recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Z-5500 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Z-5500 spørgsmål

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AlexSmedegaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Z-5500 spørgsmål
    Sendt: 18-April-2009 kl. 09:38
Hej alle :)

Jeg er ved at være godt opsat på at få investeret i dette sæt til at spille i stuen.. De skal bruges til min playstation 3, media center og måske tv (hvis det kan lade sig gøre)

Derfor har jeg lige et par spørgsmål jeg gerne vil have afklaret :)

1. Kan jeg få mit Samsung le37m87bd til at føre lyden videre til Z-5500? Er ligeglad med om det er digitalt eller analogt.
2. Har hørt mange rosende ord om sættet, dog ikke på musiksiden. Er der nogen der måske kan uddybe det? Jeg hører meget musik gennem mit VMC, og vil helst ikke have noget der skratter og rasler når det kommer lidt op i lydstyrke.
3. Hvilket kabel kan jeg bruge udover alm. minijack til at sætte min PC til?

På forhånd mange tak,

Vh. Alex
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 09:48
Hvis dit tv har coax eller optisk lydudgang, kan du bruge det, eller phone kabel rød og hvis stik. Den kan kan godt spille musik og hvis man ikke er meget krævende lyder det fint. Men dens force er dolby digital og DTS lyd til film. Det et rigtig godt sæt til prisen. Der er ikke noget som rasler, og subben spiller spiller rigtig godt med. Du skal bruge et optisk kabel fra din ps3 til z5500. analog er kun i stereo, så til dvd eller blu-ray og surround hedder optisk kabel. husk du vil aldrig kunne få HD lyd fra blu-ray med det sæt. Men lyden er helt ok alligevel fra blu-ray med DTS 

PS har selv haft det

Redigeret af xcardman - 18-April-2009 kl. 09:49
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 09:58
Hehe okay, mange tak for svaret :)
Er der så ikke nogen måde jeg kan få digital lyd fra min PC? Altså minijack er vel ikke digitalt? :)

Digital Audio Out (optical) står ved en optisk udgang bag på mit tv. Kan den bruges? :) Og får jeg så lyd i alle højttalere når jeg ser en alm. tv kanal? Har ikke digital tv endnu nemlig :)
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:11

Digital Audio output kan godt bruges, du vil ikke få lyd i alle højtalere, men z-5500 kan sættes til STEREOx2, og så får du lyd i front og baghøjtalere

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:18
På det sæt er der 2 digitale indgange og 1 analog.

Da du har fjernsyn/computer/ps3 som skal kobles til, så skal du afgøre hvor du ønsker den bedste lyd fra. Hvis dit tv ikke benytter digitalt kabeltv, så vil jeg anbefale dig at koble det analog til.

Playstation skal optisk kobles til og computer med coax, hvis du kan det.

Jeg har et Z5500 og brugte det til film, men til musik synes jeg ikke det er særligt godt.
Jeg blev hurtig træt af at lytte til musik på Z5500, det er lidt svært at forklare, men lysten forsvandt.

Da jeg fik min Onkyo 605 og nogle Dali Ikon højttalere fik jeg lysten tilbage og hele min musiksamling fik en tur igennem anlægget.

Så hvis man kun skal bruge det til film, så er Z5500 rigtig god til prisen. Men hører man en masse musik, så dræber det lysten til at høre mere.

Jeg ville anbefale at spare sammen til et andet setup hvis du skal høre musik.

Jeg hører mest moderne, histlister og elektronisk musik.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:26
Nice nok :)

Hvilket kabel skal jeg så bruge fra pc til z-5500? Har vidst kun 3,5mm jackstik udgang fra pc nemlig :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 10:35
Er der ikke noget på den man kan indstille så det kommer til at lyde godt med musik?

Er det al slags musik der lyder ringe? Altså både mp3, flac og SACD?

Hvis det spiller mindst lige så godt som det jeg havde sat til før er jeg slemt tilfreds.. Det var dette:
http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=h ometheathresystems&model_cd=HT-THX25R/XEE

Grunden til jeg skifter er pga. de er så store de samsung højttalere + der næsten ingen indgange er på "recieveren".

Hvis der er nogen der har bud på om det vil spille dårligere eller bedre end ovenstående vil jeg blive meget glad :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 15:34
Lydmæssigt kan jeg ikke udtale mig om det Samsung du lænker til lyder godt.
Men jeg tror ikke du får bedre lyd fra Z5550'eren end fra din samsung - tværtimod.

Men hvis højttalerne og subwooferen på Samsung er separate og impedansen omkring 4-8 ohm. Så kunne man nøjes med at skifte forstærkeren til en anden. Måske kan du købe en billig surround forstærker til 1500-3000 kr og så begynde langsomt at bygge ud med bedre højttalere, efterhånden som du får lyst til bedre lyd.

Hvis du "kun" er interesseret i 5.1 lyd, så er der sikkert mange billige og lækre forstærkere at finde brugt i disse dage fordi folk skifter til TrueHD.

Z5500 har kun 2 digitale og 1 analog indgang, så jeg synes det er et dårligt valg for at få flere indgange. Desuden spiller højttalerne på Z5500 acceptabelt størrelsen taget i betragtning, men så heller ikke mere.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 15:47
Okay.. Det lyder jo ikke for godt. Vil meget gerne høre flere meninger :)

Mit samsung HT kostede i sin tid mellem 1800 og 2000 og det er jo inkl. en dvd, hvor dette sæt koster ca. 2000 hvor der kun er lyd med. Så burde det da også være bedre? Antal Watt har vel ikke det store at sige?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 16:06
Er der nogen der ved hvad den indgang her hedder? :

http://www.billedeupload.dk/photo/2009-04/fd0f0972/PB120002. JPG.html

Mvh. :)

Redigeret af AlexSmedegaard - 19-April-2009 kl. 16:17
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 16:12

Lav det lige klikbart, Copy/paste virker ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 16:17
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu