recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 50PQ6000 strømforbrug :-)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG 50PQ6000 strømforbrug :-)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: LG 50PQ6000 strømforbrug :-)
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:49

Jeg har lavet lidt målinger under diverse afspilninger, for at sammenligne med mit ældre philips 37pf9731d og dets forbrug, når det nu er 50" og plasma.

tallene virker lidt positive og denne "energysaver" option på tv kan da godt give en vis gevinst.

Mit philips 9731 tv, ligger på 190-195w rimlig konstat, som LCD jo gør.

derimod LG 50PQ6000 kan variere fra 110w til 366w..

på tv't er der en EnergySaver funktion er den er rimlig effektiv, når man taler om at dæmpe styrke på lys uden at ødelægge hele tv oplevelsen.
Dette er måligerne lavet.

SLUK       - 366w
Minimum  - 160w - 300w
Medium   - 160w - 250w
Maximum- 120w - 190w
Intelligent - 165w - 220w

Standby    (2w LG)  (5w philips)

Dette er over en ca. 30minutter med rimlig ens billed på skærm, dog ikke stillestående billeder, hvor tal er registreret og skrevet ned med  ca. 1minut på hver type, så jeg kunne se samme måling med samme billed.

Måler må afvige, da LG's egne informationer siger max. 230w og jeg fangede 366w i længere tid når Esaver var slået fra?

Så selvom tv er størrere og nyere, så kan det ved "intelligent" typen, altså forbruge mindre end mit 37" lcd, som eller var rimlig øko.

Er målinger meget forkerte, så viser de ihvertfald stadig lavere tal end mit 37" tv. som jeg mener er positivt set udfra det er 50" plasma, og ja, skærmen bruger mere på lyse billeder, og de 366" var på næsten hvid skærm.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:56
Det er jo meget pænt for et plasma, er spændt på mit nye Samsung PS50B855 som er opgivet til 240 watt. Når det er plasma skulle det jo helt være max med hvidt billede.

hvad har du målt med

Redigeret af xcardman - 07-Maj-2009 kl. 21:57
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:00

Det ser ikke forkert ud. Faktisk så brænder Philips LCD TV urimeligt meget effekt af ift. tilsvarende konkurrentapparater. Deres nye 9803 LED spiser over 200W out-of-the-box (plus ~5 W hvis Ambilight tændes) og mellem 150 og 180 W når det er kalibreret. Og det er jo endda med LED belysning.

Da dit LG ikke er fuld HD, så vil det også have et mere humant effektforbrug. Din "Engergy saver"-funktion vil dog nok give et noget andet udslag hvis du tænder TVet i fuldt dagslys. Et 42" G10 fra Panasonic sluger mellem 150 og 180 W efter kalibrering, men godt 300 W uden.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:05

@T-Ras
Det er korrekt allerede nu, giver Esaver funktionen en del udslag, men kun til det positive uden at jeg syntes det er for meget.
Dog er dens lidt bløde nedtoninger lidt for synlige.. så det kan være det lige slås fra når man spiller en go' film.

@xcardman
en el-måler købt i Lidl, den virkede bedre og mere præcis end min gamle som jeg ikke kan huske hvad hed..
men testet med en sparepærer så passer tallene meget godt der.. hvis igen man kan regne med 7w pære er 7w :-)

Til top
HighDef Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er jo meget pænt for et plasma, er spændt på mit nye Samsung PS50B855 som er opgivet til 240 watt. Når det er plasma skulle det jo helt være max med hvidt billede.

hvad har du målt med

Sorry for OT. Hvor meget måtte du slippe xcardman og kan det ses live nogle steder?
Til top
helloween Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

@T-Ras
Det er korrekt allerede nu, giver Esaver funktionen en del udslag, men kun til det positive uden at jeg syntes det er for meget.
Dog er dens lidt bløde nedtoninger lidt for synlige.. så det kan være det lige slås fra når man spiller en go' film.

Jeg kørte de første par dage med den slået fra, hvilket gjorde mig træt i øjne da den blir meget skarp/lys, efter at ha leget lidt med de forskellige indstillinger er jeg nået frem til at "Mellem" her i huset giver den bedste oplevelse.

Mellem" er også den indstilling der anbefales i den test jeg har linket i den anden tråd.
bcd
-------------------
Samsung PS43D455A2W
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:28

@helloween
Ja, jeg prøvede SLUK for lidt tid, og ja, den er næsten for skarp. så denne esaver mode er rigtig god.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvad har du målt med

Sorry for OT. Hvor meget måtte du slippe xcardman og kan det ses live nogle steder?

du kan se denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59566& PN=1&TPN=500

prisen der har jeg en lille fordel, den koster for andre 18.000 hos Hifi klubben. faktisk billigt, når en samsung led 467070 koster cirka 17.000
den skulle komme i næste uge, den er ikke kommet til danmark i nu.

Hvis du vil vide mere kan du skrive på den anden tråd.
denne tråd er jo om strømforbrug
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu