Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
gah1
Bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
|
Emne: Sony Center i Fields indkøbscenteret Sendt: 14-April-2009 kl. 16:16 |
Sony Center i Fields indkøbscenteret.
Var i Fields og kom forbi Sony Centeret, gik ind og spurgte om hvornår man kunne forvente en Sony harddisk recorder med MPEG4 tuner fordi jeg modtog signaler via egen antenne.
Svaret var, at alle Sony modeller allerede nu kunne optage MPEG4 udsendelser, men jeg skulle være opmærksom på at det optagne kun blev gengivet som MPEG2!
Morale af dette er, køb aldrig i en fysisk butik den merværdi som butikken burde tilføre handlen som f.eks. vejledning den er ikke eksisterende, den er decideret vildledende.
Kun til orientering, jeg orker ikke at referere alt det andet sludder jeg blev forsøgt bildt ind da jeg protesterede over ovennævnte udtagelse.
M.v.h.
|
 |
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
|
Sendt: 14-April-2009 kl. 22:56 |
Moralen er vel nærmere at man ikke bør handle i forretninger, der ikke kan
finde ud af at give en ordentlig vejledning... Der er trods alt stadig nogle der
formår at gøre dette.
|
An a day...
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
|
Sendt: 14-April-2009 kl. 23:58 |
gah1 skrev:
Sony Center i Fields indkøbscenteret.
Var i Fields og kom forbi Sony Centeret, gik ind og spurgte om hvornår man kunne forvente en Sony harddisk recorder med MPEG4 tuner fordi jeg modtog signaler via egen antenne.
Svaret var, at alle Sony modeller allerede nu kunne optage MPEG4 udsendelser, men jeg skulle være opmærksom på at det optagne kun blev gengivet som MPEG2!
Morale af dette er, køb aldrig i en fysisk butik den merværdi som butikken burde tilføre handlen som f.eks. vejledning den er ikke eksisterende, den er decideret vildledende.
Kun til orientering, jeg orker ikke at referere alt det andet sludder jeg blev forsøgt bildt ind da jeg protesterede over ovennævnte udtagelse.
M.v.h. |
Så du så hvordan alle deres tv var indstillet i farverne.... Jeg ville aldrig turde købe noget i den butik
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 15-April-2009 kl. 01:21 |
Virkelig skræmmende at høre de mange negative oplevelser med dem. Jeg har trods alt arbejdet sammen med et par medarbejdre derfra for mindre end et år siden, og bossen, er min gamle chef. De er alle fagudlærte, med mange års brancheerfaring, og virkelig dygtige, men måske skulle jeg lige tage fat i dem, for er få svar på min store forundring, og blandt andet høre hvordan de kan bære sig af med at have så mange utilfredse kunder. Har desværre hørt flere negative kommentarer om dem.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
|
Sendt: 15-April-2009 kl. 08:51 |
vasif skrev:
Virkelig skræmmende at høre de mange negative oplevelser med dem. Jeg har trods alt arbejdet sammen med et par medarbejdre derfra for mindre end et år siden, og bossen, er min gamle chef. De er alle fagudlærte, med mange års brancheerfaring, og virkelig dygtige, men måske skulle jeg lige tage fat i dem, for er få svar på min store forundring, og blandt andet høre hvordan de kan bære sig af med at have så mange utilfredse kunder. Har desværre hørt flere negative kommentarer om dem.
|
Det er jo ikke sikkert at de har nogle som helst utilfredse kunder? Hvis man får en god sludder for en sladder og ikke har nogen som helst idé om hvordan et tv skal se ud i farverne, så kommer man ud derfra med en god oplevelse. Desværre er det måske et luftkastel, men hvor skal man vide det fra? Det var lidt samme koncept som AlfaView solgte deres tv på, en flot butik, smæk på farverne og en masse fine fagudtryk som luller folk ind i en falsk tryghed. Hvis jeg forpagtede et Sony center, så ville jeg prøve at præsentere det ypperste for kunderne og lade Bilka sælge de samme tv til mindre pris og uden korrekt indstilling eller rådgivning. Intet forhindrer en besøgende i Sony centret i at svinge forbi Bilka i samme center og få tv'et billigere. Det er jo samme produkt og samme indstillinger der køres med i øjeblikket. Hvormod man med korrekt indstilling kunne differenciere sig fra varehusene. Folk er vilde med "specs" man skal bare finde en klar skiltning som gør opmærksom på at man ikke køber et standard tv, men derimod et "tunet" tv. Jeg tror rent faktisk også at en mindre del som får deres tv ISF kalibreret rent faktisk gør det enten fordi forhandleren gør det for en lille mer-pris eller fordi det lyder übercool. Det er lidt ligesom at have en BMW som er AMG fabrikstunet men kun bruger den til at handle ind med... 
Redigeret af Cyberguyen - 15-April-2009 kl. 08:53
|
 |
MAMs
Bruger
Oprettet: 09-August-2006
Point: 135
|
Sendt: 15-April-2009 kl. 09:20 |
Jeg købte en del ting derinde på åbningsdagen, men forstærkeren var i restordre. Fik at vide at den kom ugen efter. Det gjorde den så ikke. Fik så en mail at nu var den kommet. Det var den så ikke. Godt en måned efter kunne jeg hente den. Bl.a det fik mig til at tænke at jeg ligeså godt kunne handle hos en internet butik.
De var nu flinke når jeg var derinde, så det var ikke sådan at det var en totalt skod oplevelse. Jeg kunne også godt leve med at vente. Oplevelsen hævede sig blot ikke op til det niveau jeg forventede af et Sony center.
Jeg blev også en anelse lang i masken da jeg fandt ud af at Sony centrene ikke har noget med hinanden at gøre. Dvs. en defektvare kan ikke afleveres i en anden forretning en der hvor den er købt.
Jeg synes nu lige de skal have en chance for at finde sig selv. De er jo dog lige åbnet.
|
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 11:15 |
Cyberguyen skrev:
vasif skrev:
|
Det er jo ikke sikkert at de har nogle som helst utilfredse kunder?
Hvis man får en god sludder for en sladder og ikke har nogen som helst idé om hvordan et tv skal se ud i farverne, så kommer man ud derfra med en god oplevelse. Desværre er det måske et luftkastel, men hvor skal man vide det fra? Det var lidt samme koncept som AlfaView solgte deres tv på, en flot butik, smæk på farverne og en masse fine fagudtryk som luller folk ind i en falsk tryghed.
Hvis jeg forpagtede et Sony center, så ville jeg prøve at præsentere det ypperste for kunderne og lade Bilka sælge de samme tv til mindre pris og uden korrekt indstilling eller rådgivning. Intet forhindrer en besøgende i Sony centret i at svinge forbi Bilka i samme center og få tv'et billigere. Det er jo samme produkt og samme indstillinger der køres med i øjeblikket. Hvormod man med korrekt indstilling kunne differenciere sig fra varehusene. Folk er vilde med "specs" man skal bare finde en klar skiltning som gør opmærksom på at man ikke køber et standard tv, men derimod et "tunet" tv. Jeg tror rent faktisk også at en mindre del som får deres tv ISF kalibreret rent faktisk gør det enten fordi forhandleren gør det for en lille mer-pris eller fordi det lyder übercool. Det er lidt ligesom at have en BMW som er AMG fabrikstunet men kun bruger den til at handle ind med... 
|
Jeg har hørt fra flere af mine bekendte, som har hørt fra deres bekendte, at servicen ikke altid er helt optimal. Flere herinde ytrer også deres utilfredshed. Der er mange former for service, og ikke kun hvordan tvet er indstillet, eller hvor meget medarbejderne ved om produkterne (Begge skræmme-eksempler har vi allerede hørt herinde), men også den efterfølgende håndtering af reklamationer osv. Jeg er dog sikker på, at de også har mange tilfredse kunder, men som du siger, er det måske via en falsk og fejlagtig tryghed, som præger elektronikbutikkerne, som ikke gider, eller tør differentiere sig. Forskellen på et Sony-center og Alfaview er dog, at Sony rent faktisk laver nogle rigtig gode produkter, og derfor har større forudsætninger for at skille sig anderledes ud, hvilket ikke kunne siges om Alfaview, som reelt set var discount, pakket ind i lækkert design, som du selv er inde på.
Redigeret af vasif - 18-April-2009 kl. 13:00
|
 |