recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til ny hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nazir1910 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ny hjemmebio
    Sendt: 20-April-2009 kl. 20:06

Hej alle

Jeg er ved at få bygget et hus og har fået lavet et rum til hjemmebio.. men jeg mangler ideer til hvordan jeg kan gøre den fed...Hvad skal jeg være opmærksom på? Jeg får IHC net i hele huset.. jeg kunne godt tænke mig at tilslutte min projektor til netværket så jeg kan se alt som er på min comp.. Jeg vil også gerne kunne se tv i hverdagen samt spille playstation.. Jeg modtager gerne ideer og forslag til hvordan jeg kan få et fedt hjemmebio værelse.. Jeg har ca. 40kvm at gøre godt med.. Jeg kan stadig nå at få indført gode ideer ind i huset da det endnu ikke er færdig bygget

Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 20:35
først og fremmest vil dit rådighedsbeløb være rat at vide.. om du vil bruge 1000 eller 100.000 kr ?

du kan evt finde lidt inspiration i mange af alle de bio tråde her inde.

specielt denne tror jeg er go at følge med i christian har styr på det med hjemmebiografer

Redigeret af MC_Disko - 20-April-2009 kl. 20:36
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 21:54
sorry, tænkte ikke lige over  Men jeg regner med at bruge omkring 50,000 kr.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 22:35
En ting som jeg syntes er cool, er indbyggede kabler i væggen. Det ser altså fedt ud når tv'et bare hænger frit på væggen uden at der er kabler/kabelskjuler. Tænk også over hvordan dit lys skal være. En masse dioder med lysdæmper ville være en idé.
Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 23:13
Du skal da have en stjernehimmel, men ellers er jeg enig med Losty. Indbyggede kabelrør i væggen, er sindssyg lækkert! 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 23:19
hej skulle være den hjælp du har brug for:D

http://www.biojensen.dk/00002/00003/
http://www.bigpic.dk/homecinemas.html

i hvert fald til inspiration:D
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 00:17

Hejsa... jeg har da lige et link til nogle fede hjemme bio'er, siden er Svensk men hva gør det...

http://minhembio.com/galleri 

er selv igang med et bio projekt.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 14:46

Despoint, Losty,

jeg er helt enig med jer, alle kabler skal være skjult, det gode ved mit projekt er at det et helt nyt hus og alle kabler kommer til at være skjult.. Men hvor mange kabler skal jeg trække?? Jeg kommer jo til at tilslutte min computer til projektoren, derudover skal min playstation, DVD samt TV også være tilsluttet.. skal jeg bare trække HDMI kabler fra projektoren ud til hvor disse ting vil stå? .. Min projektor kommer nok til at hænge i loftet ca. midt i lokalet, læderet kommer på endevæggen, jeg vil nok have et lille skab til DVD, Set top box og paystation.. der vil ca. være 3 meter imellem endevæggen og projektoren..

Og ja, jeg skal helt klart have stjernehimmel.. nogle gode links til hvor jeg kan finde info omkring dette??

Noget helt andet, jeg har været inde og se på andre folks hjemmebio og skal rummet være malet sort?? Hvad er fordelen ved det?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 14:49

Glemte helt at spørge... er der en regel for hvor en projektor skal hænge? Midti lokalet? Bagerst??

Hvad er tommelfinger regler her??

Til top
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 14:55
Mht. stjernehimlen så synes jeg måske du skulle kontakte Cristian fra CSN-Teknik, han har lige fået det installeret i sin hjemmebiograf/showroom.

Den "korrekte" farve er en mørk grå, altså ikke helt sort. Fordelen ved dette skulle være at den ikke irritere dine øjne, fra mulig genskær fra billedet der rammer væggene. Og der er sikkert mange flere fordele ved at male væggen grå, dem har jeg dog ikke helt styr på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu