recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad koster gigabit ethernet instalation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad koster gigabit ethernet instalation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Marts-2009
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad koster gigabit ethernet instalation
    Sendt: 22-April-2009 kl. 15:52
Hvad koster det at få gigabit ethernet trukket til 4 rum i en lejlighed? og hvad kræver det?
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 17:57

Kontakt din lokale elektriker og få et tilbud evt spørg flere..

Det er nok det eneste rigtige i en lejlighed... Er det ikke ejer, så kan du få problemer når du fraflytter igen.

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 18:34

Hej

Hvis du selv har mod på at montere stikkene på kablerne, vil jeg nu ikke ha skrupler over det selv om det er i en lejlighed. En kabeltang kan købes hos Thansen for rimelige penge:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2644567401&n=5526972 11&pn=599276177

Her er en Router med Gigabit Switch:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129281&am p;searchArea=&Soegeord=

Og her er lidt forskellige længder kabel, jeg mener at cat 5e er godt nok til gigabit, men spørg for en sikkerheds skyld

http://www.elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6326

Her er hvordan stikkene skal monteres og de skal ikke krydses:

http://www.brinck.dk/patch.asp

Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 21:41

Jeg tænkte nu mest på at lægge kablerne ind i vægge, og de dertil kommende riller i vægge, som ved fraflytning skal genoprettes men ja, forslag herover er godt.. det er en start. og meget mere skal der ikke til..

Til top
Open Mind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Marts-2009
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 22:35
jeg tænkte nu også mest på en professionel installation med ethernet "stikdåser" på væggen, hvor kablet går inde i muren... Men må hellere indhente et tilbud...
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg tænkte nu mest på at lægge kablerne ind i vægge, og de dertil kommende riller i vægge, som ved fraflytning skal genoprettes men ja, forslag herover er godt.. det er en start. og meget mere skal der ikke til..

Det er slet ikke så svært som det lyder - slet ikke, når vi taler om indfræsning af netværkskabler, der jo ikke er strømførende. Med en rillefræser og lidt mod på at tapesere og male, så er den i vinkel. Du skal bruge følgende:

1) X antal meter Cat. 6 netværkskabel
2) Netværksudtag - eks. af mrk. Fuga til de steder, hvor du vil have et udtag.
3) LexCom 250 Konnekt.UTP Cat.6 i et antal, der svarer til dine udtag.

Hertil en rillefræser (den kan du nok låne af en du kender - ellers kan den nok lejes). X antal meter flexrør eller elektrikerrør, som Cat. 6 netværkskablet lægges i.

En alternativ løsning kunne være at afmontere dine fodlister og få fræst en rille i disse, svarende til bredden af Cat. 6 netværkskablet. Det har jeg faktisk selv fået gjort og det er nok også den letteste løsning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu