|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() Sendt: 28-April-2009 kl. 16:00 |
|
Hej, Det er en smule svært af forklare, men jeg har brug for at vide hvor bred den yderste kant er på en Pio 500M/A (set bagfra). Dvs. hvor bred er den kant, som udgør den tyndeste del af skærmen? På nedenstående billede er det altså den yderste kant. http://gallery.me.com/robchronos/100040/DSC_0704/web.jpg Er der en venlig sjæl, som kan måle den? Årsagen er, at jeg har fået lavet plads til et fjernsyn i mit ombyggede hus, men desværre har jeg kun fået lavet hullet 119,5 cm bredt. Jeg lurer på, at hvis den yderste kant er ca. 2 cm, så vil skærmen kunne komme næsten helt i niveau med væggen (og så kan jeg måske sælge ideen til konen Går man galt i byen med en 500M? Jeg vil ikke have en 500A, da jeg allerede har fået trukket HDMI kabel i væggen/loftet, så jeg skal have en skærm uden ekstern boks. Jeg har også kigget på 5090H, men det virker som om den er sværere at få fat på og 500M er vel også en nyere model? Er der nogen ulemper ved at vælge M-modellen ud over de manglende tunere? Jeg har en Yousee digital boks med HDD. På forhånd tak, Jacob
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
|
M modellen har kun 2*9 watt.
Desuden så har du kun din langsomme YouSee boks som tuner. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Hvis det er selve panelet du spørger om mål på, så er den 3 cm. Forskelle A/M M har: Kun 2 HDMI stik, kun en stereoforstærker på 2X9W (fungere glimrende til f.eks. tv-avisen. I øvrigt kan du på Pioneer.dk´s hjemmeside sammenligne de 2 modeller. Køre selv med YouSee Samsung Hd boks - fungere fornemt |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Tak for hurtigt svar. Jeg har surround, så det vil kun være til almindelig tv kigning at jeg ville bruge den interne forstærker. Målet jeg er ud efter hvis man ser skærmen bagfra - så er det målet fra den øverste/yderste kant ned til der hvor skærmen begynder at blive tykkere (håber det giver mening). Et tillægs spørgsmål - kan man tilslutte andre end standard Pioneer højttalerne direkte til fjernsynet? Jeg vil helst ikke kunne se dem, så jeg overvejer om man kunne placere nogle højttalere bag fjernsynet (jeg er klar over det går ud og lyden). Tak,
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svar og ja, den er ikke super hurtig, men jeg syntes nu den fungerer ok. -J |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
|
Redigeret af lahan - 28-April-2009 kl. 16:15 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
ja jeg har 2 små Denon højtalere opkoblet, dog ikke bag Monitoren. Glemte lige, jo KRP serien er nyere end 5090 serien Det mål du nu spørger om, er ca 4.7 cm |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak for jeres svar - det er fornemt. Lige for at være helt sikker - Hother, er de 4,7 cm det stykke jeg har markeret med rødt på billedet (øverste venstre hjørne) målt lodret? Hvis det er, så er det helt perfekt Tak, Jacob |
||
![]() |
||
![]() |
|
Næh, det du har markeret er det jeg kalder panelet, som er på 3 cm
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok - jeg må lige få styr på fladskærms jargonen Igen tak for det - 3 cm er perfekt - jeg går ud fra at det er det samme i siderne??? Så skulle der gerne være ca. 1,1 cm luft i hver side 119,5 cm - (123,3 - 2*3) = 2,2 cm. Her er lige en billede af væggen, så det hele måske giver lidt mere mening |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er samme mål i siderne. Men hva med ventilation? Ikke fordi at monitoren bliver specielt varm - men alligevel. Pioneer foreskriver faktisk 8 cm luft, selvom de selv sælger vægophæng der giver mindre luft |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Super - så mangler jeg kun at overtale konen Mht. ventilationen, så kan skærmen jo ikke kunne helt ind i hullet (som er ca. 20 cm dybt), da den er 123,3 cm bred. Mit mål er blot at få den så langt ind så muligt og så vil der stadig være 10-15 cm luft på bagsiden. Mht. beslag, så skal jeg enten har sådan et "sakse" beslag (f.eks. Vogels EFW 6345), så jeg kan trække den ud og vinkle den (da jeg sidder skråt for skærmen) eller også har jeg overvejet Vogels motorbeslag (VFWE 552). Bør det ikke være ok - det ser ud som om blæserne sidder på bagsiden. Her er lige en lyn hurtig skitse (set ovenfra) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |