recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC - Off virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC - Off virker ikke

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2005
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: PC - Off virker ikke
    Sendt: 21-November-2005 kl. 18:55

På min MCE remote er der en [sluk pc] knap men der sker overhovedet intet når jeg klikker på den.
Jeg har slået DVALE tilstand til på maskinen og hvis jeg klikker på Start/Dvale så slukker maskinen også men jeg kan ikke vække den igen.
I Bios her jeg enablet S3 dvale [eller hvad det nu hedder].
Er det min strømforsyning den er gal med måske?
http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Languag e_s=2&url_place=product&p_serial=CAV-T02&other_t itle=CAV-T02Cavalier%202

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 09:25

Oki det der gik galt var at jeg under installationen skulle installere SATA driver, ved en fejl trykker jeg F7 istedet for F6 for at installere driverne.

Det gør så at maskinens HAL bliver set som en Standart PC uden mulighed for Avancered Strømstyring, og når en HAL (Hardware Abstraction Layer) er inde kan det på ingen måde laves om.

Jeg fandt en artikel på MSDN og fandt ud af at hvis jeg trykkede F5 under en ny installation så kunne jeg vælge at min HAL skulle være en (Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC )

Det fede er at nu virker det hele og jeg har også fået fanen Avancered Strømstyring tilbage.

Håber at det her kan hjælpe nogen med samme problem det tog sgu over en uge at finde ud af det.

Læs artiklen her
http://support.microsoft.com/?kbid=299340

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 09:39

Skummelt!

Når du kan vælge at trykke F6, skal man trykke F5....

Er det korrekt forstået?

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 11:28

Hele dette problem opstod da jeg skulle sætte maskinen op.

Normalt trykker man F6 for at installere en SATA driver, det gjorde jeg også første gang men fik så en fejlmelding om at det ikke kunne lade sig gøre at loade driveren fordi windows ikke kunne genkende ACPIen på mit bundkort.

Der stod også at jeg istedet for at bruge F6 kunne bruge F7 for ved at bruge F7 ville windows springe over at skulle detecte ACPIen (jeg vidste ikke det havde noget med strømforsyningen at gøre den gang)

Jeg fandt så ud af ved at læse 10000000 sider på nettet at man ved at klikke på F5 selv kunne vælge hvilken type maskinens ACPI er.

Man kan vælge mellem:

• ACPI Multiprocessor PC
Applies to a multiple-processor ACPI computer.
• ACPI Uniprocessor PC
Applies to an ACPI multiple-processor board but with a single processor installed.
• Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
Applies to a single processor motherboard with single processor.
• Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible
Applies to a Compaq SystemPro computer.
• MPS Uniprocessor PC
Applies to non-ACPI computers dual processor motherboard with a single processor installed.
• MPS Multiprocessor PC
Applies to non-ACPI computers with a dual processor running.
• Standard PC
Applies to any Standard PC, non-ACPI, or non-MPS. The CPU may be a 386, a 486, a Pentium, a Pentium II, or a Pentium III.
• Standard PC with C-Step i486
• Other

Jeg valgte så "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC"

Og nu kan jeg se alle faner under strømstyring.

Jeg er godt klar over at dette lyder nørdet og måske ikke er lige til at forstå men har du noget ala mit problem så bare spørg så skal jeg forsøge at skærer det lidt mere ud.

Redigeret af bobbe
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Skummelt!

Når du kan vælge at trykke F6, skal man trykke F5....

Er det korrekt forstået?

Korrekt.
Når man får menuen frem kan man kun se 2 valg men ved at bruge pil op og ned kan man se de andre.

Hvis man også skal installere SATA driver skal man bare have Disketten til at sidde i drevet så installere Windows den automatisk når den har læst den HAL (Hardware Abstraction Layer ) ind du har valgt.

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2003
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 11:34

Men det er kun når der skal særskildt driver til fx SATA til - ikke sandt?

Jeg kan da ikke mindes jeg havde behov for at installere speciel driver til min SATA-disk

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Bølge Bølge skrev:

Men det er kun når der skal særskildt driver til fx SATA til - ikke sandt?

Jeg kan da ikke mindes jeg havde behov for at installere speciel driver til min SATA-disk

jeg har haft behovet et par gange da de bundkort jeg brugte var nyer en Windows også kunne den ikke genkende min SATA disk før jeg havde installeret en driver.

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2005 kl. 11:41

Øhh, er det ikke en Raid driver du snakker om? - jeg harda aldrig oplevet at man skal benytte en SATA driver. Enten er en SATA disk da understøttet af bundkortet, eller også er den ikke........... Selvfølgelig kan jeg godt se at du skal benytte en SATA driver, hvis du har en særskilt SATA controller.

En anden ting, som jeg meget gerne vil bede om hjælp til i denne tråd. Er at jeg har også aktiveret S3 i min BIOS, for at opnå at kunne starte HTPC'en op fra dens dvaletilstand........ Det fungerer faktisk også, men kun hver anden gang?
Jeg kan sagtens høre at den booter op (hardiskene), men altså hver anden gang er det uden billede?

Bundkortet er et AOpen I915GMm-HFS og strømforsyningen er en Silverstone ST30NF, mener jeg den hedder.

Håber der findes noget hjælp.

Mvh.

Redigeret af Kolvig
Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2005 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Kolvig Kolvig skrev:

En anden ting, som jeg meget gerne vil bede om hjælp til i denne tråd. Er at jeg har også aktiveret S3 i min BIOS, for at opnå at kunne starte HTPC'en op fra dens dvaletilstand........ Det fungerer faktisk også, men kun hver anden gang?
Jeg kan sagtens høre at den booter op (hardiskene), men altså hver anden gang er det uden billede?

Jeg har nøjagtig samme problem

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2005 kl. 08:57
Jeg har læst et sted at det skyldes driveren - jeg har Nvidia
Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 23:53

Hej Bobbe...

Er det også et AOpen I915GMm bundkort du har?

Jeg har desværre ikke fundet en løsning endnu

Mvh.

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 21:10

desværrer mit kort er et MSI.
Efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til er det Nvidia driverne det er galt med.
min maskine vågner fra S3 men der kommer bare en blank sort skærm og så sker der ikke mere før jeg klikker reset button.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu