recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DNLA og Sony W5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDNLA og Sony W5500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
todm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: DNLA og Sony W5500
    Sendt: 01-April-2009 kl. 09:41
Jeg har nu købt et Sony kdl-w5500, og er indtil videre
meget tilfreds. Dog kan jeg ikke få oprettet forbindelse
mellem mit tv og min PC via DNLA. Jeg har forsøgt med
WMP11 som TV'et ikke kan se, og med TVersity som TV godt
kan se men giver meddelelsen "Serveren understøtter
ikke"

Kan nogen hjælpe?
Til top
Grosen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-August-2007
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 23:59
Hej

Jeg har også fået mig et 40W5500, og bruger DLNA funktionen. Jeg havde problemer med at få det til at virke i starten, men det virker hvis jeg, efter at begge enheder er tilsluttet, genstarter computeren! Har du også været inde under netværksindstillingerne på fjernsynet? Der kan man bl.a. teste forbindelsen.

/Grosen
Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2009 kl. 07:08

Jeg sad og rodede med det i går. Jeg droppede hurtigt TVersity og gik på WMP11. Det virkede. Jeg var dog inde i en instilling hvor jeg gav gud og hver mand rettigheder til den sharede mappe. Det var noget med nye enheder skulle automatisk have tilladelse til mappen.

Fandt dog ud af at min gamle Maxtor Landisk havde funktionaliteten også

Mit TV er Z4500 men jeg tror det virker ens.

Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
Til top
GizmoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:21
Har lige spottet følgende på et tysk forum:

-----
Tja was soll man dazu sagen: Fluch oder Segen über DLNA!!!

Guck mal hier:
http://manuals.playstation.net/document/de/ps3/current/setti ngs/connectdlna.html

Und hier nochmal:
WMP11 nach PS3 : Geht weil WMP11 nach DLNA-Standard Multimedia übermittelt. (Geht auch nur mit Vista)

Tversity nach PS3: Geht weil Tversity den Mediastream zur Laufzeit so umcodiert das es die PS3/XBox360/Wii/Dreambox verstehen und wieder geben können.

Tversity zu W4500/5500 geht leider nicht weil Tversity kein DLNA spricht und Sony's LCDs leider nur DLNA sprechen.

als alternative gibts tolle Netzwerk-Speicher Stationen die DLNA sprechen: http://www.wdc.com/de/products/Products.asp?DriveID=587

------

Nu er jeg ikke 100m mester i tysk, men så vidt jeg forstår siger han, at TVersity ikke er en "ægte" DLNA server, men at den kan transcode til f.eks PS3

Hvis han har ret, så kan man godt droppe at bruge TVersity direkte på W5500

Er der forresten nogen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg får videoer igennem WMP11 til W5500? Jeg kan se billeder og høre musik, men jeg får ingensomhelst videoer igennem - den siger simpelthen, at der ikke er nogen..

/Sten
Til top
Grosen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:27
Jeg har heller ikke fået nogle videoer til at afspille igennem WMP11, men W5500 understøtter kun nogle få formater - desværre. Men hvordan får du billeder overført til WMP11, så de kan ses via DLNA?
Til top
GizmoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:46
Det gik helt af sig selv, men du skal selvfølgelig lige sikre dig, at du rent faktisk share'r de foldere, hvor billederne ligger.
Min WMP11 deler som standard "My Pictures" folderen..

Bare lige for at tage debugging fra starten - kan du se WMP11 som server på W5500?
Jeg oplevede i går, at den bare ikke ville finde den (havde den gjort tidligere), og jeg var ved at rive hårene af mig selv, indtil jeg fandt ud af, at en eller anden sharing service var blevet disabled på PC'en.. Aner ikke hvorfor eller hvordan - det eneste jeg kan forestille mig er, at jeg har installeret og afinstalleret flere forskellige media server applikationer i forsøg på at finde noget, der kan tage video, og muligvis har en afinstallation taget lidt for meget med.. Det krævede lige noget googling og en ændring i "Computer Management" - så kunne TV'et pludselig finde den igen.

/Sten

Redigeret af GizmoDK - 06-Maj-2009 kl. 13:47
Til top
Grosen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:50
Ja, det kører fint med musik. Men WMP11 er jo lavet til musik, og synes derfor ikke jeg ser nogle muligheder for at dele billeder!

Nej, har ikke fået nogle videoformater til at virke - endnu!
Til top
GizmoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 13:59
Jeg har ingen problemer med at vise de jpg billeder, der ligger under \Users\[username]\Pictures

Og det er så en sandhed med modifikationer, for W5500 er LANGSOM til at få billedet op på skærmen. Fra den starter med at "tegne" billedet på skærmen til den er færdig vil jeg skyde på, at der går mellem et og to sek - frygteligt langsomt!!

Prøvede lige på en lånt PS3 i går, og den var meget hurtigere til at vise billeder fra WMP11.

Der er iøvrigt masser af media servers, der virker fint med PS3, men ikke med W5500 - sært...

Til top
GizmoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 14:01
Jeg har iøvrigt ingen problemer overhovedet med at afspille videoer - inkl AVCHD (.m2ts) fra en USB harddisk, så den kan jo godt hitte ud af det..
Til top
Grosen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 14:05
Interresant at du kan afspille via USB... Men kan du afspille noget i ordentlig kvalitet, så man fx gider at se en hel film? Hvad er AVCHD for et format? Kender det ikke.
Til top
GizmoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2009 kl. 19:51
Det som jeg har forsøgt med er i helt fin kvalitet, men det afhænger naturligvis af kvaliteten af selve videofilen - altså opløsningen og komprimeringen osv. Hvis billedet i videoen er i for dårlig opløsning, så vil det jo svare til at forstørre et billede fra en alm mobiltelefon lidt for meget - så begynder det at se dårligt ud, men det ser ikke ud som om at TV'et har problemer med selve afspilningen.

AVCHD er det format, som mit HD videokamera optager i - i mit tilfælde er det HD video 1080i, og det er fuldstændig som at se en HD kanal på tv'et..

Den kan dog desværre ikke afspille rippede DVD'er - har ellers en plan om at gemme min DVD samling på harddisk, men TV'et kan ikke genkende .vob filer, som en DVD består af, så jeg må lige finde en anden løsning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu