|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Grøndahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 22-April-2009 kl. 09:30 |
Hej! (:
Jeg har længe overvejet at købe et ordenlig lydsæt til mit dejlige PX80.. Har forelsket mig lidt i XTZ 99.32, og har set mange der har anbefalet disse til prisen. Men hvilken forstærker passer til ? Onkyo 607 ? en af de nye poineer ? en fra marantz ? Er sku lidt på herrensmark med ang forstærkeren.. Men planen er at skulle udbygge til 5.1 senere hen, hvilken forstærker ville passe til.. Jeg er studerende og har derfor ikke den store kapital, så ønsker at købe noget der gir godt for pengene.. (: Erfaringer modtages med kyshånd ;) |
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jeg kan helt klart anbefale kombinationen af XTZ og Marantz, men du skal være opmærksom på at du skal have en forstærker med en vis strømforsyning da XTZ'erne godt kan være lidt "Tørstige" Min egen SR-4001 fra Marantz kommer lidt til kort når der rigtig skal spilles op på mine 99.26'ere Jeg vil mene at du skal op i minimum en SR-5003, og helst en SR-6003 fra Marantz. De andre mærker kender jeg ikke personligt til, så dem må du se om der er andre der kender. |
|
![]() |
|
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
![]() |
Nu kender jeg ikke pioneer, men ved an Onkyo er noget
lysere i lyden end Marantz, derfor tror jeg også det kan blive for meget i kombination af bånddiskant og Onkyo. Desuden er Marantz bedre til stereo(= musik) så jeg havde ikke svært ved at vælge i mit tilfælde. Hvorvidt du kommer til at mangle effekt kommer an på din spillestil. Jeg har prøvet at have en crown- effektforstærker foran mine XTZ'er og det giver lidt når man spiller meget højt. Bassen kan bedre følge med når der spilles meget højt og der er generelt lidt mere styr over den. Men jeg vurderede selv at jeg ikke havde brug for det inden for det lydniveau jeg spiller 99% af tiden. Både film og musik op til et højt niveau lyder glimrende. Først ved "fest lydniveau" kommer 5003'eren på overarbejde. Redigeret af Hyl.dk - 22-April-2009 kl. 12:21 |
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
![]() |
|
Grøndahl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Okay, tak for de hurtigere og gode svar! (:
Jeg har nu kigget på Marantz 5/6003'erne.. Og er næsten overbevidst om at jeg tager 5003. Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ? Kan desværre se at fyndborsen.se ikke længere har 99.32 i deres varesortiment, samt de ikke fører Marantz produkter. :( Jeg satser på at få sendt en mail til fyndborsen for at finde ud af om 99.32 kommer igen. Men kender i et "sikkert" samt billigt sted at købe en SR5003? EDIT :: Kan se på xtz.se at 99.32 er udgået.. :( Så står jeg uden ide om hvilke højtalere jeg skal vælge, nogle ideer, helst ikke dyrer end 99.32.. Tak for hjælpen (: Redigeret af Grøndahl - 22-April-2009 kl. 13:43 |
|
![]() |
|
mTs813 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: KBH V, Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() |
marantz receiver: http://www.flatscreencenter.se/page/products/fullProductInfo .php?id=3506 for 3000 SKK mere kan du få en 6003 (ca. 2000)
ved ikke hvad 99.32 koster så derfor kan jeg ikke komme med et bud, men har selv kig på 99.36 http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6785
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |