recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Floppy DTV - Manglende kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppy DTV - Manglende kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schumi112 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Floppy DTV - Manglende kanaler
    Sendt: 19-April-2009 kl. 22:17

Hej.

Jeg har købt en HTPC som består af følgende:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H, 5000+ EE, 2 GB Ram,500Gb HD og et Floppy DTV kort med Viaacess cam fra MM Vision.

Jeg køre med windows sp3 og mediaportal nyest version, som HTPC software. Codec har Jeg Power DVD og FFdshow installeret. Jeg har scannet og finder næsten alle de kanal jeg har. Dog savner jeg Cartoon network og Jetix og Kanal 6 + plus at HD Kanaler er sorte, men der er lyd på. FFdshow står default til og håndteret dette

Jeg bor i Struer området. Jeg har prøvet og scanne flere gange uden forbedring. Søger på Symbol rate 6875 eller hva der kaldes er ikke så god til Digtal Tv termer sry. Prøver og indhente det. Jeg skiftet mit antene kabel til et kabel fra AV experten, som skulle være dobbelt skærmet. Jeg har fået målt mit signal af en TDC mand. Det viste sig, at signal var godt nok til min gamle selector, som også finder de manglende kanal og alt køre ok på selector. Jeg køre kun med HTPC på antenne. Ikke noget med selector eller radio koblet til.

Håber ikke det var en forlang smøre vil gerne give de informationer der skal bruges. Har i en ide til, hvad jeg kan gøre for og få de 3 kanaler tilbage eller bare en af dem.

Redigeret af Schumi112 - 19-April-2009 kl. 22:18
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 23:12
Tror jeg kan se en mulig fejl. Har i mediaportal søgt søgt på TDC Denmark, som jeg forventet søgte på 6875, men længere nede kan jeg vælg "ren" 6875, så det prøver jeg nu. Vender tilbage asap. Mht til HD Kanaler, så må det vel være et codec problem? Findes der et gratis codec, som kan klare HD eller skal man købe et codec?
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 23:17

Jeg kender ikke noget til FFdshow, men jeg kender HD symptomerne. Det samme er sket for mig når der ikke er nogen H.264 decoder tilstede.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 23:26
Jeg er stort fjols. Det var her fejlen lå alle kanaler er fundet nu. Undskyld for den Tråd. HD Kanaler skal jeg nok få styr på med en gang googling mere
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 23:28
tak for input Audio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu