recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 som blu-ray afspiller??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 som blu-ray afspiller??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thbang Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Islands Brygge
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 som blu-ray afspiller??
    Sendt: 04-Maj-2009 kl. 22:41

Hej.

overvejer at købe en PS3 80GB, da jeg gerne vil ha en BD afspiller, og jeg ved, at jeg et eller andet tidspunkt gerne vil ha en spillekonsol. Altså valget er derfor naturligvis faldet på en PS3 :) Men hvordan er den som blu-ray afspiller??

jeg har hørt i HIFI klubben: "DEN ER SUVERÆN - KØB DEN".

Men i et sony center, var der en sælger som sagde: "hvis det pga BD, så ville han købe noget andet, PS3 skulle købes for at spille på den, den var ikke værd at se BD på"'

hvad er jeres holdning??

vh TB

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 06:45
læs lidt i de forskellige tråde..

Men jeg tror ikke du får meget bedre billede om du så smider 10 kg kr efter en rigtig BD afspiller.

Husk på at Sony opdaterer deres software tit, så der kommer nye funktioner til, og ikke mindst bedre billed og lyd.

Køb en PS3 og en fjernbetjening, så er du ikke gået helt galt i byen.

Jeg har ALDRIG overvejet at købe en rigtig BD afspiller siden vi fik vores PS3.

Er ret sikker på at de fleste andre herinde har samme mening.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 07:45
En sony s350 til 1800 kr er lige så god til Blu-ray og ingen støj og man spare en masse strøm. Der kommer også opdateringer til en sony s350.
Sony kommer jo også med en ny afspiller http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1241169474
Hvis man ikke spiller, er en ps3 alså en dyr afspiller i det lange løb.

Hvorfor skulle man smide 10.000, til BD. En afspiller til 10.000 er kun bedre til dvd og musik.

Ved afspilning af blu-ray, skal den bare levere billedet via hdmi til skærm.
så en ps3 er hverken dårligere eller bedre end alle andre BD afspiller.
når man skal se dvd er snakken en anden og der er meget stor forskel mellem afspillerne. 

Redigeret af xcardman - 05-Maj-2009 kl. 07:54
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:23
Køb du roligt den PS3 - især da du samtidig gerne vil have en spillekonsol. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:40
Manden skriver at han gerne vil have en spillekonsol, så er PS3 oplagt til dette formål.

Strøm? Sjovt nok at alle går så meget op i hvad en ps3 bruger i strøm, men ingen går op i hvor meget en faldskærm bruger!

Ja den bruger lidt strøm, men set i lyset af hvad den kan synes jeg ikke det er meget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:46
Hvis man ikke spiller er en ps3 ikke oplagt. Hvis man derimod gerne vil spille er en ps3 fin. Men en afspiller til 1800 kr er alså lige så god til BD som en ps3. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Manden skriver at han gerne vil have en spillekonsol, så er PS3 oplagt til dette formål.

Strøm? Sjovt nok at alle går så meget op i hvad en ps3 bruger i strøm, men ingen går op i hvor meget en faldskærm bruger!

Ja den bruger lidt strøm, men set i lyset af hvad den kan synes jeg ikke det er meget.

Ja men min pio 5090H er alså bedre end en lcd skærm, og her har jeg ingen valg mulighed. Hvis man aldrig spiller hvorfor så en ps3.
men hvis trådstarter gerne vil spille, er en ps3 fin til det formål.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

En sony s350 til 1800 kr er lige så god til Blu-ray og ingen støj og man spare en masse strøm.

Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten med de superlativer der. 'En masse' strøm, som det PS3'en bruger, koster altså sølle 40,- mere om året, ved normal brug, i forhold til en standalone afspiller.

Redigeret af Naiera - 05-Maj-2009 kl. 09:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

En sony s350 til 1800 kr er lige så god til Blu-ray og ingen støj og man spare en masse strøm.

Nu synes jeg lige vi skal klappe hesten med de superlativer der. 'En masse' strøm, som det PS3'en bruger, koster altså sølle 40,- mere om året, ved normal brug, i forhold til en standalone afspiller.

Så skal man da i hverfald ikke spille, ellers ved jeg ikke hvordan du kommer frem til det regnstykke.

du har ellers været fortaler for en ps3. Men har selv købt en standalone maskine. Men du spiller måske ikke mere

Redigeret af xcardman - 05-Maj-2009 kl. 10:03
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8684
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så skal man da i hverfald ikke spille, ellers ved jeg ikke hvordan du kommer frem til det regnstykke.

Selvfølgelig er der kun tale om strømforbruget vedr. filmafspilning. Ellers giver det jo ingen mening.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:10

Tre film om ugen der i snit varer 2 timer koster lige under 40,- mere om året. Spil er jo udenfor det regnestykke, da det er svært at finde en BD-afspiller der kan køre PS3-spil, og alle de andre ting en PS3 kan! Du kører generelt for meget på 'hvis man ikke spiller' i denne tråd; OP har skrevet at han gerne vil have en spillekonsol, og derfor er det dét vi må gå ud fra i denne tråd. Alle er vist efterhånden klar over, at man kan nøjes med en Panasonic BD35, hvis man ikke skal spille.

du har ellers været fortaler for en ps3. Men har selv købt en standalone maskine. Men du spiller måske ikke mere

Hvorfor skulle det at jeg har købt en BD35 betyde at jeg ikke spiller længere? Jeg bruger meget ofte min PS3 til f.eks. Rock Band 2 og som en slags mediecenter. BD35'eren købte jeg fordi jeg har en 60GB model fra japansk launch, så den larmer. Desuden ville jeg også have regionsfrihed, så jeg købte en hundedyr BD35 fra Læserdisken.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2009 kl. 10:41
Det er vel også værd at tage med at de nye 80 gigabyte versioner stort set ikke siger noget, og skulle man være generet af støjen, kunne man skrue op for lyden istedet for.. Ellers er det en ret flad fornemmelse at se BluRay hvis man ikke har lyden dertil :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu