|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Open Mind ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2009 Status: Offline Point: 41 |
![]() Sendt: 22-April-2009 kl. 15:52 |
Hvad koster det at få gigabit ethernet trukket til 4 rum i en lejlighed? og hvad kræver det?
|
|
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Kontakt din lokale elektriker og få et tilbud evt spørg flere.. Det er nok det eneste rigtige i en lejlighed... Er det ikke ejer, så kan du få problemer når du fraflytter igen.
|
|
![]() |
|
ipk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej Hvis du selv har mod på at montere stikkene på kablerne, vil jeg nu ikke ha skrupler over det selv om det er i en lejlighed. En kabeltang kan købes hos Thansen for rimelige penge: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2644567401&n=5526972 11&pn=599276177 Her er en Router med Gigabit Switch: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129281&am p;searchArea=&Soegeord= Og her er lidt forskellige længder kabel, jeg mener at cat 5e er godt nok til gigabit, men spørg for en sikkerheds skyld http://www.elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6326 Her er hvordan stikkene skal monteres og de skal ikke krydses: |
|
Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Jeg tænkte nu mest på at lægge kablerne ind i vægge, og de dertil kommende riller i vægge, som ved fraflytning skal genoprettes men ja, forslag herover er godt.. det er en start. og meget mere skal der ikke til..
|
|
![]() |
|
Open Mind ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2009 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
jeg tænkte nu også mest på en professionel installation med ethernet "stikdåser" på væggen, hvor kablet går inde i muren... Men må hellere indhente et tilbud...
|
|
(Samsung TV + Apple TV 4K + Denon receiver + Dali højttalere)
|
|
![]() |
|
Bambus ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
![]() |
Det er slet ikke så svært som det lyder - slet ikke, når vi taler om indfræsning af netværkskabler, der jo ikke er strømførende. Med en rillefræser og lidt mod på at tapesere og male, så er den i vinkel. Du skal bruge følgende: 1) X antal meter Cat. 6 netværkskabel Hertil en rillefræser (den kan du nok låne af en du kender - ellers kan den nok lejes). X antal meter flexrør eller elektrikerrør, som Cat. 6 netværkskablet lægges i. En alternativ løsning kunne være at afmontere dine fodlister og få fræst en rille i disse, svarende til bredden af Cat. 6 netværkskablet. Det har jeg faktisk selv fået gjort og det er nok også den letteste løsning.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |