recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF 5005.2 surround sæt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKEF 5005.2 surround sæt.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tonnyg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: KEF 5005.2 surround sæt.
    Sendt: 05-April-2009 kl. 16:32

Hej

Jeg skal have investeret i et 5.1 surroundsæt. Jeg er kommet frem til to muligheder. Den ene er Dali's Ikon 6 serie, som jeg kender og syntes spiller fantastisk. Eneste ulempe er, at det fylder en hel del. Det andet er KEF's 5005.2 surround sæt, som jeg kun kender ud fra billeder. Jeg ved, at der har været noget fælleskøb her på sitet, så der burde være nogen her, som kender til sættet.

KEF sættet er meget stilrent, hvilket jeg godt kan lide. Det vil selvfølgelig aldrig kunne spille lige så godt som det andet pga. at enhederne er en del mindre.  Men hvad er folks erfaringer med KEF's 5005.2 sæt? Er det f.eks. ok til både film og musik?

/Tonny

PS. Har pt. en NAD 763 surround receiver, som jeg regner med at bruge sammen med sættet.

Redigeret af tonnyg - 05-April-2009 kl. 16:33
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 17:09
Jeg har selv haft lillebroderen KEF 3005 som stort set er lige så god som 5005.2. Jeg synes Keferne var rigtig gode i surround, mens der ved stereo manglede en del bund og detaljer i lyden, i forhold til mine Elac højtalere jeg har nu. Jeg oplevede dog, at Keferne spillede MARKANT bedre i stereo, fordi de fik mere effekt (skiftede fra en Onkyo 606 til en Onkyo 805).

I sidste ende er det jo op til dig at vurdere. På baggrund af mine erfaringer vil jeg mene at forskellen på de to højtalersæt ved film, vil være mindre end ved musik, hvor forskellen er større.

Redigeret af A_Nielsen - 05-April-2009 kl. 19:00
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 18:35
Jeg har kun Logitech Z5500 at sammenligne med..

men jeg synes det spiller fantastisk ift. størrelsen. 5005-seriens største force er helt sikkert at de er meget konevenlige, og samtidig kan spille Rambo op til dans. Du vil helt sikkert blive overasket over lyden.

Når det så er sagt, så er der jo altid et kompromis mellem størrelse og lyd. 5005 er livsstilshøjttalere, og det kan ses på prisen. Du betaler nemlig lidt for designet.

Jeg finder dog ikke nogen problemer med sættet i at spille min lejlighed op. Det kræver dog en kraftig forstærker, da KEF skal have et spark i røven med en str. 47, hvorimod andre mærker skal have str. 44. Det er derfor vigtigt at vælge en forstærker som passer dertil - og det gør Onkyo 80x.

Ang. det at mangle detaljer i lyden under musik, den kan jeg godt nikke genkendende til - men jeg tror det er fordi jeg afspiller MP3 filer istedet for FLAC.  Lyden fejler ihvertfald ikke noget når den kommer fra PS3.

Håber det var svar nok
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 20:20

Hej!

Jeg vil sige at mine KEF højtalere gør det rigtig godt som surround højtalere, men som de andre siger, mangler der noget når menuen står på stereo musik. Det er dog blevet en del bedre efter jeg har fået skiftet min Onkyo 605 ud med en Onkyo 876 - de passer bedre sammen. Jeg har ingen erfaring med den tilhørende KEF Sub, da jeg benytter mig af en Dali sub.

Jeg har selv overvejet at gå tilbage til "Store" gulvhøjtalere, men indtil videre nyder jeg min gode surround lyd og det flotte WAF approved look!   

Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 14:15

Halløj,

Mine oplevelser er lig de andres. KEF 5005.2 gør det fint som surround højttalere, men når det kommer til musik mangler der bund som før nævnt, dog grundet ved at jeg benytter en Onkyo 605 sammen med sættet.

--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu