recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ATI kortene vidersende HD formater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan ATI kortene vidersende HD formater?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ATI kortene vidersende HD formater?
    Sendt: 16-April-2009 kl. 06:08

Hej

Jeg sidder og kigger på disse 3 kort.

ATI HD4350
ATI HD4550
ATI HD4650

Og jeg kan ikke finde ud af om de kan vidersende et audio signal fra en Blu-Ray film i 24Bit/192Khz. encodet med trueHD eller DTS HD, uden at downsample det, sådan at forstærkeren kan finde ud af at det er en 24Bit/192Khz. signal encodet med trueHD eller DTS HD den modtager og derefter decode det?

Er der nogen der ved om de kan det?

Mange takker.

Hessi.

Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:33
Ingen der ved noget?
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:44
har endnu ikke hørt om en ordenlig løsning, uden et dyrt lydkort og noget specielt software over hdmi. Håber du finder en løsning.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:47
Hvis ikke der findes et add-in kort der kan det og virker uden problemer og er rentabelt så tror jeg sQ det bliver et nyt mediecenter med et af disse bundkort.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1050334
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14326709

Redigeret af Hessi - 16-April-2009 kl. 20:53
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:50
Jeg opgav for et år siden med en analog løsning og købte en blu-ray afspiller. så har ikke rigtig sat mig ind i en ny løsning.

Redigeret af xcardman - 16-April-2009 kl. 20:50
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 20:46
Nogen der ved lidt mere?

De bundkorte jeg linker til understøtter vidst PAVP men har ingen software understøttelse.

Nogen der ved om intel har noget samarbejde men noget MCE kompatibelt software?

Redigeret af Hessi - 17-April-2009 kl. 20:47
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 21:19
Ehm...

Du skal jo bruge noget software til at afspille noget(BluRay) med 7.1 kanals lyd.

Så har du to muligheder:

1. At sende ukomprimeret 8 ch. LPCM via et grafikkort og en dekoder der understøtter dette. Fx GF8300, GF9400, ATI 4xxx Intel G35/45 med Arcsoft TMT eller PowerDVD7.3+.
  2. Hvis du vil have Compressed Bitstreams sendt videre via HDMI, skal du igen se på ArcSoft eller PowerDVD's kompatibilitetsliste. Du har kun en mulighed her: Asus Xonar 1.3 AV og Arcsofts TMT software med denne update. PowerDVD i version 9 understøtter Auzentech X-Fi Home Theater HD kort men kortet er ikke på markedet endnu
Jeg kan ikke sige at jeg har testet nogen af disse kort. Men skulle jeg vælge et af dem ville jeg vente på Auzentech's kort. Asus's har C-Media Chip og dette betyder nogle elendige Generiske drivere ifm Xear3D...

(Både Arcsoft TMT og Cyberlink PowerDVD9 har MCE integration...)
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 21:59

Patriarken - Problemet er bare man kan ikke være helt 100% på at LPCM signal ikke bliver forstyrret eller manipuleret af andet software.

Og TrueHD eller DTS-HD/DTS-HD MA er, så vidt jeg ved ikke compressed. Og hvis det kan vidersendes som bitstream er man 112% på at signalet og encodingen ikke bliver berørt eller manipuleret af andet software.

Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2009 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Patriarken - Problemet er bare man kan ikke være helt 100% på at LPCM signal ikke bliver forstyrret eller manipuleret af andet software.

Hvorfor det? Hvis det sættes ordentlig op virker det.

Og TrueHD eller DTS-HD/DTS-HD MA er, så vidt jeg ved ikke compressed. Og hvis det kan vidersendes som bitstream er man 112% på at signalet og encodingen ikke bliver berørt eller manipuleret af andet software.

True HD og DTS HD Master er Compressed - Men lossless. Lidt lige som FLAC er compressed - men lossless...

Se her

Redigeret af Patriarken - 17-April-2009 kl. 23:18
Mit Setup
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Det er noget med at Windows's default codec/driver kan finde på at mixe lyden fra kilden med sin egne lyde for at du kan høre windows advarselslyde og lignende.

Men, som du siger, så burde det at kunne lade sig gøre at slå det fra og lade signal gå igennem uforstyret og uden manipulation, og så burde man have det bedste lydkvalitet muligt.

Det er bare lidt nemmere hvis det er compressed lossless TrueHD eller DTS-HD (MA) bitstreamet, for der behøver man ikke bekymre sig om for mange indstillinger og kvaliteten burde være lige så godt i praksis. Og så er det jo lidt blæret at der står TrueHD eller DTS-HD på forstærkeren.

EDIT:
Jeg mener at PowerDVD og Arcsoft understøtter alt andet end lige præcis intel's G45 chipsæt.

Redigeret af Hessi - 19-April-2009 kl. 00:34
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 07:53

Det er noget med at Windows's default codec/driver kan finde på at mixe lyden fra kilden med sin egne lyde for at du kan høre windows advarselslyde og lignende.

Men, som du siger, så burde det at kunne lade sig gøre at slå det fra og lade signal gå igennem uforstyret og uden manipulation, og så burde man have det bedste lydkvalitet muligt.

Det er bare lidt nemmere hvis det er compressed lossless TrueHD eller DTS-HD (MA) bitstreamet, for der behøver man ikke bekymre sig om for mange indstillinger og kvaliteten burde være lige så godt i praksis. Og så er det jo lidt blæret at der står TrueHD eller DTS-HD på forstærkeren.

EDIT:
Jeg mener at PowerDVD og Arcsoft understøtter alt andet end lige præcis intel's G45 chipsæt.

Det med Mixen af lyd mv du skriver.....Det er fra gamle dage i Windows XP, se evt min guide til at bypasse dette her... Dette er ikke et problem på Vista, hvis der anvendes Application Exlusive mode..
Mit Setup
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 01:26

Det med Mixen af lyd mv du skriver.....Det er fra gamle dage i Windows XP, se evt min guide til at bypasse dette her... Dette er ikke et problem på Vista, hvis der anvendes Application Exlusive mode..

OK. Så vil det jo faktisk sige at man blot kan overføre det i 7.1 LPCM og få mindst lige så god kvali som bitstream HD?

Hvis det er tilfældet skal man jo bare have et kort der kan overføre 7.1 LPCM i 24 Bit 96/192 Khz. til en forstærker der kan modtage 7.1 LPCM signal i 24 Bit 96/192 Khz. eller hvad? Og kan de fleste forstærkere ikke modtage multikanals LPCM i 24Bit 96 Khz.?

Ved du eller andre om der er kommet noget MCE compliant PAVP software support til G45 chipsættet?

Redigeret af Hessi - 20-April-2009 kl. 01:35
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu