|
Erfaringer med Ipbox 910 HD |
Besvar |
Forfatter | ||
swos
Ny bruger Oprettet: 03-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Emne: Erfaringer med Ipbox 910 HD Sendt: 01-Maj-2009 kl. 23:49 |
|
Hej forum. Det er mit første indlæg her.
Jeg har - efter at have gennemlæst diverse indlæg i dette forum nøje - valgt at købe en Abcom Ipbox 910HD. (Den er med dvb-c tuner og bruges på YouSee). Jeg har haft den i en uges tid, og jeg ved ærligt talt ikke rigtig, om jeg skal grine eller græde. Suk! Diverse erfaringer indtil videre:
Nå, det blev en lang liste uden så mange egentlige spørgsmål, men byd endelig ind på ovenstående med erfaringer/løsninger... |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 00:47 | |
2/3. Der findes et plugin til at løse dette blæser problem, så kan du styre hvornår blæser skal tænde og slukke.. desværre kan jeg ikke huske navn på dette.. eller om det har samme problem og ikke virker på en ip910.
5/6 IP910 er en linux baseret box, og når den tændes kører den indtil du tager strømmen. også i "standby". så derfor vil den kun slå tv udgangs billed fra når du sætter den i standby. og den bruger rigtig nok 50 sekunder på start når du har taget strømmen helt. Det er normalt for linux bokse.. Selv min WDTV mediaplayer kører på samme måde. 11 Den kan ikke benytte eksterne sub filer, så pt ingen løsning der andet end at benytte værktøjer på en pc til at lægge dem ind i filmen. der understøttes kun dvb/txt undertekster i mpg filer. 12 der er håb forude :-) nye planer her fra DGSTation siden. 13 som jeg ser det har du en lille tidsparameter under program titel, den viser det aktuelle klokkeslet for optagelsen, og den gule linie er også en positions indikator? 14 bruger du 2xI eller 2xEPG knappen på din fjernbetjening.. 2xEPG knappen indeholder vistnok mere information. |
||
swos
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 21:15 | |
2/3 Ok, godt at vide. Har dog ikke fået kigget nærmere på det endnu.
11 Bummmer! Jeg havde egentlig tænkt mig, at Ipbox'en også skulle bruges som medieafspiller, men det duer ikke, hvis den ikke kan vise subs. Og det er for besværligt at skulle lægge underteksterne ind via pc'en. ÆV. Ved du/I om om der findes en alternativ medieplayer som plugin, som dels er mere stabil og dels kan vise subs? 12 Fedt! Ved du noget om hvor langt ude i fremtiden det ligger? 14 Det er ved brug af 2xi. Hvis jeg trukker 2xEPG, så skifter den bare til den programguide, hvor man kan se flere kanaler på samme tid. Hvis jeg trykker EPG+i, som kommer samme info, som ved 2xi. Jeg har her til aften præsenteret det nye tekniske vidunder for min kæreste. Hun blev dog alt andet end imponeret, da boksen gik ned 3 gange i løbet af ca. 20 minutter. Og det eneste vi gjorde var at zappe lidt rundt i kanalerne! Og så lige et (måske) dumt spørgsmål: Det der med cardsharing, som er med i NLB-imaget som standard, drejer det sig om deling af programkort til andre tilsluttede bokse i samme husstand? Eller drejer det sig om deling af kort i videre forstand over internettet? Jeg er slet ikke interesseret i den sidste mulighed, men jeg vil da gerne lige vide det, da det jo som standard er aktiveret. Redigeret af swos - 03-Maj-2009 kl. 21:23 |
||
bruger udmeldt 5
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:21 | |
Kun Enigm2, har dog ikke den store erfaring med stabilitet på ipbox.. men mange bruger det på boksen idag. Forvent dog ikke installering er enkelt , desværre :-) men du kan meget mere.. og ja den klarer ISO , subs osv....
12 desværre ved jeg det ikke 14 den EPG information du ser modtages fra sateliten, og der er vist ikke nogen begrænsning på informationen, da jeg ved fra tyske kanaler som bruger 7-14 dages epg at her er der rigtig meget information, så fejlen i de ... ligger nok hos udbyder af tv signalet. - Du skal være opmærksom på at har du konfigureret "ENKEL" i OSD opsætning så er din boks dødsdømt ved zapping, så desværre skal du vælge FULD der... dette problem håber vi da DGStation snart får ordnet, så den ikke panic'r ved zapping og ENKEL menu bjælke (i øvre v. top) Redigeret af pendec - 03-Maj-2009 kl. 23:23 |
||
swos
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 23:25 | |
Okay, det var jeg ikke opmærksom på. (Jeg går ud fra, at det er indstillingen "Banner Type", du taler om.) I min boks er mulighederne Normalt eller Enkelt. Den er nu sat til Normalt, og så vil jeg se om det hjælper på stabiliteten. Sjovt nok har jeg slet ikke kunnet finde ud af hvad denne indstiling egentlig gør?! Jeg har skiftet frem og tilbage med den en del gange efterhånden, men det er den samme infobar (banner), som altid kommer frem?! Hmmm |
||
swos
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 23:31 | |
Og så lige en observation mere (nok mest ment til brug for potentielle købere):
Boksen bruger 24 watt (uden intern harddisk). Og det gælder både tændt og i "standby" (hvilket som Pendec har skrevet jo blot betyder, at tv-udgangsbilledet er slået fra). |
||
bruger udmeldt 5
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 12:08 | |
når du zapper med op/ned og "ENKEL" menu, så får du info i øv. venstre hjørne. med FULD får du infobaren i bunden ved kanalskift ligesom når du skifter normalt. Det giver hurtigere kanalskift men problemet er den panic'r når man hopper flere kanaler med ENKEL valgt. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |