recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 som MCE 2005 extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 som MCE 2005 extender

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 som MCE 2005 extender
    Sendt: 03-December-2005 kl. 19:23

Jeg har skrevet dette indlæg som svar på en forspørgsel om Xbox 360 støj i forum'et om spillekonsoller, men synes også at jeg vil dele min erfaring med 360'eren i dette forum:

Jeg hentede den store Xbox 360 pakke hos MM-Vision fredag aften, med det primære mål at bruge den som Media Center Extender. Jeg havde aftalt med min hustru, som i øvrigt er helt vild med den nye MCE 2005, at hvis den støjede, så var det ud igen. Og ak, den støjer alt for meget!!! Det kommer selvfølgelig an på, hvor følsom man er, men da den skal stå i stuen har jeg det krav, at man 'næsten' ikke må kunne høre den. Der er ingen tvivl om, at den larmer mindre end den første generation af Xbox'en og den 'store' PS2, men den larmer betydeligt mere end min MCE 2005 PC (undervolted og med blæsere på 5 volt). Så i formiddag blev den   som aftalt afleveret igen hos leverandøren :-(

Så jeg leder stadig efter den perfekte MCE løsning.

PS. Funktionaliteten som Extender var i øvrigt fornem, med et flot billede og hurtige reaktioner. Jeg brugte kun mit 100 mbit netværk, og der var ingen problemer med at afspille live eller optaget TV i bedste kvalitet. Nu var billedet 'næsten' lige så godt som 'live'.

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 21:56

Badsted: Jeg kan ikke være mere enig - for fanden den er støjende....

Mvh

Brian

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 20:19
hej badsted
har lige fået en xbox360
hvad skal jeg ha i min pc for at jeg kan bruge
Media Center Extender med min xbox360

tak
jj
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 21:03
Du skal installere Windows XP Media Center Edition 2005 og et kompatibelt TV kort og selvfølgelig have koblet dem sammen i et netværk. Men du kan også bruge din nye Xbox som media front end til dine eksisterende mediafiler på di n nuværende PC.
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 21:16
tak for svar badsted
mener du at hvis jeg har en divxfilm liggende på min pc
der kører windows xp så kan jeg se den på xboxen
jeg kan godt spille musik der ligger på min pc
det kører fint på xboxen men jeg kan ikke med film
kan man få film til at kørere uden Media Center Edition 2005
er installert på min pc

tak
jj
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 23:16

Netop divx, har jeg læst mig frem til, er xbox'en ikke i stand til, da det ville kræve, at den havde codecs installeret. Det har Microsoft valgt ikke at inkludere i pakken  af en eller anden grund. Så vidt jeg kunne se, så kunne xboxen enten se de media filer, du har liggende på en alm. XP, men begrænset til mpeg, wmv og wma formater (jeg er ikke helt sikker på mp3). Den vil muligvis også kunne læse ms-dvr, som er det format en MCE2005 optager i. Eller også kan xboxen fungere som front end til en MCE2005 PC, hvor den blot viser det, som MCE2005 er i stand til, men stadig ingen divx muligheder.

Husk dog på, at det meste af min viden om xbox 360 er samlet sammen på nettet over de seneste måneder og afprøvet i sammenlagt 1 time hjemme i stuen, så det blev ikke til den store test.

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 09:40
ok tak badsted
men mp3 klarer den fint
jeg har en pinnacle system
tv kort den billigeste af de 2 fra pinnacle man kunne få mon den kan køre med mce2005 pc ellers hvad vil du anbefale hvis du alså ved det
mange tak

jj
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 10:00

Det bedste vil nok være at spørge Pinnacle Support, da det site som MS engang havde, hvor man kunne se, hvilke kort der virkede, ikke eksisterer mere (jeg kan ihvertfald ikke finde det mere ;-)

Jeg bruger selv Hauppauge PVR150, men har læst i nogle tests at NVidias TV kort skulle have bedre billede. Men det vigtigste er, at der er Hardware MPEG2 encoder på kortet, ellers virker det ikke med MCE2005.

Du skal være opmærksom på, at til april 2006 begynder TV2 og DR at sende digitale signaler over jordbaseret net, dvs. så vil du kunne få endnu bedre kvalitet ved at købe et DVB-T kort. Derfor skifter jeg ikke mit Hauppauge kort ud og jeg har stadig kun en tuner i mit Media Center, en til april (eller hvornår de nu begynder) skifter jeg ud til 2 digitale tunere.

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 12:59
ok en stor tak mere badsted
da jeg så nok vil købe et bedere kort ind den jeg har nu
det er bare et skod kort
vil jeg sigte efter sådan en du snakker om med
2 digitale tunere

tak
jj
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 14:06
Findes der TV-kort nu med 2 digitale tunere?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2005 kl. 14:12
Ikke mig bekendt, så jeg regner med at købe to kort, eller vente til der kommer kort med dual tunere på markedet.
Til top
bomoeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2005 kl. 09:39

Hauppage 500 se link: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html fungerer fint for mig

/Bo

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Ikke mig bekendt, så jeg regner med at købe to kort, eller vente til der kommer kort med dual tunere på markedet.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu