recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende panorering på G10? > Løst se p81
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakkende panorering på G10? > Løst se p81

 Besvar Besvar Side  123 82>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Emne: Hakkende panorering på G10? > Løst se p81
    Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:38

Hej

Da min første tråd blev hijacket til design-diskussioner og plasma kontra LCD mudderkasteri, prøver jeg lige igen...

Som nævnt så jeg markant hakkende panorering på et Pana G10, imod et Samsung B6000 der viste samme input. Begge fik deres input via component, og input var fra en mediaserver jeg ikke ved videre om. Skærmene rapporterede 1080i input.

Een har svaret, "G10 hakker ikke ved panoreringer". Well, læs igen, den hakkede markant.

En anden at han også så hakkende panorering i en butik, men ikke oplevede det derhjemme.

- Er der nogen der kan kaste lys over, hvad det kan være for materiale der giver hakkende panoreringer på en G10? (for det sker, vitterligt).
En bestemt refresh-frekvens, en billedprofil, forkerte indstillinger i et specifikt menupunkt, andet...?

- Kan det være en fejl på netop dette fjernsyn?
Måske en nem "forklaring",  men der er vel meget lille sandsynlighed for at teknikken er i stykker.

- Andet det kan være?

Lad os holde svarende til panorering-issues på G10.

Har du lyst til tråd-jacking, mudderkastning eller andet, henvises til oprindelig tråd...

Mvh
Jens



Redigeret af JENC - 25-August-2009 kl. 18:40
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 04:55
Hej Jens

Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46".

Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Hej Jens

Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46".

Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?


Ja så er jeg jo åbenbart ikke den eneste, som havde problemer med 46g10. Min kammerat havde netop samme problem, alt HD kørte fint ved 720P og 1080I. Men Blu-ray hakkede en smule ved 1080/24P, og vi prøvene flere afspiller og en ps3. Den han havde hjemme kørte alså 60hz og ikke 96hz ved 1080P/24. selv forhandler kunne se det, så den er sendt retur. Jeg har skrevet en anden tråd om det, men på det tidspunkt troede ingen på mig.
Hvordan synes du din 42 tommer kørte 1080P/24.
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Hej Jens Jeg har et G10. jeg har lige haft et 42" som jeg har fået byttet til et 46" pga. pixel fejl og det har jeg egentlig lidt fortrudt. Jeg synes billedet er lidt grynet og farverne er ikke lige så gode med de indstillinger fra flatpanals. Men jeg har ikke fået sat mig ordentlig ned og indstillet farvene men der er forskel fra 42" til 46". Men bevægelser kører bestemt ikkke flydende på dem. om det så er sd eller hd er lige meget det hakker, med undtagelse af et klip jeg har fundet på DVE HD Basics som er 720P 60HZ det kører helt flydende. Og det undrer jeg mig lidt over. Så burde 1080p 24hz vel også køre hakkefrit? Er der nogen der kan give en forklaring på dette? Afspilleren er en ps3 og den skulle jo være ok?
Ja så er jeg jo åbenbart ikke den eneste, som havde problemer med 46g10. Min kammerat havde netop samme problem, alt HD kørte fint ved 720P og 1080I. Men Blu-ray hakkede en smule ved 1080/24P, og vi prøvene flere afspiller og en ps3. Den han havde hjemme kørte alså 60hz og ikke 96hz ved 1080P/24. selv forhandler kunne se det, så den er sendt retur. Jeg har skrevet en anden tråd om det, men på det tidspunkt troede ingen på mig. Hvordan synes du din 42 tommer kørte 1080P/24.


Det hakkede også på det 42" Men jeg forstår ikke hvorfor det hakker på 1080p når det 720p 60hz kører flydende
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:22

Det hakker fordi du har set det i en amatør forretning på en opstilling lavet af amatører. Tag nu ud og kig et andet sted hvor de er mere proffesionelle og du har sikkerhed for tingene er tilsluttet korrekt og den der demonstrerer det kan fortælle dig præcist hvad der outputtes og hvordan og hvorfra - og lyder somom han har forstand på hvorfor.

Der er mange måder du kan få panoreringer til at hakke på - i særdeleshed hvis du tilslutter med component fra en media server.

Med component kan du kun vælge at outputte i PAL eller NTSC - ikke i 24p

Hvis filen der bliver afspillet fra media serveren er en 24p fil så vil panoreringer hakke uanset om component output er 1080i50 eller 1080i60 - mest ved 1080i50 . Det kræver HDMI forbindelse at outputte korrekt 1080p24 som så vil blive afspillet judder free ved 96hz gennem en 4:4 pulldown på panasonicen. Ligeledes vil det hakke hvis du outputter 1080i50 men afspiller en ntsc fil med 29.97fps eller omvendt outputter 1080i60 og afspiller en pal fil med 25fps  

Jeg har godtnok ikke en G10, men den tidligere model PZ85 - jeg kan garantere at det absolut ikke hakker overhovedet. Den håndterer alle formater korrekt, men brugeren er selvfølgelig nødt til også håndtere tingene korrekt og outputte rigtigt i forhold til kilden. Jeg kan næsten ikke forestille mig at den nye model skulle være dårligere end den gamle på dette område (men kan selvfølgelig ikke afvise det 100%)

Alternativt så skal disse skærme have en egentlig bug i firmwaren som ødelægger noget - jeg tænker her på eks. xcardmans oplevelse med et 46" beskrevet i anden tråd



Redigeret af spawn - 07-Maj-2009 kl. 07:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 07:30
Havde alså selv et px80 og der kørte helt flydende, det gjorde den g10 alså ikke. selv forhandler måtte indrømme det, så man kan ikke sammenligne med pz85. Det lyder jo til at michael skov oplever præcis det samme.  

Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 07:32
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 08:43

Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:


Det hakkede også på det 42" Men jeg forstår ikke hvorfor det hakker på 1080p når det 720p 60hz kører flydende

Har du prøvet at se det samme materiale på en et andet TV (uden MotionFlow, IFC og tilsvarende oversampling-funktioner slået til)?

1080p24Hz leverer jo kun 24 billeder i sekundet modsat 720p60Hz, der leverer 60 billeder i sekundet. Derfor er det uden oversampling uundgåeligt at panoreringer bevæger sig i større hak ved 24Hz end ved 60Hz - objekterne i billedet vil simpelthen bevæge sig en længere mellem hvert billede.

Det skal selvfølgelig ikke udelukkes, at G10 har en fejl - så hvis vi har en G10 bruger med en Blu-ray-afspiller i/omkring Viborg (evt. Aalborg - eller på vejen mellem de to byer), vil jeg gerne prøve at se, om det kan lade sig gøre at kigge forbi og vurdere billedet.

 

Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Det hakkede også på det 42" Men jeg forstår ikke hvorfor det hakker på 1080p når det 720p 60hz kører flydende



Har du prøvet at se det samme materiale på en et andet TV (uden MotionFlow, IFC og tilsvarende oversampling-funktioner slået til)?


1080p24Hz leverer jo kun 24 billeder i sekundet modsat 720p60Hz, der leverer 60 billeder i sekundet. Derfor er det uden oversampling uundgåeligt at panoreringer bevæger sig i større hak ved 24Hz end ved 60Hz - objekterne i billedet vil simpelthen bevæge sig en længere mellem hvert billede.


Det skal selvfølgelig ikke udelukkes, at G10 har en fejl - så hvis vi har en G10 bruger med en Blu-ray-afspiller i/omkring Viborg (evt. Aalborg - eller på vejen mellem de to byer), vil jeg gerne prøve at se, om det kan lade sig gøre at kigge forbi og vurdere billedet.


 



Jeg har ikke set det på andre skærme. Jeg har kun prøvet på mine. Jeg har prøvet med og uden IFC. og lige lidt hjælper det. Jeg troede til at starte med at det var en opsætning et sted men jeg har efterhånden prøvet alt. Det kan da ikke passe at 1080p 24hz bluray skal hakke så meget
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:33
Jeg forstår ikke vi nu er to som oplever det, mens andre ikke kan se det. Synes selv jeg har rimelig styr på det tekniske på et tv og det er ikke bare en indstilling.
Til top
jensot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:44

Jeg oplever ikke, at min G10 50 tommer hakker, når jeg ser blu ray på min ps3. Men det kan da tænkes, at jeg har overset det.

bantam: Jeg bor i Tvis, hvis du vil se, men det er nok for langt for dig at køre.

Har ikke så meget forstand på det, men tror der er gået noget galt for panasonic g10 med deres hdmi, da jeg selv havde et stort problem.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59216& PN=3


 

Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:50
Min forhandler snakkede noget om at ps3 ikke var så god. Men efter at otto har haft test aften, hvor der var bred enighed om at de var lige gode til billedet undtagen at ps3´eren havde lidt problemmer med røde farver. Så har jeg næsten udelukket den. Men hvis der er en i nærheden af århus, der vil kikke forbi med en anden afspiller så giver jeg gerne en flaske rødvin :P Så kan jeg da udelukke den hvis det hviser sig at være det samme.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 09:58
Jeg har prøvet med en pan BD50 og en BD35, samt sony s350. Ingen forskel i forhold til ps3. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 82>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu