recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ville dette setup være godt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVille dette setup være godt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: Ville dette setup være godt?
    Sendt: 22-April-2009 kl. 21:51

Jeg har lige pt et fuldt Cerwin Vega HD63 sæt (6.1 setup) sat til en yamaha rx-v663 surround receiver.

Jeg har siddet og tænkt lidt over eventuelle fremtidsplaner og er kommet frem til følgende:

2 stk B&w DM684 gulvhøjtaler

1 stk Onkyo 806 Surround receiver

Subwoofer (?!)

også sælge det jeg har nu.

Sættet skal primært bruges til film og spil samt lidt musik engang imellem. Jeg ved dog bare ikke om subwooferen er nødvendigt til det, eller om man evt. skulle tage at købe en centerhøjtaler istedet. Det er min hensigt at bygge ud til et 5.1 system i løbet med tiden.

Et andet foreslag var at beholde de bagerste højtaler jeg har nu også sælge de 3 forreste + receiveren. Så kunne jeg nøjes med at købe 2 stk gulvhøjtalere, en tilsvarende center højtaler, onkyo receiveren også skifte den nuværende subwoofer ud og senere de bagerste højtalere - når der skulle blive råd til det.

Jeg har dog bare ingen anelse om hvordan de små pap højtalere og nogle B&W højtalere ville kunne spille sammen, jeg er dog bare ikke så glad for at miste mit surround fuldstændigt også længe lyden i surroundet ikke bliver ringere ville jeg kunne leve med det.

Det jeg savner er dog bare et væsentligt bedre "punch" fra nogle gulvhøjtalere fremfor nogle satellit højtalere.

Hmm..

Andre foreslag er dog velkomne eller bare feedback på mine fremtidsplaner i det hele taget. Er det helt ude i hampen eller ville det kunne gå indtil man får mere penge?!

Jeg er jo trods alt kun studerende med en SU løn og får jeg arbejde til sommerferien har jeg måske mulighed for at kunne realisere min lille "drøm".

Forresten - skulle i komme med andre foreslag til højtalere/receiver så skal højtalerne helst være sorte.. Prisen må heller ikke bliver højere, den er allerede oppe på ca. 14-15000kr for 2 højtalere, en receiver fra tyskland (hvis muligt) også kabler og det er vidst begrænset hvad jeg kan få skrabet sammen af penge i sommerferien

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 22:00
Jeg kan se at man kan få en 683'er for 1200kr mere stykket. Er der nogen væsentlig forskel på de 2? Er de ekstra penge det værd?
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 22:08
Ud fra hvad jeg har læst skulle 683 være merprisen værd, så snup hellere dem. Om ikke andet kan du jo selv gå ned i klubben og høre forskellen. 
Til top
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2009
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 22:23
Det er ikke det samme, men vi hørte 685 i forhold til 686 da vi skulle have vores første højtalere, der var 500 kr. til forskel på de 2 modeller - og hvis der er samme forskel mellem 684 og 683, så ville jeg bestemt ikke fedte med den sidste smule. 

Vi har netop fået 683'ere som front, og omg de er frække, sikken en lyd de kan levere.

Spørgsmålet er om du evt. skal vente en måned mere (eller hvad der nu skal til...) eller leve med dårligere kabler, mindre receiver i et stykke tid?
Jeg ved ikke om din nuværende receiver kan trække B&W'erne, men det er jo en mulighed for at købe de store højtalere nu og så opgradere receiver senere?

- Sidsel
Panasonic TX-P50G20, Onkyo TX-SR 706, Sony BDP-S373, BenQ W1000+

B&W: DM683, XTC, PV1*2, DS3 & DM685

Film: Blu-Ray (Col2), DVD (Col1)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 07:29

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Det er ikke det samme, men vi hørte 685 i forhold til 686 da vi skulle have vores første højtalere, der var 500 kr. til forskel på de 2 modeller - og hvis der er samme forskel mellem 684 og 683, så ville jeg bestemt ikke fedte med den sidste smule. 

Vi har netop fået 683'ere som front, og omg de er frække, sikken en lyd de kan levere.

Spørgsmålet er om du evt. skal vente en måned mere (eller hvad der nu skal til...) eller leve med dårligere kabler, mindre receiver i et stykke tid?
Jeg ved ikke om din nuværende receiver kan trække B&W'erne, men det er jo en mulighed for at købe de store højtalere nu og så opgradere receiver senere?

- Sidsel

Jeg har 14-15000kr afsat 14-15000kr til en Onkyo 806 Receiver fra tyskland (dunno hvad prisen er i England?!) nye kabler også 2 stk 684'er.

Man kan så ligge 2400kr oveni hvis det skal være 863'erne.

Men sådan som jeg ser det ville det bedste (hvis jeg stadigvæk gerne vil beholde lidt surround) og købe nye front højtalere (684'er + tilsvarende center (ca. 3000kr) også naturligvis receiver og kabler til. Det vil dog selvfølgelig ærgre mig lidt hvis 863'eren er væsentligt bedre men jeg tror at jeg skal se om hifi klubben ikke ligger inde med begge.

Og jeg har intet arbejde lige pt. Det hele afhænger sådan set af hvorvidt jeg kan får noget sommerferie arbejde også arbejde i et par måneder.. Jeg er jo som sagt under uddannelse, så jeg har ikke mulighed for lige at spare en ekstra månede. :)

Jeg ville dog bare lige tjekke af om det ville kunne fungere fint sådan som jeg har sat det op, så nu må vi se om der også bliver penge til det

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu