen særlig strømbesparelse. Jeg er især interesseret i at kunne vække PC fra en slags dvale blot med et tryk på MCE trådløst keyboard.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 05:37
1. Hvilke kabler er der trukket til forstærkeren?
2. Brug HDMI fra PC (Eller DVI til HDMI) til fjernsyn. Indstil grafikkort til 1280x720@50hz
3. PC standby findes i forskellige versioner. Det er S3 du kigger efter og jo det er muligt. Men din bios skal understøtte Wake from USB(og det skal aktiveres) i Vista kan det være nødvendigt at Tweake sine Poweroptions således at den rigtige type af standby benyttes.( Ofte benytter Vista en kombination af Suspend to disk(AKA S4 som er langsomt men sikkert) og Suspend to Ram(Aka S3 Som er hurtigt men usikkert, hvis strømmen fjernes helt fra computeren skal den bootes på ny.)

For udelukkende at benytte S3(som er det du vil) skal du muligvis gøre følgende:

Tryk Windowstast+r

powercfg -h off
Enter

Indstil da poweroptions i gennem Kontrolpanelet dvs, indstil hvornår den skal gå i standby og evt hvilke enheder der må og ikke må vække den og hvad de forskellige knapper skal og ikke skal.

Redigeret af Patriarken - 03-April-2009 kl. 05:40
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2009 kl. 08:25

Super - tak for udførlig hjælp.

1. Det er et 3.5 mm jack -> digital COAX. Bemærk at der heller ikke er lyd på hovedtlf. sat direkte på PC, så jeg tror ikke problemet ligger udenfor PC.

2. OK, så må jeg lige skaffe et HDMI kabel. Jeg bruger nu VGA, da Pioneer manualen sagde at man skulle bruge TV'ets PC-indgang (VGA).

3. Det er ikke muligt at starte fra S4 via remote keyboard/mus vel? Det ville være allerbedst. Jeg bruger ikke MCE til at optage TV med (kun som musikcentral+fotofremviser).

Jeg vender tilbage - endnu en gang tak

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

2. Brug HDMI fra PC (Eller DVI til HDMI) til fjernsyn. Indstil grafikkort til 1280x720@50hz
3. PC standby findes i forskellige versioner. Det er S3 du kigger efter og jo det er muligt. Men din bios skal understøtte Wake from USB(og det skal aktiveres) i Vista kan det være nødvendigt at Tweake sine Poweroptions således at den rigtige type af standby benyttes.( Ofte benytter Vista en kombination af Suspend to disk(AKA S4 som er langsomt men sikkert) og Suspend to Ram(Aka S3 Som er hurtigt men usikkert, hvis strømmen fjernes helt fra computeren skal den bootes på ny.)

For udelukkende at benytte S3(som er det du vil) skal du muligvis gøre følgende:

Tryk Windowstast+r

powercfg -h off
Enter

Indstil da poweroptions i gennem Kontrolpanelet dvs, indstil hvornår den skal gå i standby og evt hvilke enheder der må og ikke må vække den og hvad de forskellige knapper skal og ikke skal.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 13:35

Tak det hjalp noget. Jeg kører nu DVI/HDMI -> HDMI fra PC til TV og prop. står nu korrekt. Derimod er billedet nu ca. 10% større end skærmen så det yderste mangler på alle 4 sider i billedet.

PC opl. står til 1280x720 pg TV auto. registrerer "720i" som indgangssignal. Har ledt og ledt i TV'ets menu for at finde justeringsmulighed, men der er ingen.

Hvad gør jeg nu?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 13:39

Jeg fandt en lille optisk adapter der fulgte med PC til jackstikket, så nu kan jeg få lyd på ved at bruge optisk kabel fra pc til SR forstærker. da jeg allerede har brugt de optiske indgange på forstærkerne til andet udstyr ville jeg gerne bruge en ledig COAX lydindgang istedet.

Jeg havde jo i forvejen et HQ minijack -> COAS kabel, men fik som sagt aldrig lyd ud fra PC med dette.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Tak det hjalp noget. Jeg kører nu DVI/HDMI -> HDMI fra PC til TV og prop. står nu korrekt. Derimod er billedet nu ca. 10% større end skærmen så det yderste mangler på alle 4 sider i billedet.

PC opl. står til 1280x720 pg TV auto. registrerer "720i" som indgangssignal. Har ledt og ledt i TV'ets menu for at finde justeringsmulighed, men der er ingen.

Hvad gør jeg nu?

på mit panasonic plasma, skal jeg slå overscan fra på tv'et for at billede passer..

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 14:03

Jeg fandt en lille optisk adapter der fulgte med PC til jackstikket, så nu kan jeg få lyd på ved at bruge optisk kabel fra pc til SR forstærker. da jeg allerede har brugt de optiske indgange på forstærkerne til andet udstyr ville jeg gerne bruge en ledig COAX lydindgang istedet.

Jeg havde jo i forvejen et HQ minijack -> COAS kabel, men fik som sagt aldrig lyd ud fra PC med dette.

med minijack er det jo ikke digital lyd, du får ud, det er ikke det du prøver vel?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Ja det vil jeg også nok sige.... Selvom jeg engang havde et Soundblasterkort der kunne køre coax ud igennem minijack, og der på visse fujitsu siemensbærbare faktisk er en optisk udgang i bunden af jackstikket(der kan bruges en Minidisk adapter til denne type)

med minijack er det jo ikke digital lyd, du får ud, det er ikke det du prøver vel?

Mit Setup
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2009 kl. 23:35

Ja det vil jeg også nok sige.... Selvom jeg engang havde et Soundblasterkort der kunne køre coax ud igennem minijack, og der på visse fujitsu siemensbærbare faktisk er en optisk udgang i bunden af jackstikket(der kan bruges en Minidisk adapter til denne type)

Min PC har jackstik med rødt lys i bunden, og hvis man isætter den tilhørende optiske adapter så virker lyden med optisk kabel. da jeg som nævnt ikke har flere ledige optisk indgange i SR forstærkerne, så ville jeg benytte en ledig coax indgang, og havde derfor forsøgt mig med hvad jeg troede var et jack->coax kabel (fra AV-connection, se her: http://av-connection.dk/?PGr=39&ML=808). Jeg havde dog glemt at dette kabel i sin tid blev købt specielt til TDC's gl. digital box, Sagem 60.

Er der ingen mulighed for at køre fra optisk->COAX via et kabel + evt. adapter?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 17:34

Hvad gør jeg nu?

på mit panasonic plasma, skal jeg slå overscan fra på tv'et for at billede passer..

Der er ikke nogen over scan funktion på mit Pioneer, har også prøvet at lede efter lignende betegnelser overalt i menuen for billedopsætning.

...men eller tak for tippet

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:00

Hvad gør jeg nu?

Der er ikke nogen over scan funktion på mit Pioneer, har også prøvet at lede efter lignende betegnelser overalt i menuen for billedopsætning.

...men eller tak for tippet

Ja får at gøre det endnu mere mystisk, skal jeg faktisk både slå overscan fra på tv'et, samt gøre standard billede større i ATI grafikkort driveren, men eftersom dit billede er for stort, har det nok ikke noget at sige.. men man kan vist også gøre billedet mindre derinde, hvis det altså er et ATi grafikkort der er på dit setup..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 21:02
Ja altså hvis man vidste hvilket grafikkort du havde så ville det være lidt lettere.

Den skal i øvrigt modtage 720p og ikke "i".
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu