recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problem med Panasonic TX-P50G10E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI problem med Panasonic TX-P50G10E

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI problem med Panasonic TX-P50G10E
    Sendt: 23-April-2009 kl. 09:53

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg har et kæmpe problem med min Panasonic TX-P50G10E, når jeg bruger min Onkyo 876 reciever.

Jeg har fået en Onkyo 876 reciever som jeg har koblet en ps3 til. Når jeg går over på min ps3, som er forbundet med hdmi kabel 1 til tv ( har prøvet de andre også) kommer der kun nogengange billede på, når der ikke er billed på, er der stadigvæk lyd på.

Hdmi stik er forbundet sådan her:
Hdmi fra Onkyo main, til tv
HDMI fra Onkyo in1 til ps3

Hvis jeg ser en film, eller spiller, og slukker på min ps3, for at komme ud i ps3 menuen, står mit tv mange gange, og ikke kan finde noget billed, men der er stadigvæk lyd på. Hvis jeg så prøver at skifte hdmi kanal til hdmi på tv, og tilbage på hdmi 1, kommer der billede på igen. Nogengange skal jeg skifte mange gange, for at få billed på igen.

Jeg har prøvet 3 forskellige hdmi kabler, men der er ingen forskel.

Jeg har prøvet at bruge en anden tv, og der virker det som det skal, så det kan ikke være en opsætningsfejl på min reciever, efter min mening.

Efter hvad jeg har fundet frem til, må det være mit tv der er problemet, at den ikke altid opfanger signalet. Kan man nulstille hdmi på tv, og starte forfra?

Har lige fået min Onkyo reciever, og det er først der, at jeg har haft problem med min ps3. Den virker som den skal, når den er koblet direkte til mit tv.

Håber en/nogen kan hjælpe mig.

Redigeret af jensot - 23-April-2009 kl. 10:08
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:07
tror efterhånden desværre en Onkyo og en g10 ikke arbejder ordenligt sammen. Der har været flere efterhånden, også med 806 havde vi problemer.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:08

Har tidligere læst om folk med lignende problemer ifm. BR billede fra afspiller via Onkyo receiver til projektor.

Dvs. at der var nogle Onkyo receivere der havde samarbejdsproblemer med visse projektore, men dog aldrig læst det skulle være tilfældet med et TV.

Kunne vel være noget manglende kompabilitet de producenter imellem ala noget HDCP på computer uden dog at gøre mig selv til ekspert på dét område.

Din Onkyo 876 har vel egentligt 2 hdmi udgange...bruger du dem begge da kun 1 kan være aktiv ad gangen ? Hvis ikke har du prøvet med begge udgange fra din Onkyo ?

Hvad med indgangene på såvel TV som receiver ?? prøvet alle ?

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Har tidligere læst om folk med lignende problemer ifm. BR billede fra afspiller via Onkyo receiver til projektor.

Dvs. at der var nogle Onkyo receivere der havde samarbejdsproblemer med visse projektore, men dog aldrig læst det skulle være tilfældet med et TV.

Kunne vel være noget manglende kompabilitet de producenter imellem ala noget HDCP på computer uden dog at gøre mig selv til ekspert på dét område.

Din Onkyo 876 har vel egentligt 2 hdmi udgange...bruger du dem begge da kun 1 kan være aktiv ad gangen ? Hvis ikke har du prøvet med begge udgange fra din Onkyo ?

Hvad med indgangene på såvel TV som receiver ?? prøvet alle ?

Ja jeg har prøvet alle indgange på tv, og begge udgange og indgange på onkyo

Det må jo være mit tv der er problemet, da det hele virker med en anden tv.

Redigeret af jensot - 23-April-2009 kl. 10:12
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:14

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tror efterhånden desværre en Onkyo og en g10 ikke arbejder ordenligt sammen. Der har været flere efterhånden, også med 806 havde vi problemer.

Hvis det er rigtigt, så må de tage min panasonic retur, da jeg ser den som defekt så, så må jeg jo købe pioneer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jensot jensot skrev:

Hvis det er rigtigt, så må de tage min panasonic retur, da jeg ser den som defekt så, så må jeg jo købe pioneer.

et dejligt tv sådan en pioneer, men det er en g10 jo også. Men synes de har lavet nogle fejl efterhånden. For det er g10 som har et problem.
det problem du har kan man ikke leve med. Men det er en fejl på alle g10, så rep hjælper ikke.

Redigeret af xcardman - 23-April-2009 kl. 10:21
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:39

et dejligt tv sådan en pioneer, men det er en g10 jo også. Men synes de har lavet nogle fejl efterhånden. For det er g10 som har et problem.
det problem du har kan man ikke leve med. Men det er en fejl på alle g10, så rep hjælper ikke.

ja Pioneer er et dejligt tv

Ved du om Onkyo overholder hdmi standarten?

Har lige snakket med panasonic, men de kender ikke til problemet. de sagde jeg skulle snakke med min forhandler. prøve en anden G10 tv, og hvis det er det samme problem, er det min onkyo reciever der er problemet.

Men jeg har som sagt testet med et andet tv ( samsung LE26 lcd tv), der virker det som det skal, så det kan kun være min panasonic g10 der er problemet

Men hvis min onkyo overholder hdmi standarten, er det jo G10 der har et problem, så må de tage mit tv tilbage.

Redigeret af jensot - 23-April-2009 kl. 10:43
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:45

ja Pioneer er et dejligt tv

Ved du om Onkyo overholder hdmi standarten?

Har lige snakket med panasonic, men de kender ikke til problemet. de sagde jeg skulle snakke med min forhandler. prøve en anden G10 tv, og hvis det er det samme problem, er det min onkyo reciever der er problemet.

Men jeg har som sagt testet med et andet tv ( samsung LE26 lcd tv), der virker det som det skal, så det kan kun være min panasonic g10 der er problemet

Men hvis min onkyo overholder hdmi standarten, er det jo G10 der har et problem, så må de tage mit tv tilbage.

Ellers skal jeg jo sælge min onkyo reciever, og købe en anden.

Ved du, om pioneer har problemer med onkyo reciever?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 10:46
Der er jo solgt rigtig mange onkyo i forhold til en g10 og problemet er først kommet med g10. Så i min verden er det pan g10 der er problemet.
Det hjælper med garanti ikke med et nyt tv.

pioneer tv har ingen problemer med onkyo reciever. Det har panasonics 2008 modeller heller ikke.

Redigeret af xcardman - 23-April-2009 kl. 10:50
Til top
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 11:16

Der er jo solgt rigtig mange onkyo i forhold til en g10 og problemet er først kommet med g10. Så i min verden er det pan g10 der er problemet.

Har du evt. nogle links til hvor andre har haft problemet ?

Står nemlig og vil købe et 46" G10 ... og har i forvejen en Onkyo 806 receiver.

Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 11:41

Har nu fundet ud af lidt mere.

Hvis jeg stiller ps3 til at køre med 1080i i stedet for 1080p virker det, men jeg vil selvfølgelig køre med 1080p

Jeg har som sagt prøvet 4 forskellige hdmi kabler, kan det være fordi, de ikke er version 1.3?

Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 12:07

Har nu fundet ud af lidt mere.

Hvis jeg stiller ps3 til at køre med 1080i i stedet for 1080p virker det, men jeg vil selvfølgelig køre med 1080p

Jeg har som sagt prøvet 4 forskellige hdmi kabler, kan det være fordi, de ikke er version 1.3?

Hej. Jeg har desværre ikke prøvet med en PS3 gennem min reciever. Men jeg har ikke oplevet nogle overhovedet med signaler gennem min Denon AVR-3808. Jeg tvivler på at Panasonic vil tage det retur fordi det har et problem med tredjeparts udstyr. De vil sikkert bare skyde skylden på recieveren.

Jeg mener at kablerne skal være 1.3 for at være 1080p godkendte.

Prøv evt at læse dette: http://www.pioneernz.co.nz/Site/PIONEER/files//Understanding _HDMI.pdf Der er en forklaring på hvad problemet kan være med de kabler der ikke kan køre 1.4GBit som er minimum kravet til 1080p.

Redigeret af THMhome - 23-April-2009 kl. 12:20
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu