recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Samsung plasma vs Panasonic  V10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Samsung plasma vs Panasonic V10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Samsung plasma vs Panasonic V10
    Sendt: 12-April-2009 kl. 14:22

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

Gad vide, hvad der er bedst? Det nye Samsung plasma tv eller V10?

Da, de to tv er i samme prisklasse, kunne det være interessant med en direkte sammenligning, både hvad før kalibrering angår, såvel som efter kalibrering.

Redigeret af Firebird - 12-April-2009 kl. 18:59
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 16:51
Det må tiden vise. Samsung's gamle Plasma-modeller var ikke langt fra Panasonic, og det bliver sikkert et tæt løb. Som sædvanlig blegner Panasonic på designet. Med Internet-Tv, samt Content Library har Samsung også ummidelbart mere at byde på, udover et lækkert slim design, men kun 3 HDMI? Det er til gengæld ikke godt nok. Hvis ikke billedet er meget bedre på Panasonic, ville jeg personligt gå efter Samsung. Udadtil udstråler Panasonic bare ikke den samme elegance og High-end, som ditto Samsung.

Redigeret af vasif - 12-April-2009 kl. 16:53
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 17:03
Man kan da så håbe prisen falder hurtigt på samsung. Når jeg gav 12.000
for min brugte 50 tommer af mærket pi...... Men den ser nu godt ud. Ja samsung plasma skærme, skal man ikke undervurdere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 17:11
kommer samsung ikke med en 42 tommer version.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 17:18

En af mine gode venner som jeg også fik min første KRP i gennem, har lige fået den nye Samsung LED LCD 7070 hjem på lager.

Han får lov til at låne TV'er til privat-hjem i en bestemt tidsbegrænset periode. Så her i den nye uge tager han Panasonic G10 og Samsung LED 7070 hjem, så jeg skal over til ham og teste dem sammen med ham.

Jeg glæder mig sygt meget, kan slet IKKE vente.

Redigeret af Tech2009 - 12-April-2009 kl. 18:02
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 17:54

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

kommer samsung ikke med en 42 tommer version.

Desværre nej, man kan kun få deres low-end serie i 42" De rigtige gode, starter først ved 50"

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:01
Sorry, jeg havde misforstået ham. Det er kun Samsungs nye LED TV, som han havde fået og ikke deres nye Plasma.

Redigeret af Tech2009 - 12-April-2009 kl. 18:02
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

Sorry, jeg havde misforstået ham. Det er kun Samsungs nye LED TV, som han havde fået og ikke deres nye Plasma.

Det bliver da også spændende at han for det tv med hjem. Kan da være det kommer med rigtig fornuftig billede kvalitet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Tech2009 Tech2009 skrev:

selvom det er deres LED, må du meget gerne komme med en lille beskrivelse. De er jo sikkert fine nok til HD, men mere hvordan du synes
et SD signal står på det.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:02
Jeg vil se nogle TESTS!!!
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2009 kl. 19:11

Jeg skal nok lave en lille preview af det, bare rolig.

Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps50b855y1w_plasma-skaerm_sort_.htm

Gad vide, hvad der er bedst? Det nye Samsung plasma tv eller V10?

Da, de to tv er i samme prisklasse, kunne det være interessant med en direkte sammenligning, både hvad før kalibrering angår, såvel som efter kalibrering.

Det bliver nok svært at få et autoritativt bud på foreløbig. Så vidt jeg ved er der slet ikke leveret nogen PS50B855 i Danmark endnu. Baseret på de udstillede modeller på CES kan jeg i vist godt tillade mig at sige at det i hvert fald er et fantastisk lækkert TV. Der er noget over et 3 cm dybt plasma. Billedkvalitet er rigtig svært at bedømme på messer, men det generelle indtryk var at det var på niveau med eller en smule bedre end Samsungs hidtidige bedste plasmaskærme.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt Samsung er nået op på siden af Panasonic når det gælder sortniveau i de bedste modeller. I det mindste er det med B-modellerne gået op for dem, at det ikke er nok at kunne modtage 24 fps, og så vise dem ved 60 Hz  - denne gang skulle den være god nok, de laver 4:4 og viser BRD ved 96 Hz.

Den helt store åbenbaring i Samsungs plasmaer er dog deres fulde CMS og gamma-presets, som gør at de kan bringes til en bemærkelsesværdig god gengivelse, med farver og gråskala på absolut referenceniveau, og man kan ofte få dem til at levere en bedre gennemgående gamma end tilsvarende Panasonic skærme.

Uden en gennemgående kalibrering, og prisen taget i betragtning,  tror jeg dog stadig at Panasonic trækker det længste strå out-of-box.

Jeg skal se om jeg kan komme med en tilbagemelding om en lille måneds tid, når 50B855 er på markedet.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu