|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
okp80 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 03-December-2005 kl. 16:06 |
Kan en nybegynder få lidt hjælp: Så vidt jeg kan se, er kvaliteteten af mange LCD-skærme stadig således, at de i bedste fald kun kommer op på siden af et gammeldags tv. Tilsyneladende får man p.t. meget for pengene, hvis man køber et CRT-tv, men hvor fremtidssikrede er de. Jeg tænker ikke så meget på HDTV, som vel i praksis ligger nogle/en del år ude i fremtiden, men især i relation til det "almindelige" digitale tv, som starter næste år. Her skal man have en digital tuner, evt. købt særskilt, hvis den ikke følger med tv´et, og så har denne vel analoge og digitale udgange til tilslutning til tv´et. Kan man få fuld glæde af digital tv med et CRT-tv (som vel ikke har digital indgang), eller kræver det en LCD ? Hvor høj opløsning kan et CRT-tv gå op i f.eks. via RGB ? Kan nogen evt. henvise til beskrivelser af, hvorledes alle disse ting er forklaret. På forhånd tak. Ole |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Ole, Gode spørgsmål - jeg synes denne artikel er god: RGB eller ej - det påvirker ikke opløsningen målt i tal, men subjektivt er billedet bedre opløst, da overgange er mere præcise. Her er et billede, du kan studere:
PS: Du kan også tjekke dette om SCART og RGB: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6729&P N=1 Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
okp80 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Tak for hjælpen, Carser. Jeg kigger mig lidt omkring og bliver forhåbentlig klogere.
Ole |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det er en aftale! Og velbekomme.
|
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
tvnørden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Du har helt ret i din konklusion. Jeg har til dato ikke set et eneste LCD TV der kommer bare i nærheden af et 100Hz Trinitron. Dertil skal siges at jeg ikke har set det de senste 6ms eller 8ms LCD TV på markedet. Sony Wega KV-34XBR910 Direct-View HDTV ser ud til at være reference TV for tiden som man måler sig mod, ( måske Sony er kommet med et bedre i mellemtiden ). Prøv at læs denne anmeldelse: http://www.guidetohometheater.com/directviewandptvtelevisi ons/104sony/ |
|
![]() |
|
![]() |
P.g.a. et mellemrum, der opstår ved linieskift når man poster en besked, er der ged i adressen og man havner på forsiden. Her er link til anmeldelsen uden denne fejl (i selve adressen, der linkes til) og til at klikke på http://www.guidetohometheater.com/directviewandptvtelevision s/104sony/ Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |