|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() Sendt: 14-April-2009 kl. 16:37 |
Heysan jeg har lige købt ny aktiv subwoofer, skal lige siges jeg aldrig har haft en før, og jeg har sat den i sub udgangen på recieveren og det hele, og det spiller bare derudaf MEN jeg har lagt mærke til at en gang i mellem kommer der sådan et skrat, lidt a la når man tænder for sin reciever. Det virker lidt som om recieveren lige smider et signal ud for at "høre" om subben stadig er der, og det er sgu lidt små irriterende, er det normalt? eller er der måske noget galt? en bekymret ny sub-ejer |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den er givetvis ikke kallibreret korrekt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Hvilken type subwoofer er der tale om?
Muligvis er den sat til "standby mode" og bliver vækket til live igen når den får et signal der er højt nok til at vække den. Hilsen Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er jo så også fordi, at den er indstillet forkert. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Men dog et svar som trådstarter måske kan bruge til noget.
![]() |
|
![]() |
|
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
Ja, ellers ville han vel ikke spørge om råd. Hilsen Ole |
|
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
Hejsa, beklager jeg ikke lige har svaret, der er jo desværre også andre ting der skal laves end at kigge på recordere.dk hele tiden...) det drejer sig om en: XTZ 99 W8.16 High Glossy Black http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5522 Dette er link til produktmanual http://www.xtz.se/manualer/xtz_99w816_manual_svensk.pdf der er følgende knapper/switches på sub'en: On/off min forstærker er en NAD T752 sorround receiver, hvor jeg kan indstille crossover frekvensenm, som lige nu er sat til 100HZ så jeg kan umiddelbart ikke genkende de i nævner omkring "standby mode" |
|
![]() |
|
![]() |
On/Off skal være Auto. Fase skal være på 0. Crossover og Volume skal justeres korrekt, det er ikke ligegyldigt hvordan de stilles forholdet mellem dem skal tilpasses. http://www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
hvordan skal jeg forholde mig til at man både kan indstille crossover på min receiver og ved hjælp af drejeknap på sub'en? skal jeg sætte den på det samme? eller højt på receiveren og lavt på sub'en eller omvendt? og tak for tippet, vil lige prøve det her i morgen |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
du skal just x-over på din forstærker.der må være en indgang der hedder line in på din sub.Hvis der ikke er det skal du skrue din x-over helt op ,på din sub hvor store er dine front højtaler? |
|
![]() |
|
![]() |
det er små fronthøjtalere, da der ikke er plads til mere hverken i budgettet eller i stuen http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6925 der er som tidligere nævnt en line in på min sub, det jeg tænker er at hvis jeg nu stiller x-over på forstærkeren til fx 100HZ og min x-over instilling på subben er mindre, fx 80HZ så er det det område mellem 100 og 80 vel tabt? eller gør det ikke nogen forskel? |
|
![]() |
|
fiedel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Fase skal stå så subben er i fase med resten af setuppet på delefrekvensen + en oktav over og under og det er ikke sikkert det er "0". Først justeres delefrekvens, da denne har indvirkning på subbens faserespons, derefter kan man justere fasen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |